Avatar uživatele
Rohlik

Zažili jste zatažení za nouzovou brzdu ve vlaku?

Byli jste někdy ve vlaku, když se zatáhla nouzová brzda? Jaký to byl pocit?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? JájsemRaibek, gecco před 2871 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Přímo nezažil, ale viděl jsem z perónu, jak někdo zapomněl vystoupit, a tak to řešil záchrannou brzdou. Od kol lítalo plno jisker, a to se vlak teprve rozjížěl.

Nejsem si jist, ale myslím, že jsem zde dával otázku a odpovědi mi myslím nepomohly. Viděl jsem v těch nových vlacích, kde je informační tabule o zastávkách, kde bylo napsáno toto: Použití záchranné brzdy – zastavíme.
A to je to, co mě mate. Je to jen signál strojvůdci, aby neprodleně zastavil, nebo jinak ten nápis nechápu. Vždy jsem myslel, že zatažení brzdy je aktivace brzd vlaku – vypuštění vzduchu z brzdové soustavy.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Ano, ale už dávnejšie, jeden pri vypadnutí cestujúceho z vlaku (to sa ešte dali otvoriť dvere aj za jazdy a druhý krát, keď cestovali „humoristi“ pod vplyvom alkoholu… Ten vypadnutý mal šťastie, skotúľal sa do mäkkého. A v tom druhom prípade vo vlaku cestovali opití fanúškovia…
V opisovaných prípadoch, sprievodca aj keď rýchlo prišiel do vagónu, kde sa aktivovali brzdy, zistil jedine, že v polovici „núdzových brzd“ nie sú blomby – takže vinník ostal neznámy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Zažil kdysi dávno. Byla to dost velká rána a cestující se v různých pozicích pohybovali dosti rychle ke dveřím.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

Ve vlaku jsem to nezažila, ale v tramvaji jsem zastavení s pomocí nouzové brzy zažila. Tramvaj stála skoro na fleku, většina cestujících šla k zemi. Bylo to i s krví.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Zažil na jakési lokálce. Docela šok. Ani ne tak proto, že by brždění bylo tak intenzivní, že by lidé padali (tam to bylo je o chlup intenzivnější než běžné brzdění), jako spíš proto, že ventil vypouštějící vzduch z brzd jsem měl ve skříňce za zády (pokud jsem dobře pochopil, tak všechny brzdy z vozu ovládají právě ten jeden ventil). Takže bez varování rána a šílenej svistot tryskajícího zvuku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Clouseau

Byl jsem v té době v lokomotivě. Ale byl to nákladní vlak a tam brzdí brzdy o dost pomaleji. Osobáky stojí poměrně dost rychle, i když z plné rychlosti 300m žádný problém… Funguje to tak že průběžné potrubí procházející celou soupravou kdekoli po jeho délce otevře ventil a unikne z něj vzduch…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rohlik

Raibek >U tramvaji sem videl tlacitko, kde bylo napsane neco jako: „Pro vystup stisknete 1×, pro signalizaci nebezpeci stiknete nekolikrat prerusovane“.
Mozna si to pletes s timto…

před 2871 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Raibek: Nouzová brzda určitě v žádném u nás provozovaném vlaku není signál strojvedoucímu k zastavení na nejbližší zastávce. Tlačítka pro zastavení bývají v některých vozech na stejném místě jako nouzová brzda (brzda u stropu a pod ní v běžné výšce signalizační tlačítko) ale to je asi vše co mají společného.

před 2871 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Lamalam

Raibek > u starých vlaků se zatažením za nouzovou brzdu vypouštěl vzduch. Jak je to u nových vlaků nevím.

před 2871 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek