Foton neobsahuje „elektrony, protony, neutrony“…
😉
Podle zákona „o zachování…“ je možná změna energie na hmotu, ale
v tak rychlý pokrok technologie se zdráhám u/věřit…
Zatím neumíme ještě ani jadernou fúzi…
😉
0 Nominace Nahlásit |
zamyslime sa:
svetlo je vlnovo-kvantovej povahy (buď je častica – fotón, alebo vlna), nemá hmotnosť (neskladá sa z „hmotných častíc“ – elektrónov, protónov, neutrónov).
je nositeľom „iba“ energie.
pri jeho interakcii s hmotou hmote nepridáva ďalšiu hmotu (nemení jej hmotnosť), ale mení jej energetický stav (pridáva energiu – napr na slnku sa teleso pod vplyvom slnečných lúčov ohrieva [zednodušene – hmota prijíma energiu]).
zatiaľ ovládame iba proces premeny hmota ->energia s maximálnou
účinnosťou okolo 1% (atómová energia).
energiu na hmotu meniť nevieme.
premena svetla na hmotu bude možná, keď sa naučíme premieňať energiu
na hmotu.
či to bude za sto rokov, ťažko odhadovať.
veď pred 30-imi rokmi by sme človeka, ktorý fotografuje telefónom,
považovali za blázna.
;-Q
0 Nominace Nahlásit |
Zcela určitě. A bude to mít tu výhodu, že když budete chtít něco vyhodit, tak s ím nemusíte do popelnice, ale stačí zhasnout.
0 Nominace Nahlásit |
Alchymiste se o to snazi nejakych tisic let a stale nejsme o pid bliz vysledku oproti zacatku. Takze by muselo prijit neco velmi radikalniho.
0 Nominace Nahlásit |
Tuším, že elektrony a pozitrony už vyrábět umíme z el. energie pop. světla.
0 Nominace Nahlásit |
Možná malé množství v CERNu, ale určitě to nebude tak snadné jako výroba PET lahve. Pokud si někdo představoval , že použitím vhodných zdrojů světla bude možné vyrábět látku odolnou povětrnostním vlivům, na oděvy. nebo materiál na nezničitelné pneumatiky nebo univerzální palivo do všech dopravních prostředků, tak to se asi nepodaří. Záleží, jaké energie budou k dispozici, myslím, jakých hodnot budeme schopni dosáhnout.
0 Nominace Nahlásit |
Teoreticky by to sice možné bylo, ale na vyrobení jen malého množství
hmoty by toho světla bylo potřeba opravdu obrovské množství. Kolik, to si
lze vypočítat z oné slavné rovnice e=mc2 (e-energie, m-hmota, c-rychlost
světla). To znamená, že abychom vypočítali, kolik energie budeme
potřebovat, musíme vynásobit požadované množství hmoty rychlostí světla
na druhou. A asi každý ví, jak je rychlost světla velká, a co teprve
rychlost světla na druhou…
Jinak nápad je to ale dobrý. Podobné zařízení mimochodem vymysleli
v jedné počítačové hře. Říká se mu Mass Fabricator a hmotě, kterou
vyrobí, se říká UU-hmota.
0 Nominace Nahlásit |
KK1 >>> jaképak zhasnout? To se bude vhazovat do multiplikovače, a pak se naprogramuje jen další výrobek dle přání…:D
arygnoc >>> neexistujú žiadne
overené účinky na kozmickú energiu slnkom ožarovanými voňavými
esenciami, ba ani ich vibráciami a podobnými nikde nevysvetlenými vplyvmi
(myslím ako pojmy, nie ako prejavy)
–a tak se třeba budou za sto let vyrábět "voňavé esence"ze
světla?:DDDDD
nene, zle to chápete.
ja (a keby len ja!) nevylučujem existencu voňavých esencií ani kozmickú
energiu, ale účinky voňavých esencií na kozmickú energiu.
nepleťte príčinu a následok.
;-Q
gecco >>> ale vem si ten pokrok za posledních 100 let…to by oni
taky nevěřili:D
Otázkou tedy spíš je, kterým směrem se bude pokrok vyvíjet, a já bych
řekla, že teď právě přichází století nových technologií…jak známo,
bazíruje dnes všechno na matematice(všechny ty moderní elektronické
výrobky), a tím směrem to půjde dál…:D
…„pokrok za posledních 100 let…“…
Jo – ten pokrok je úžasný… A zejména jeho ´zrychlování´.
Ale jak píšu – ještě neumíme ani jadernou fúzi (hmota->energie),
o opaku (energie->hmota) si necháváme zatím zdát…
😉
Jen ještě dodám – já to, co v otázce nastiňuješ, nevylučuju –
jen se tak rychlému vývoji takových technologií zdráhám uvěřit…
;-D
…jen je škoda, že když se mluví o pokroku, tak je to vždy ten technický, a ten společenský se prakticky nehne z místa…to bylo a bude…:DDD
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1077 | |
Kelt | 1014 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |