Avatar uživatele
sdesigner

Ako vymenit kolesa na aute?

Potrebujem si vymenit kolesa na aute. Predne do zadu a naopak. nechcem ist do servisu lebo som v Taliansku a tu su servisy drahe a podla mna toto by som mal zvladnut aj sam. no chcem sa opytat ako mam postupovat kedze ako logicky pwlybie musim odsrubovat obydve kolesa na jednom boku naraz. mam heverom dvihnut cely bok naraz alebo co mi odporucate? Ak to pomoze mam Skoda Superb co je dosti dlha svina ak na tom vobec zalezi. Vdaka za odpovede.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ar, Kohut57 před 4506 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ar

Nevím jaký máte u sebe hever, ale předpokládám, že základní výbavu. Tím celou 1/2 auta stejně nezvednete a ani bych to nedoporučoval. Jestli nemáte poruce něco čím by jste auto v jednom místě podložil, tak bude muset na pomoc rezerva. Sundat jedno kolo, místo něj rezervu (stačí chytit na jeden šroub) a sundané kolo vyměnit za druhé kolo na téže straně. Pak to druhé kolo dát místo rezervy. No a to samé na druhé straně vozu. Kola nepřahazujte do kříže tak jak se to dělávalo kdysi. Vždy jen kola na jedné straně vozu prohodit mezi sebou.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
venkovan

Máš přeci rezervu. Tak ji použij jako pomocné kolo. Zvednu levý předek – sundám kolo, nasadím třeba na dva šrouby rezervu. Zvednu levý zadek, vyměním kolo z předku a opět zvednu levý předek a zadní kolo vyměním za rezervu. A to samé na druhé straně. Když není rezerva, dají se použít různé podpěrné stojánky. Nicméně, je je potřeba dát na správné místo k tomu určené (body jsou vyznačené v manuálu k autu).
A není od věci auto na druhé straně co se nezvedá řádně založit klíny a či něčím podobným. A pokud si to mění člověk v terénu sám, je potřeba třeba po nějaké desítce ujetých kilometrů překontrolovat utažení šroubů. Utahují se na určitou sílu, není dobré je utahovat „nohou“ či celou vahou těla. Šrouby se vytahují, mohou i postupně po přetažení prasknout nebo se zakousnou do disku, že se následně po čase nedají povolit.
Mění se kola pouze na jedné straně, ne na kříž jak se kdysi doporučovalo. A ve své podstatě – pokud není doslova a do písmene okamžitý důvod k prohození, nechal bych to na doma.
Doplňuji:
Jde to rychleji. Zvedneš jednu stranu, sundáš kolo. Manželku požádáš aby podržele předek auta – hevr vyndáš a zvedneš zadní nápravu. vyměníš kola. Tchýni vyndáš, že je děsná, kdy nechce pomoci své dceři při držení auta.
Začneš dopředu dávat zadní kolo, ale odřeš si při tom prst.Pošleš tchána do hospody pro wizoura na vzpamatování. Vyměníš potom další stranu aut.
Vyslechneš si kázání od manželky a její matky, a protože budou z držení auty utahané, odejdou spát. A ty můžeš do baru za pobřežními děvami.

Upravil/a: venkovan

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Najednou jednu stranu auta zvedákem co máš k dispozici nezvedneš. Takže o něco pracněji. Zvedneš, sundáš kolo a dáš rezervu ( pokud ji ovšem máš).
Spustíš přendáš zvedák a zvedneš u druhého kola které vyměníš za to sundané. Pak zvedneš znovu tu stranu kde je rezerva a vyměníš za to druhé sundané. Potom stejným způsobem uděláš druhou stranu..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Kolegové se snažili poradit erudovaně, avšak jediný venkovan napsal to podstatné – je to fakt tak akutní zrovna někde na cestách?

  1. Je nutná tato záměna právě teď v drahé Itálii, když při příští cestě na Slovensko by to měl na počkání za pár šupů?
  2. Superb bývá často firemní, pak by stačilo po dohodě si to vyúčtovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Reuef

sundas jedno kolo das misto nej cihly sundas druhy kolo das misto nej cihly sundas treti kolo das misto nej cihly sundas ctvrty kolo das misto nej cihly a potom tam ty kola postupne nasadis – vzdycky ty cihly sundas na tom miste kde chces dat kolo a das tam misto nich na chvili hever

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zden28

Je určitě lepší nechat výměnu na servisu. Měníte-li dvě (nové) pneumatiky: Namontujte je na zadní nápravu. Přední pneumatiky se opotřebují rychleji než zadní, ale testy ukázaly, že bylo jednodušší ovládat přední nápravu než zadní. Když namontujete nové pneumatiky dozadu, získáte tím lepší vlastnosti v zatáčkách na mokré vozovce i větší bezpečnost. – Dávejte i vyměnit ventil. Je to důležité pro nepropustnost pneumatiky, která se časem zhoršuje působením odstředivé síly. Jinak, rady na: http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/pru­vodce-pnemautik/udrzba-pneumatik/mente-umisteni-pneumatik-aby-se-mene-opotrebovavaly-4117 a na stejném webu také: http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/pru­vodce-pnemautik/udrzba-pneumatik/mente-umisteni-pneumatik-aby-se-mene-opotrebovavaly-4117 Web http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/ obsahuje průvodce nákupem pneumatik a další důležité rady.

před 1501 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek