Dobry den, dnes se mi bohuzel podarilo v rychlosti cca 25km/h drcnout do obrubniku. Pneumatika nema defekt, auto jede rovne, zadne zvuky se neozyvaji. Ani disk nema stopu poskozeni. Pouze byla povyskocena a lehce skrabla poklice. Kontroloval jsem uchyceni kol bez sundani, opravdu se zda byt vse v poradku (doufam). Pouze me zarazilo, ze neco cinka pro bouchnuti do kola. Je to tato vec (viz https://postimg.cc/image/48it89f1t/ ). Na rozdil od ostatnich kol je na ni vule a to je ten zvuk. Nevim, zda to muze souviset s tou ranou o obrubnik nebo je to jen nahoda. Kazdopadne ani nevim, co to je a k cemu to slouzi. Poradite? A je to pripadne problem, ze je v ni mensi vule? Dekuji mnohokrat.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Drap před 2297 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jestli tomu dobře rozumím, tak závaží nevypadlo, je jen uvolněné a způsobuje ono cinkání. V tom případě není potřeba nechat kolo vyvažovat, je ale potřeba závaží doklepnout, aby si sedlo na ráfek a tím zmizí onen zvuk.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 2297 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na fotce zcela jasně vidíš, že vyvažovací olůvko nikde NEVIDÍŠ. ;) :D
Prostě odpadlo při té kolizi a zůstala po něm jen uchycovací svorka, která ho drží, a když je pryč, tak je uvolněná a proto to cinká, no. Na liťáky se dávají závaží dovnitř, takže nejsou vidět.
Jestli to má cenu ihned řešit? Fakt je, že ono se to bez něj v pohodě dá, pokud zrovna nejezdíš ostře zatáčky, to bys pak třeba na kostkách mohl najednou zjistit, že auto „nějak nesedí“ (a v nejhorším případě si i namlít hubu). V první řadě záleží na stavu tlumičů, protože ty to vychytají jako první. Jestli jsou trop a jestli bylo závaží velké, raději bych kolo prohodil s rezervou (pokud máš standarní kolo a ne tu chcíplotinu „na dojezd“). Těch pár minut na výměnu zato stojí. ;) :D
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den, to je závaží. Doporučuji nechat zkontrolovat celé kolo včetně geometrie. Jedině tak si můžete být jistý, že nedojde k nerovnoměrnému sjetí pneumatiky a případnému dalšímu efektu. Jezdím do pár pneuservisů dělat servisy šroubových kompresorů od https://www.kompresory-filtry-servis.cz/sluzby/servis/servis-kompresoru a tak vím, že tohle je většinou jediná správná cesta. Věřte mi.
Hele – kapitán může mít pravdu (a nejspíš má). Já měl naposledy plecháče před mnoha lety, na liťáku je to schovaný uvnitř – a o tom, že se olovo už nepoužívá také nevím. Každopádně to vypadá jako příchytka, pod kterou chybí olůvko (tak jak to z mládí pamatuji), no. Tudíž možná by to stačilo jen přiklepnout.
Děkuji oběma za rychlou odpověď. Myslíte, že to můžu ten měsíc, než budu přezouvat za zimní sadu, už nechat a nechat to převážit před opětovným nasazením kol na jaře? Ujedu tam 1000 km do té doby, víc asi ne… Auto se chová normálně.
Vyvážení Ti udělaj všady na počkání. Já bych to netrápil. Přecijen to namáhá čepy a další díly nápravy. Jak moc, to těžko soudit.
Jo, v klidu. Mohlo by se to projevit maximálně lehkými vibracemi do volantu, ale jen při vyšších rychlostech. Sám to zjistíš, při jaké rychlosti. Tu bych pak nepřekračoval.
Nejde o vibrace ale o nepravidelné sjíždění desénu. Závaží je ale malé, takže by to velký dopad na desén mít nemuselo. To ale nikdo neví, ani Kepler.
Díky. Já dřív měl auta jen s líťákama a tam to takto vidět není, vůbec mě nenapadlo, že toto je závaží. Každopádně, když se auto chová normálně, je opravdu možné, že náraz z boku do obrubníku v takovéto rychlosti nemusel autu nic jiného udělat? Samozřejmě za kolo nevidím… Auto je rok staré, oktávka. Nikdy se mi toto nestalo…
Jestli by ono nestálo za to nechat zkontrolovat i geometrii. Udělaj to taky na počkání. S vibracema… To, že nejsou cítit neznamená, že neexistují. Prostě je „požerou“ jiné součásti a ty jsou namáhány. Cítit to začne být v okamžiku, kdy se něco dostane navíc do rezonance. Jde o to, jestli neupadlo závaží a nezůstal tam jen držák. Nejsem autař a míru namáhání případně expozici namáháním jednotlivých součástí neumím posoudit. Už proto bych to nechal zkontrolovat. Z jiných aplikací vím, co nevyváženost umí udělat a projevit se po nějaké době.