Avatar uživatele
Georgo2010

Vztahuje se dvouletá záruka na nefunkční zip u rok používané zimní bundy? Mohu uspět s vrácením peněz?

Doplňuji:
Obchodník značkového zboží mě až při reklamaci upozornil, že na zip se vztahuje pouze půlroční záruka a nejedná se o výrobní vadu. Mám si sám zavolat, jestli je zip přešitý nebo nechat opravit jinde.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, anonym, Sůwa před 4760 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Sůwa

Jsem přesvědčena, že u obchodníka neuspěješ, zejména když tě na to upozornil. Není ale nutno hned zip přešívat, někdy stačí jen s citem přimáčknout jezdec kleštičkami. V kterém místě máš zmáčknout zjistíš, když se zamyslíš nad principem funkce zipu. Já si schovávám od starých zipů jezdce a tak je někdy jen vyměním. Nejlépe to jde u zipů se zoubky, spirálové ( šatové ) fungují trošku jinak. Dělám to tak už kopu let 🙂
Doplňuji:
Dr.Axl – máte jistě pravdu, ale stojí to za takovou námahu a promarněný čas, když to dokážu opravit za pár sekund?

Upravil/a: Sůwa

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Jedná se o častý omyl a malou hrdosta pozůstatek laxní pasivity ze 40 let totality.
Od r. 2004 jsme členy EU, takže se i na nás vztahuje legislativa EU. A ta jednoznačně říká, že záruka na zboží pro soukromé zákazníky (s jedinou výjimkou u potravin) je zásadně 24 měsíců na CELÝ VÝROBEK! Pokud by měl obchodník (tím spíše značkového zboží) nějaké odchylky, je to v rozporu s obecnými ustanoveními v OZ, který je rozhodný v případech, které výslovně neuvádí reklamační řád.
Obzvláště, když ti to účelově sděluje až při reklamaci, kdy se evidentně snaží vyhnout svým zákonným povinnostem.

1. krok bych se ho zeptal, kde má průkazně uvedeno, že je záruka jakkoliv podmíněna. Jediné, co se v takových případech zohledňuje, je přiměřená amortizace, např. u bot, že jsou mírně ochozené apod. Abych ale u kvalitní a poměrně drahé zimní bundy, která se navíc používá jen sezónně, počítal, že ji po pár měsících nebudu moci řádně používat, pak bych trval na výrazné slevě anebo dal přednost serióznímu výrobku.
Na vrácení peněz je nárok až po 3. reklamaci téže opravitelné vady. V tomto případě bych nekompromisně trval na vyřízení reklamace, od toho má mít smlouvu se svým dodavatelem, který už má tyto náklady započtené v konečné prodejní ceně. Asi se bude cukat, takže může pomoci ČOI nebo SOS (Sdružení na ochranu spotřebitelů), někdy dokáže hotové divy samotné riziko zveřejnění nekalých praktik až už na netu nebo v jakýchkoliv médiích.
V krajním případě zbývá soudní řešení, ale i tam bych já osobně postupoval tak, že bych nejprve zaslal od svého právního zástupce předžalobní výzvu spolu s návrhem na mimosoudní vyrovnání a dohodu.
V této fázi mi zatím všichni odpůrci ustoupili.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
MacChill

To je těžké, záleží na obchodníkovi, ale myslím si, že uspět by jste mohl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jmhad

dr axl to bere trochu politicky a v závěru je nepřesný.Sporeřeší SOS nebo ČOI,ale je zde rozhodující stanovisko soudního znalce.Pokud tedy nejste s reklamací spokojena,musíte o posouzení sporu požádat soudního znalce /jsou zapsáni u Krajského soudu/ a jeho posudek je závazný pro obě strany,popř.pro možné soudní řízení.Pokud řekne,že máte pravdu,pak prodávající uhradí veškeré náklady,které vzniknou.Pokud dá za pravdu prodejci,pak máte smůlu a musíte si koupit nový zip za dvě stovky.Záleží na zvážení.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek