Potrebujem si vymenit kolesa na aute. Predne do zadu a naopak. nechcem ist do servisu lebo som v Taliansku a tu su servisy drahe a podla mna toto by som mal zvladnut aj sam. no chcem sa opytat ako mam postupovat kedze ako logicky pwlybie musim odsrubovat obydve kolesa na jednom boku naraz. mam heverom dvihnut cely bok naraz alebo co mi odporucate? Ak to pomoze mam Skoda Superb co je dosti dlha svina ak na tom vobec zalezi. Vdaka za odpovede.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ar, Kohut57 před 4506 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nevím jaký máte u sebe hever, ale předpokládám, že základní výbavu. Tím celou 1/2 auta stejně nezvednete a ani bych to nedoporučoval. Jestli nemáte poruce něco čím by jste auto v jednom místě podložil, tak bude muset na pomoc rezerva. Sundat jedno kolo, místo něj rezervu (stačí chytit na jeden šroub) a sundané kolo vyměnit za druhé kolo na téže straně. Pak to druhé kolo dát místo rezervy. No a to samé na druhé straně vozu. Kola nepřahazujte do kříže tak jak se to dělávalo kdysi. Vždy jen kola na jedné straně vozu prohodit mezi sebou.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
Máš přeci rezervu. Tak ji použij jako pomocné kolo. Zvednu levý
předek – sundám kolo, nasadím třeba na dva šrouby rezervu. Zvednu levý
zadek, vyměním kolo z předku a opět zvednu levý předek a zadní kolo
vyměním za rezervu. A to samé na druhé straně. Když není rezerva, dají
se použít různé podpěrné stojánky. Nicméně, je je potřeba dát na
správné místo k tomu určené (body jsou vyznačené v manuálu
k autu).
A není od věci auto na druhé straně co se nezvedá řádně založit klíny
a či něčím podobným. A pokud si to mění člověk v terénu sám, je
potřeba třeba po nějaké desítce ujetých kilometrů překontrolovat
utažení šroubů. Utahují se na určitou sílu, není dobré je utahovat
„nohou“ či celou vahou těla. Šrouby se vytahují, mohou i postupně po
přetažení prasknout nebo se zakousnou do disku, že se následně po čase
nedají povolit.
Mění se kola pouze na jedné straně, ne na kříž jak se kdysi
doporučovalo. A ve své podstatě – pokud není doslova a do písmene
okamžitý důvod k prohození, nechal bych to na doma.
Doplňuji:
Jde to rychleji. Zvedneš jednu stranu, sundáš kolo. Manželku požádáš aby
podržele předek auta – hevr vyndáš a zvedneš zadní nápravu. vyměníš
kola. Tchýni vyndáš, že je děsná, kdy nechce pomoci své dceři při
držení auta.
Začneš dopředu dávat zadní kolo, ale odřeš si při tom prst.Pošleš
tchána do hospody pro wizoura na vzpamatování. Vyměníš potom další
stranu aut.
Vyslechneš si kázání od manželky a její matky, a protože budou
z držení auty utahané, odejdou spát. A ty můžeš do baru za
pobřežními děvami.
Upravil/a: venkovan
0 Nominace Nahlásit |
Najednou jednu stranu auta zvedákem co máš k dispozici nezvedneš. Takže
o něco pracněji. Zvedneš, sundáš kolo a dáš rezervu ( pokud ji ovšem
máš).
Spustíš přendáš zvedák a zvedneš u druhého kola které vyměníš za to
sundané. Pak zvedneš znovu tu stranu kde je rezerva a vyměníš za to druhé
sundané. Potom stejným způsobem uděláš druhou stranu..
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, anonym
před 4506 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kolegové se snažili poradit erudovaně, avšak jediný venkovan napsal to podstatné – je to fakt tak akutní zrovna někde na cestách?
0 Nominace Nahlásit |
sundas jedno kolo das misto nej cihly sundas druhy kolo das misto nej cihly sundas treti kolo das misto nej cihly sundas ctvrty kolo das misto nej cihly a potom tam ty kola postupne nasadis – vzdycky ty cihly sundas na tom miste kde chces dat kolo a das tam misto nich na chvili hever
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4506 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je určitě lepší nechat výměnu na servisu. Měníte-li dvě (nové) pneumatiky: Namontujte je na zadní nápravu. Přední pneumatiky se opotřebují rychleji než zadní, ale testy ukázaly, že bylo jednodušší ovládat přední nápravu než zadní. Když namontujete nové pneumatiky dozadu, získáte tím lepší vlastnosti v zatáčkách na mokré vozovce i větší bezpečnost. – Dávejte i vyměnit ventil. Je to důležité pro nepropustnost pneumatiky, která se časem zhoršuje působením odstředivé síly. Jinak, rady na: http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/pruvodce-pnemautik/udrzba-pneumatik/mente-umisteni-pneumatik-aby-se-mene-opotrebovavaly-4117 a na stejném webu také: http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/pruvodce-pnemautik/udrzba-pneumatik/mente-umisteni-pneumatik-aby-se-mene-opotrebovavaly-4117 Web http://www.rezulteo-pneumatiky.cz/ obsahuje průvodce nákupem pneumatik a další důležité rady.