Avatar uživatele
omina

Vypovězené povinné ručení

Pojišťovna mi zaslala výpověď pro nezaplacení k 5.12.09, dopis jsem vyzvedla kolem 22.12.09. Nové pojištění jsem udělala 4.1.10.Výzvu k zaplacení jsem neobdržela. Kancelář pojistitelů teď vymáhá 2190Kč. Jak se mám bránit?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5359 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Jestliže Vám dala pojišťovna výpověď k 5.12.09 tak tento den končilo vaše zákonné pojištění na dotyčné motorové vozidlo.
Novou pojistku jste uzavřela k 4.1.10. Vlastnila jste tedy 1 měsíc auto bez zákonné pojistky. Dostala jste tedy postih od KP za to že jste neměla auto měsíc pojištěné. Na to je zákon. Pojišťovny s tím nemají co dělat. Za to odpovídá majitel vozidla.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Miroslavst

Pokud nepomůže doklad o tom, že máte sjednáno pojištění-mimochodem kancelář pojistitelů nezjišťuje zda je zaplaceno nebo není, ale pouze zda je sjednáno pojištění.
Domnívám se, že pokud pojiš´tovna zaslala k 5.12.09 výpověď, tak tato je měsíční a poj. smlouva skončila 5.1.2010 a pokud jste 4.1.2010 uzavřela novou, tak jste byla pojištěna.
Něco jiného je, že pojišťovna která dala výpověď po vás bude chtít doplatit pojistné do konce pojištění.
ČKP s tím nemá co dělat.
Jednoduše doložte doklady.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

mosoj má pravdu,
Vyvléknou z poplatku ČKP lze, ale na to musí být znalost zákona a není to jednoduché.
Jelikož jste nesplnila svoji povinnost, musíte pikat.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
PATaMAT

Předpokládám, že ona „výpověď“ bylo již jen dodatečné oznámení zániku pojištění.
Pojištění totiž končí uplynutím lhůty uvedené v upomínce (výzvě k zaplacení). Tato lhůta je běžně 1 měsíc, ale je na pojišťovně, jakou lhůtu určí. Zásadní je v tomto případě skutečnost, kdy a na jakou adresu pojišťovna zaslala výzvu k zaplacení, zejména pokud jste ji nepřevzala. Tyto výzvy se vždy posílají doporučeně, takže pojišťovna musí být schopna sdělit kdy a pod jakým číslem tato doporučená zásilka odešla. Pak můžete řešit s poštou, proč se k Vám zásilka nedostala. Pokud prokážete, že chyba nastala v pojišťovně (neposlali dopis doporučeně, poslali jej na špatnou adresu) nebo na poště (pošťák pro ulehčení práce uvedl, že adresát je na dané adrese neznámý,…) tak můžete argumentovat o neplatnosti zániku pojištění. Pokud se nic z toho neprokáže, tak to bude těžké.

před 5113 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek