Navíc i z palubní kamery auta, které chodce nabralo, je zřejmé, že chodec nebyl vidět. Jinak myslím, že druhé auto, co zastavovalo před přechodem, by tak zastavilo i z důvodu, že v jeho pruhu stály další vozidla.
A jak byste potrestali řidiče?
Zajímavá 0 před 1747 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Neni důležité, co si kdo myslí, nevím ani proč tady rozebírat všechny články z netu. Vina řidiče je jasná. Na přechodu se nepředjíždí, mohl předpokládat, že auto tam nestojí jen tak.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Rokio Nahlásit |
Vina jednoznačně na straně řidiče: přejel přes plnou čáru do
odbočovacího pruhu a hlavně porušil „povinnost snížit rychlost jízdy
nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy
nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních
vozidel jedoucích stejným směrem“.
Doplňuji: „je zřejmé, že chodec nebyl vidět“ – to je naopak
přitěžující okolnost!
Upravil/a: Pepa25
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, cukrar, Mc Merkurion, Rokio
před 1747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To jde jednoznačně za řidičem, chodec byl na přechodu. A i když ten přebíhající prachant nebyl vidět, tak tohle MĚL předpokládat, ostatně i vyhláška se o tom zmiňuje, jak si počínat na přechodech pro chodce, jak už tu psali jiní.
Osolil bych řidiče pořádně, v podstatě jde o nedání přednosti. Hle, kdyby to bylo za nějaký „megaprůser“ typu parkování 10cm na žluté, zapomenuté doklady aj., OK. Tohle je ale HODNĚ NEBEZPEČNÉ jednání podle mne. Vím, že tu hodně brojím proti všelijakým idiotpokutám za rychlost aj., jenže když jedu na účelové třicítce (a jistě znáte takových zbytečných alibistických omezení ze své praxe sami MRAKY) padesátkou a PŘESTO bezpečně, je to jedna věc, ale nedání přednosti či jízda na červenou je úplně jiná liga.
Navíc – oni X-krát stojí chodci u přechodu, zpomalím, zastavím… a NIC! Buzny jen vykecávají a nepřechází, prostě na vraždu a NIKDO jim pokutu nedá, natož body či zákaz. :(
Mám informace, že už několikrát na tento problém byly podány návrhy, ale ztroskotalo to na POLITICKÉ neochotě. (změna=pozornost médií a VŽDY spousty křiku > mínusové PR bodíky) :(
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion, anonym, zjentek
před 1747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nechci polemizovat o vině řidiče, ta je jasná. Ale Vyhláška hovoří také o povinnosti účastníka silničního provozu odvrátit nebezpečí (je-li to v jeho možnostech) i v případě, že jiný účastník porušil pravidla. A taky ještě něco o předvídání. Domnívám se, že chodec vstupující do vozovky je rovněž účastník silničního provozu jako každý jiný a platí to pro něj rovněž. Ten kluk doslova pod auto vběhnul, aniž by se jakkoliv přesvědčil, že mu nic nehrozí. Zcela se spolehnul na předpisy a jejich dodržování ostatními účastníky. Co se týká postihu řidiče, nebyl bych až tak přísný, abych žádal jeho hlavu či doživotní zákaz řízení, jako někteří zde. A nezapomeňme, že stát se to může i někomu z nás, i když je to pro někoho těžko představitelné. Opravdu může! Člověk není stroj a někdy se holt zachová jako idiot. Kdybych mnohokrát na silnici nevyřešil průšvih někoho jiného, už bych si s vámi nepsal. A že jich bylo a asi ještě bude. Prostě musíme myslet nejen za sebe, ale i za ty ostatní. A v tom, si myslím, spočívá umění jezdit dlouhá léta bez nehody.
Upravil/a: orwell
0 Nominace Nahlásit |
Chyba byla hlavně na straně řidiče, který předjížděl na přechodě pro chodce. Na zebře se předjíždět nesmí a navíc ohrozil chodce, který šel na přechodě pro chodce, kde mají chodci přednost.
Chyba chodce je to asi jen na 5 %. Když mu dá řidič přednost, tak není povinen se koukat na řidiče za vozidlem, jestli ho náhodou nenápadné předjíždět, což se nesmí.
Kdybych byl soudce, tak bych řidiče poslal do vězení natvrdo a nechal bych ho ještě zaplatit újmu na psychickém zdraví plus náklady na léčení v nemocnici. Pokud se z chodce stane invalida, řidič by mu měl do konce života platit invalidní důchod.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
… že jsou chodci hrozní je věc jedna, ale řidič andílek teda nejni,
to bys snad se svým nickem mohl poznat, ne??? V pruhu odbočujícím si to
pere rovně, předjíždí na poslední chvíli bez blinkru, ale co je hlavní:
neustále se omílá, že u vícepruhových silnic, zastaví-li jedno vozidlo,
má řidič v druhém dbát alespoň zvýšené pozornosti, kor když je tam
cedule jak krá**, že je tam přechod… se mi zdá, že ty se neustále
zastaváš spíš těch hajzlíků než těch, kdo zákony dodržují …
… mimochodem, i z palubní kamery onoho auta je chodec vidět už
v okamžiku, kdy je teprve za předjížděným autem, vrať řidičák, jestli
ho máš, protože na silnici nemáš co dělat…
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Zákazy řízení by se měly rozdávat mnohem častěji, to je jediný závěr této události. Chodec šel po přechodu vzorně a od poloviny přechodu se měl podívat nanejvýš tak na opačný směr než odkud ho auto nakonec smetlo, jak se to učí už na základních školách.
Upravil/a: anonym
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion, Rokio
před 1747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Po stránce práva je jasný řidič.
Ale ten chodec je adept na Darwinovu cenu – jen totální vypatlanec jde
přes silnici a nekouká kolem sebe
0 Nominace Nahlásit |
Vy se mýlíte, "Co si myslíte o chování chodce, který se vůbec
nerozhlédl "
On se rozhlédl, počkal až zastaví vozidlo a rychle chtěl přejít vozovku,
aby nezdržoval provoz.
Dále se mýlíte, že skočil pod auto.
Tak si maslím, že jste viděl jinou situaci, nežli všichni ostatní.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion, Rokio
před 1747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsou v tom oba:
Kluk má vědět, že na přechodu se má i tak rozhlédnout a ne přes něj
běhat
Řidič má na přechodu dávat bacha a neobjíždět auto, které před
přechodem zastavilo.
V tom pravém pruhu to vypadá na pomalu jedoucí kolonu. Ale jedoucí. Nemyslím, že by ten řidič co zastavil byl k zastavení donucen provozem. Ale je to blbě sestříháno, takže se klidně mohu plést.
Povinnost řidiče je zastavit, také pokud jedno auto před přechodem
zastavilo:
„Řidič je povinen… snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před
přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo
před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným
směrem,“ – takže přinejmenším zpomalit, dokud nebude mít jistotu že
je přechod volný
Jo ještě podle toho videa je možné, že ten trouba neobjížděl zastavující auto, ale úmyslně z nějakého jiného důvodu přejížděl do pravého pruhu. Stejně je to ale trouba, co měl zpomalit či zastavit, aby se přesvědčil, že je přechod čistý.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Kokot (nebo slečna) za volantem vůbec nebrzdil, což je patrné z obou nahrávak. Já odhaduji tak sekundu a půl od chvíle, kdy mohl kluka vidět a než to do něj natachtil. Jak vidno, způsob vydávání ř. oprávnění „kdekomu“ je stále příliš benevolentní.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion
před 1747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Velkou vinu na tom mají některá média a část novinářů když započal
zákon o přednosti chodců na přechodech, tak bylo kvákání o absolutní
přednosti, dokonce ve starém plátku z té doby je psáno od novi-odborníka
když jde chodec 20 cm bokem od přechodu je vinen chodec, na přechodu vždy
řidič.
Něco podobného je předváděno nýní chodec který je bez. vesty mimo osadu
je vinen. Ovšem pokud jde po krajnici tak tam mimo zastavení a objíždění
překážky nemá mistr za volantem co pohledávat. Kde není krajnice chodí co
nejblíže při okraji vozovky a pokud v tomto případě nemá bez. vestu, neb
jiné ozn. je v případě nehody spoluvinen.
Upravil/a: Kryšpín
0 Nominace Nahlásit |
autacku, nevím jak znáte zákone 361/2000, ale to co píšete je většinou
jen Váš názor, nikoliv citace z předpisu.
Myslím tím pohyb chodce na přechodu. V zákoně je napsáno „nesmí se tam
bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat“ Nic o tom, jak špatně píšete, že
se dokonce i rozběhl. Vždyť to může. Zkuste si dát před sebe zákon
361/2000, zadat slovo přechod a vše si přečíst. Pak zkuste napsat, který
§ chodec porušil.
Chápu, máte pravdu, všechna zdejší pravidla chování také nejsou sepsána v zákonech a dodržují se, obecně lze předpokládat, že chodec bude při přecházení vozovky ostražitý a bude se pohybovat jen takovou rychlostí, která je přiměřená k tomu, aby byl jasně patrný jeho záměr vozovku přejít a hrozila-li by kolize například s jiným účastníkem silničního provozu, aby byl schopen ji, v rámci zájmu ochrany i vlastního zdraví, zabránit. Znenadání měnit rychlost, tedy rozběhnout se přímo pod projíždějící vozidlo k racionálnímu konání opravdu nesvědčí.
Argument pro povinné zavedení asistence řízení u všech nových vozidel, která by dokázala chodce před vozidlem rozpoznat a za pomalého šneka řidiče okamžitě zahájit prudké brždění. Nejspíš i s asistencí řízení by k nárazu došlo ale už ve výrazně snížené rychlosti a zranění by byla menší. Asistence řízení není žádné scifi (jako třeba autopilot, který se ještě nedá plošně nasadit) asistence řízení bohužel automobilky používají jako příplatkovou výbavu což je absurdní, mělo by to být povinně i v každé levné dacii.
V této věci něco dělá pouze EU a tyto povinné bezpečnostní prvky zavádí https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/prisnejsi-pravidla-eu-maji-zelenou-auta-povinne-s-novou-vybavou.html … bohužel asistence brždění před chodcem bude povinná až od roku 2022, vubec bych se nezlobil kdyby se zaváděním těchto nařízení byli mnohem rychlejší.
Popravdě já těm asistentům moc nefandím. Nejvíc si z těch různých
zpráv o podobných srandičkách pamatuju jak jim (tehdy zrovna Volvo tuším)
vůz s asistentem srazil figurínu při ukázce pro novináře. Je otázka co
přesně ten asistent bude dělat a jak, jak dopadne součinnost řidiče a
asistenta, zvláště v případě, kdy každý z nich bude mít jiný názor
na vhodný postup a pokud z toho bude průser, tak jak to bude legislativně
upraveno.
Co se legislativy týče: Jak chcete vinit řidiče ze sražení člověka,
když se mu chtěl vyhnout ale asistent začal brzdit, takže se auto stalo
neovladatelným, či hůře ovladatelným? Řidič sám by to nejspíš zvládl,
asistent sám možná také, ale kvůli neshodě chodce převálcují. A to je
situace, kterou si jen těžko někdo dopředu vyzkouší a nacvičí.
… no, viděl, že za křižovatkou je kolona, a více pruhů (zde je jen jeden, druhej je odbočovací), tak prostě předjel „loudu“, co podle něj zastavil před přechodem, aby nestál na přechodu v koloně …
Ty víš kde přesně to je? Z toho videa přesně pruhy nevidím… o kousek dál ve směru jízdy trouby jsou dva pruhy rovně a jeden doleva, na tom přechodu mám pocit že jsou minimálně ty 2 pruhy rovně.
jo asi jsem koukal na nějakou zkrácenou verzi. Už to vidím. Do druhého pruhu vjel v křižovatce kdy tam ještě nemá co dělat (sotva skončil odbočovací). Trouba na druhou.
… z videa jsou vidět značky pro pruhy, před přechodem je jeden pruh rovně a druhý odbočuje doleva, z článku a videa jsem našel toto místo odpovídající popisu adresy v článku a vizuálně videu: https://mapy.cz/zakladni?x=14.5343300&y=50.6835960&z=19&pano=1&base=ophoto&pid=56330054&yaw=2.038&fov=1.457&pitch=0.003&q=D%C4%9B%C4%8D%C3%ADnskou%20ulici%2C%20%C4%8Desk%C3%A1%20l%C3%ADpa
@Mc Merkurion to bylo na mě?
Jako po přechodu se má jít plynule chůzí, ne běhat a měnit rychlost, rovněž tak je třeba se napřed rozhédnout a celou dobu dbát zvýšené opatrnosti. Dokonce se domnívám, že nešlo ani o předjíždění, či objíždění, ale o změnu jízdního pruhu, za křižovatkou už jsou dokonce pruhy tři.
Ale opakuji, hlavně je třeba se neustále rozhlížet, silnice je především pro auta.
… ano, to bylo na tebe: šlo o jasné předjíždění, jelikož druhý pruh (před křižovatkou jsou dva) je odbočovací, tudíž za křižovatkou nepokračuje, za druhé, proto, že jak píšu, chlapec je na videu jasně vidět ještě v okamžiku, kdy je předjížděcí auto za prdelí předjížděného, a v neposlední řadě, kdy (nejen rozum) velí před přechodem zpomalit >>> je toho málo ??? nesváděj vše na chodce, i když kluk je poděs, za todle může šofér, má předvídat, on řidičák dělal, a jakej názor maj chodci snad víš …
za křižovatkou pokračují dle svislého dopravního značení hned tři pruhy, dva rovně, jeden na odbočení vpravo.
Pokud chodci nebudou akceptovat to, že při přecházení silnice si musí být jisti, že je nic nezajede (fyzikální zákony neoklameš), ani že se nemá po přechodu běhat, natož náhle měnit rychlost přecházení, tak k takovým situacím prostě tu a tam docházet bude. O tom, jaké je vodorovné dopravní značení, nebo i kdyby řidič nedodržel jízdu v pruzích, na tom nic nemění.
… ano, ale vzhledem k tomu, že před křižovatkou je jeden rovně a jeden odbočovací, pokračuje přes přechod pouze jeden, řidič porušil vyhlášku, a to několikrát a ty se ho budeš stále zastávat ??? pro info, jde o toto místo: https://mapy.cz/zakladni?x=14.5346450&y=50.6835682&z=19&l=0&base=ophoto&q=D%C4%9B%C4%8D%C3%ADnskou%20ulici%2C%20%C4%8Desk%C3%A1%20l%C3%ADpa
No máš pravdu, ty pruhy tam začínají až dál. To ovšem nic nemění na věci, že silnice jsou pro auta a pro chodce chodníky. Pokud se chce chodec pohybovat po silnici, byť po přechodu, musí si být jistý, než udělá každý krok, že do něj žádné auto nevrazí. A ten klučina nekoukal nikam, dokonce se rozběhl. Viděl jsi někdy jak se přechází silnice třeba v Thajsku? Neuvěříš, funguje to, jdeš, jsi vidět, neměníš rychlost a řidiči se ti vyhnou.
Mně před lety překvapilo Rakousko/Itálie… ač třeba v Itálii jsou řidiči trochu korkokrevnější, v obou zemích stačilo aby se chodec přiblížil k přechodu a auta automaticky stála. Pro mně zvyklého ještě na to, že chodec je na silnici ten nejposlednější z posledních, víceméně lovná zvěř (začátek 90 let) to byl docela šok.
… znovu opakuji, nepleť do toho chodce !!! zopakuj si vyhlášku !!! nebo vrať řidičák: „snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem“ >>> udělal toto onen řidič ??? NE !!!
@Mc Ty prostě nehodláš akceptovat, že i chodec má své povinnosti. To je pak naprosto zbytečná debata. Prostě pokud jede po silnici auto, nornální člověk se rozhlédne a ubezpečí, že stihne bezpečně přejít, i auto zastavit, tedy že o něm řidič ví. Stalo se tak? Nestalo, tak neví. Co mudruješ o vracení řidičáku je zcela mimo, prostě pochop, že silnice byly, jsou a snad ještě nějakou dobu budou pro auta a i kdyby sis splnil vše co máš, fyzikální zákony stejně neoklameš.
… ano, ale tento řidič hovado je, akceptuju, že i chodec má své povinnosti, ale řidič má auto, v tomto případě zbraň, tak by se podle toho měl chovat, a jestliže se ho zastaváš, patříš do stejné kategorie pirátů silnic, kterým je se lepší vyhnout … to je ta sorta, co si myslí: mám auto a kdo je víc …
@Mc Nechci se jej zastávat, ale do takové situace se může dostat naprosto každý z Vás. Pokud jezdíte jen po lontě, tak těch příležitostí někde někoho na přechodu sejmout máte méně, nicméně to, že auta jedou ve dvoustupu, obzvlášť v místech, kde je ulice dost široká a následně navazují tři pruhy, je v metropoli zcela běžné. A to že mnozí kreténi zastaví před přechodem jen aby někoho vyložili se těm, co jezdí víc, také občas stane. Navíc tady ta situace vypadala tak, že se začíná v pravém pruhu tvořit kolona a dotyčný zastavil ještě před přechodem, aby na něm nestál. Ten co jel za ním to tam evidentně znal a chtěl se dostat do levého jízdního pruhu, který byl volný. Já z jeho výhledu předem žádného chodce nevidím, vidím až osobu, která se nepřesvědčila že může bezpečně přejít, rozběhnuvší se přímo před toho nešťastníka. V neposlední řadě ten řidič nejel nijak rychle, protože zastavil dokonce ještě na přechodu. Ten hoch mu tam prostě tupě vběhl a bohužel se najde dost těch, co by toho řidiče nejraději zlynčovali, přitom vůbec netuší, jak snadno se mohou dostat do obdobné situace.
… tak přesně s díky těmto názorům: „Když mu dá řidič přednost, tak není povinnen se koukat na řidiče za vozidlem“ umíraj chodci na silnici !!!
Mc – souhlas
Rokio – každý s pudem sebezáchovy a nějakou praxí v současném
světě si při přecházení silnice dává bacha. Jedno auto co mně pouští
ještě nic neznamená. To že zákon říká že mám přednost ještě nic
neznamená. Bohužel je třeba počítat s tím, že ostatní ten zákon
nečetli. Ano dle zákona budu v právu, ale pod kytičkama už se z toho
příliš radovat nebudu.
Dochy: Dnes mě málem srazil řidič na přechodě pro chodce. Řidič před zebrou výrazně zpomaloval, a tak jsem si řekl, že můžu přechod přejít. Vstoupil jsem na zebru tehdy, když byl řidič 10 až 15 metrů před přechodem. Řidič jel ale dál, a tak jsem ustoupil zpátky na chodník. Šel jsem zrovna do práce si to tam zkusit. Podle šéfové mi to tam šlo a jsem šikovný. Ve středu (tu příští) tam nastoupím oficiálně.
… každej řidič před zebrou zpomaluje, aby mohl včas zastavit, kdyby mu tam nějaký embryo skočilo, ne proto, aby pustil chodce, chodec smí vstoupit do vozovky, jestliže nic nejede,a to nejni auto 10–15m od přechodu, přednost má chodec až NA přechodu, ne, že do něj může vstoupit jako první … on tě málem nesrazil, ale ty jsi mu tam málem skočil, to je rozdíl !!!
„přednost má chodec až NA přechodu,“ mýlíš se
"Řidič nesmí…ohrozit nebo omezit chodce, který… nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce;…
„Nesmí ohrozit nebo omezit“ znamená (laicky) dát přednost
… >>> no právě to „zjevně“ podle mne znamená nakročení na přechod, nebo-li na obrubníku, ale ne dvě drby u přechodu a aby kolona stála, než se rozejdou … na druhou stranu ale musí: „snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem,“, takže prostě měl zastavit, i kdyby já nevím co, šli tam tři panenky …
… jo, dobře jinak nebudu slovíčkařit, jezdim před přechodem krokem, jelikož si chodci myslej, že zebra znamená zelená, nerozhlídnou se a troubit je zbytečný, když maj na uších sluchátka (no a ty drby jsou pro změnu hluchý, takže tě taky neuslyší) … hlavně když je trochu umrznuto, a na chodníku jim to klouže, tak se jim to po silnici špacíruje jedna báseň … ještě že jezdím neozbrojen, jinak bych musel střílet …
Mc Merkurion: A já sluchátka nenosím, byl jsem u přechodu sám a před zebrou jsem se rozhlédl. Bylo očividné, že ho chci přejít a nějakou dobu jsem před přechodem stál. Také jsem věděl o řidiči už předtím, než jsem na přechod vstoupil. Já se někdy před zebrou rozhlížím i mnohokrát (třeba šestkrát, či osmkrát), abych si byl stoprocentně jistý, že už nic nejede, nebo mi řidič dává přednost. Stává se mi docela často, že projede klidně i 10 aut a žádné mi přednost nedá.