Nejsem si jist, ale myslím, že jsem zde dával otázku a odpovědi mi
myslím nepomohly. Viděl jsem v těch nových vlacích, kde je informační
tabule o zastávkách, kde bylo napsáno toto: Použití záchranné brzdy –
zastavíme.
A to je to, co mě mate. Je to jen signál strojvůdci, aby neprodleně
zastavil, nebo jinak ten nápis nechápu. Vždy jsem myslel, že zatažení
brzdy je aktivace brzd vlaku – vypuštění vzduchu z brzdové soustavy.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Ano, ale už dávnejšie, jeden pri vypadnutí cestujúceho z vlaku (to sa
ešte dali otvoriť dvere aj za jazdy a druhý krát, keď cestovali
„humoristi“ pod vplyvom alkoholu… Ten vypadnutý mal šťastie, skotúľal
sa do mäkkého. A v tom druhom prípade vo vlaku cestovali opití
fanúškovia…
V opisovaných prípadoch, sprievodca aj keď rýchlo prišiel do vagónu, kde
sa aktivovali brzdy, zistil jedine, že v polovici „núdzových brzd“ nie
sú blomby – takže vinník ostal neznámy.
0 Nominace Nahlásit |
Zažil kdysi dávno. Byla to dost velká rána a cestující se v různých pozicích pohybovali dosti rychle ke dveřím.
0 Nominace Nahlásit |
Ve vlaku jsem to nezažila, ale v tramvaji jsem zastavení s pomocí nouzové brzy zažila. Tramvaj stála skoro na fleku, většina cestujících šla k zemi. Bylo to i s krví.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Zažil na jakési lokálce. Docela šok. Ani ne tak proto, že by brždění bylo tak intenzivní, že by lidé padali (tam to bylo je o chlup intenzivnější než běžné brzdění), jako spíš proto, že ventil vypouštějící vzduch z brzd jsem měl ve skříňce za zády (pokud jsem dobře pochopil, tak všechny brzdy z vozu ovládají právě ten jeden ventil). Takže bez varování rána a šílenej svistot tryskajícího zvuku.
0 Nominace Nahlásit |
Byl jsem v té době v lokomotivě. Ale byl to nákladní vlak a tam brzdí brzdy o dost pomaleji. Osobáky stojí poměrně dost rychle, i když z plné rychlosti 300m žádný problém… Funguje to tak že průběžné potrubí procházející celou soupravou kdekoli po jeho délce otevře ventil a unikne z něj vzduch…
0 Nominace Nahlásit |
Raibek >U tramvaji sem videl tlacitko, kde bylo napsane neco jako: „Pro
vystup stisknete 1×, pro signalizaci nebezpeci stiknete nekolikrat
prerusovane“.
Mozna si to pletes s timto…
Raibek: Nouzová brzda určitě v žádném u nás provozovaném vlaku není signál strojvedoucímu k zastavení na nejbližší zastávce. Tlačítka pro zastavení bývají v některých vozech na stejném místě jako nouzová brzda (brzda u stropu a pod ní v běžné výšce signalizační tlačítko) ale to je asi vše co mají společného.
Raibek > u starých vlaků se zatažením za nouzovou brzdu vypouštěl vzduch. Jak je to u nových vlaků nevím.