Pokud někdo upadne do komatu v 10ti letech a v 50ti se probere, bude se chovat jako desetiletej, bude chtít kupovat lízátka a pokukovat po 12ti letejch holčičkách nebo se tomu hlava nějak přizpůsobí?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, vagra, johana 56, fcoop, david22, Hohny před 4496 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Když jsem včera začala psát svou odpověď a odeslala ji, objevil se červený nápis: Otázka byla odstraněna.
Překvapilo mě to, protože jsem se při hledání odpovědi zjistila mnohem víc …
Mozek je schopen i po závažném poškození určité regenerace. Navazuje
zničené spoje novými.
Po úrazu nebo jiném závažném poškození mozku může dojít
k déletrvajícímu bezvědomí; při probrání se pak pacientovy přerušené
paměťové funkce obnovují v opačném sledu. To znamená, že nejpozději si
vybaví poslední událost, která se přihodila těsně před úrazem. Někdy
si průběh posledních několika hodin před úrazem nevybaví nikdy.
V situaci, kdy je vážně ohrožen život, například v kómatu, se tak
centrální nervový systém postará o činnost základních funkcí
zachovávajících život, aby byl organismus schopen, pokud mu to bude
umožněno, opět nabýt vědomí.
Více v odkazu
Další informace:
http://vtm.zive.cz/aktuality/mozek-se-uci-i-v-komatu
http://kvety.kafe.cz/osudy/2011/10/11/clanky/mezi-zivotem-smrti-koma/
Doplňuji:
Vzpomněla jsem si na jednu událost z vlastní zkušenosti. Znala jsem dívku.
Jako 17letá riskovala, když přecházela frekventovanou vozovku, ale špatně
vyhodnotila situaci – srazilo ji auto. (Její sestře se přechod
podařil – rozhodl možná vteřina).
Po více než ročním komatu se dívka probrala, ale její myšlení se
vrátilo na úroveň malého dítěte. Rodiče ji učili základním úkonům
(např. hygieně, jíst příborem atd.) Je pravda, že vše zvládla během
krátké doby, některé mozkové spoje se rychle obnovily. Začala znova chodit
do školy. Rodičům šlo o další způsob rehabilitace – vliv prostředí,
které dcera znala. Bohužel ne všechny vědomosti se studentce vybavily,
chyběly jí totižikombinační schopnosti, návaznost. Problémy měla
s angličtinou, matematikou aj. I když učitelé byli tolerantní,
nepodařilo se jí školu ukončít. Roli sehráli i netolerantní
spolužáci …
Je to několik roků, takže o této dívce víc nevím.
Další případy v diskuzi. Proto se domnívám, že u každého jedince je to jinak. Po probuzení jde zpravidla o návrat do minulosti, k tomu, co člověk rád dělal atd.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
Když jsem si na příběh d¨holky vzpomněla, uvědomila jsem si, že by mě rovněž zajímalo, co se s ní dál stalo. Pokusím se zjistit, ale až po prázdninách.
Mě spíš zajímá, jestli se mozek v komatu nějak dál vyvíjí a jestli se po probuzení mozek přizpůsobí svému věku, tedy jestli se osoba probudící se z komatu bude chovat jako dítě (jelikož upadla do komatu jako dítě) a v 60ti se tedy bude chovat jako dvacetiletý nebo jestli se začne přizpůsobovat svému věku.
Zajímavá otázka, na niž není lehké odpovědět.
1. Linda Walkerová mluvila celý život nosovým akcentem obyvatel severovýchodní Anglie. Když se ale probudila po mrtvici z kómatu, oslovila své šťastné příbuzné silným přízvukem Jamajčana. Kvůli takzvanému syndromu cizího akcentu prý ztratila část své identity.
2. Američanka Robin Vanderlipová před třemi roky uklouzla a udeřila se do hlavy. Od té doby hovoří s ruským přízvukem, který jí podle jejích slov komplikuje život. Na veřejnosti se stydí a údajné viníky svého pádu žaluje o milion dolarů.
3. Z pohledu duchovna
Koma" – Naše „Já“ (= duše) je vesměs násilím „vyhozeno“
z těla například následkem úrazu. I když jsme s tělem spojeni
energetickým vláknem, zřejmě je narušena činnost „mozku“, takže
i když jsme pak s tělem propojeni a tělo defacto „funguje“, tak dokud
se mozek nedá do pořádku, není návrat našeho „Já“ do těla
možný.
pokud je mozek „vypnut“, pak nemá možnost ve všech výše popsaných
fenoménech zaregistrovat, že se něco děje. To znamená, že po probuzení si
nic nepamatujeme a říkáme, že byla totální „nicota“. Lidé pak
říkají, že ikdyž byli v NDE, tak tam nebylo nic, žádný tunel a
podobně.. (Pokud usnu u televize, také mám pocit, že tam nic nebylo a přes
to televize celou dobujela a řvala mi kraviny do uší.. Jenže mozek když je
vypnutý, tak je vypnutý..)
Pokud se ale náš mozek aktivuje alespoň zlomek času před návratem „Já“ do těla, může zachytit velmi nepřehledně a útržkovitě poslední události, které naše „Já“ právě prožívá. V takovém případě záleží na zkušenostech a daném „časovém“ pásmu, ve kterém se „Já“ nachází (čas je relativní pojem a to hodně znamená právě v jiných realitách, kde se naše „Já“ pohybuje. Tisícina vteřiny pro naše tělo může znamenat, že naše „Já“ je v dané realitě několik hodin. Proto je zřejmě možné, že „sny“ trvají pár vteřin či minut, ale pro mozek v těle jsou to někdy i několikadenní, nebo i mnohem delší časové úseky události) Takže po aktivování mozku si tato část těla „pamatuje“ velmi povrchně a útržkovitě nějaké události, které si pak „přebere“ a srovná podle svých dosavadních zkušeností, tak, aby to bylo „pochopitelné“. Pokud je mozek aktivní, prožíváme dané události „v přímém přenosu“.
Něco mezi nebem a zemí.
Drap | 3383 | |
annas | 2020 | |
marci1 | 2006 | |
Kepler | 1901 | |
mosoj | 1775 | |
da ny | 1318 | |
zjentek | 1192 | |
hanulka11 | 1028 | |
quentos | 951 | |
elkon | 946 |
Děti a zdraví |
Ženy a zdraví |
Muži a zdraví |
Nemoci |
Fitness |
Životospráva |
Ostatní zdraví |