Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, teď uprostřed měsíce chce O2 změnit FUP limit tak, že po vyčerpání objemu už internet nebude fungovat pokud si uživatel nedokoupi data, což se mi samozřejmě MOC nelíbí ale před rokem jsem si udělal smlouvu na 2 roky na tarif kde byl internet, tudíž mi zbývá ještě rok ale touto razantní změnou s FUP limitem už o takovz tarif nestojím, je mi jasné že zrušením smlouvy bych dostal pokutu a moje otázka je:
Pokud smlouvu zruším a pokutu zaplatím, můžu tu pokutu nějak reklamovat? dočetl jsem se, že můžeme pokutu nějak reklamovat u ČTÚ ale plně jsem nepochopil co a jak to máme reklamovat.
Děkuji za odpovědi a vysvětlení.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 3037 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud jí zaplatíš je to stejné jako, že s ní souhlasíš a poté už
bude velmi těžké/nemožné jí vymáhat zpátky. Nejjednodužší je počkat
až ti O2 vyměří pokutu za předčasné ukončení smlouvy a poté jim
napsat, že s pokutou nesouhlasíš (tedy že reklamuješ vyúčtování) a že
máš ze zákona nárok na bezplatné ukončení smlouvy. Pokud ti O2 řekne,
že ti pokutu nezruší pak se obrať na ČTÚ nebo dtest.
Hlavně neotálej a schovávej si veškerou komunikaci jak s O2 tak ČTÚ (pro
případ, že by to došlo až k soudu).
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Reklamovat můžeš cokoli. Otázkou zůstává, jestli ti ji uznají nebo ne.
0
před 3037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
dTest radí toto:
Velmi doporučuji přečíst si tento článek od dTestu https://goo.gl/QIYEQg … ti se v této věci velmi angažují a už dokonce podali na O2 v této věci soudní žalobu, která by mohla mít za následek to že O2 bude muset vybrané pokuty vracet zpět.
nemějte obavu že jste v tom sám, opravdu velké množství lidí chce od o2 odejít jen proto že de fakto vypnuli internet po probití FUP, což je opravdu zásadní nedostatek, je to stejné jako by vás zcela odpojili od sítě když vám dojde kredit a nikdo se vám nemohl ani dovolat. Je to ubohost, o2 zkouší to jim beztrestně projde a já věřím že to beztrestně neprojde. O2 má povinnost o takových změnách služby informovat což neudělali, mají povinnost umožnit ukončení smlouvy pokud takto zásadně změní charakter dojednané služby což také nedělají, soudní dohra bude jistě zajímavá …
Upravil/a: anonym
0
před 3037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„ČTÚ obecně doporučuje účastníkům, kteří by s požadavkem na ukončení smlouvy ke dni účinnosti změny smlouvy bez jakýchkoliv smluvních pokut u operátora neuspěli, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali, a v případě, že s reklamací neuspějí, aby se na ČTÚ obrátili v námitkovém řízení,“ vzkázal klientům O2 už dříve mluvčí úřadu Martin Drtina.
ČTU předběžně vyjádřilo stanovisko ve kterém se staví proti postupu O2 takže námitkové řízení bude ČTU zřejmě vyřizovat ve prospěch klientů
důležitý tip, veškerou komunikaci s o2 si nahrávej, ze zákona na to máš v tomto případě nárok a ani je o tom nemusíš při hovoru informovat. Tyto záznamy se pak u soudu velmi hodí pokud máš prokazovat že si skutečně jasně formuloval důvod ukončení smlouvy.