Avatar uživatele
Ronnie3697

Zabírá tramvaj všemi koly?

Dnes jsem nad tím přemýšlel, když jsem si říkal, jak vyjede tramvaj nějaký prudší kopec, když mrzne, je sníh a tak. Zabírají všechny kola?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, briketka10 před 2828 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Podle typu, u některých zabírá pouze jedna náprava v celém voze, u jiných je poháněna jedna náprava v každém dvounápravovém podvozku, ale u některých jsou poháněny úplně všechny nápravy. Když jede tramvaj do zmrzlého kopce, tak si může pod kola sypat písek.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
briketka10

V této tramvaji ano:
http://techne­t.idnes.cz/vy­roba-tramvaje-pro-prahu-trva-pul-roku-v-kazde-jsou-kilometry-kabelu-1ei-/tec_reportaze­.aspx?c=A110714­_184458_tec_re­portaze_rja
V této tramvaji jsou na čtyřech nápravách tři hnané:
http://techne­t.idnes.cz/tram­vaj-s-nejnizsi-podlahou-na-svete-jezdi-po-kolejich-jako-stonozka-1i9-/tec_reportaze­.aspx?c=A090713­_171029_tec_re­portaze_rja

Upravil/a: briketka10

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit


Avatar uživatele
isteron2

Záleží napr. na konštrukcii vozidla.
Napr. na elektrických rušňoch sa dajú jednotlivé sekcie motorov vypínať. Pri poruchách.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
dubraro

Dodal bych, že i tramvaj, stejně jako lokomotiva, musí mít řešen tzv. prokluz, tedy situaci, kdy hnaná náprava ztratí adhezi a začne se točit rychleji, než ostatní nápravy. Pohon takové nápravy (její motor) musí být vypnut, jinak by se otáčky mohly zvýšit natolik, až dojde k poškození motoru. Je to vzdáleně podobné systémům řízení trakce u moderních aut.

před 2828 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek