Třeba za volantem… haha. (;
Hmm… A když ne v Evropě, tak třeba ani v USA airbagy nemají na bázi nějaký chytrý inteligence? Třeba cosi jako SYSTÉM SNÍMÁNÍ OBSAZENOSTI SEDADLA, teprve na jejož základě by spouštěcí systém airbegu reagoval? ? Ani zvláštní vozidla, třeba pro státní správu, podobným systémem nedisponují? Fakt nic podobnýho? Děkuji.
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, Roman71, Kepler před 1416 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Treba Mazda a Mercedes u nekterych vozu maji funkci automaticke deaktivace airbagu. Zalezi tedy na vyrobci a konkretnim modelu auta.
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Dochy, Mc Merkurion, zjentek
před 1416 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Airbag se aktivuje vždy, když auto prudce narazí. Není to chytrá inteligence, která vystřelí pouze s lidmi. Takže ano, vystřelí.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Nevystřelíí, pokud si jej deaktivujeme. Není to ale úplně jednoduché a
něco to stojí, ale výměna vystřeleného bagu je pravděpodobně
dražší.
https://pegasdily.cz/spinac-pro-deaktivaci-airbagu-original
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, zjentek
před 1417 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že to záleží na řešení konkrétního auta. Zrovna ten airbag ve volantu bych ale nejspíš odpaloval vždycky 😉 (tedy vždy když je to třeba pro řidiče a auto jelo)
Hmmm teď mě napadlo, co v případě: lidi vlezou do auta, čekají na řidiče, do auta narazí náklaďák. Takže osobně bych asi řešil zapnuté pásy a obsazenost sedaček. Samozřejmě ne okamžitý signál v okamžiku nárazu, ale řekněme historii z posledních několika minut/sekund před nárazem.
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, zjentek
před 1416 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No, vystřelí z palubní desky, i když na sedadle spolujezdce řidiče nikdo neseděl.
Stojím si takhle v pátek v půl šesté ráno (cestou do práce) na
stopce a pozoruji auta na silnici zleva i zprava. Zprava mi křižovatkou
projela dvě auta a zleva se mi přímo do předního kola přiřítila
Škodovka.. prásk!
Přední kolo se zabořilo pod kapotu, vytekl hydraulický olej a moje auto se
nárazem otočilo skoro o devadesát stupňů. Airbagy vystřelily oba, jak
u mne, tak i před sedadlem spolujezdce. Dostat to jen o metr víc doprava,
tak bych tuhle informaci možná už nepsal.
V palubce (aspoň u Škodovky) je z boku něco jako zámek, kterým se dá klíčkem deaktivovat airbag spolujezdce. Já ho měl tenkrát aktivní, auto šlo i tak na odpis.
Upravil/a: Roman71
0 Nominace Nahlásit |
Jak se říká náhoda je blbec, takže se to určitě stát může. Mám za to, že v místech, kde jsou airbagy uloženy jsou tlakové senzory, které snímají intenzitu nárazu.Rozhodně se tvou otázkou zabívají bezpečnostní technici v automobilkách při crash testech. Ale co si budem co nalhávat, kinetická síla je obrovská energie, kterou při dostatečný rychlosti můžeš vyvolat. Takže jak říkám, stát se může cokoliv.
0
před 1405 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Roman: Ta možnost deaktivace je tam jen kvůli možnosti dát na přední sedadlo „vajíčko“ v protisměru. Ten airbag by ho nejspíš urval i s děckem. Takže to, že nebyl deaktivován je jedině správně s ohledem na to žes mimino nepřevážel.
By the way, sledoval jsem seriál MENTALISTA, kde v jednom dílu Lisbonová při hodnocení situace pronesla směrem k havarovanýmu autu: „Airbag vedle řidiče nereagoval, čili na sedadle spolujezdce nikdo neseděl, tak kde tedy byla?“ A pak ji našli v kufru… Tož tak asi no… ale je to jenom seriál. (;
Roman71, proto je někdy dobrý zastavit na (NA!!!) stopce, pokud je i odtama rozhled. (; D; D;
zjentku, já vím. Křižovatka měla tvar trojcípé hvězdy, takže jsem stál šikovně na dohled do obou ramen, ale mimo dva jízdní pruhy. Ten řidič, co mně „sestřelil“ mimo svůj jízdní pruh, nedobrzdil své vozidlo. Už v obci totiž jel rychlostí vysoko nad padesátkou, což potvrdila i změřená brzdná dráha. Jeho problém byl, že za volantem kouřil a vydechnutá pára z elektronické cigarety rozptýlila světlo protijedoucích aut z pravého ramena křižovatky. Když se rozplynula, už bylo pozdě. Viník nehody kouřil prakticky i celou dobu vyšetřování nehody až do odtahu nepojízdného auta.