Teďka po Srí Lance jsem zase četl, že snad prof. Fiala se hodlá modlit za oběti útoku. Co to přesně obnáší? Prosit boha o to, aby ty duše těch obětí přišly do království nebeského? A proč je potřeba, aby se někdo modlil? Oni by je tam jinak nevzali? Nebo jsou to spíš kladné body pro mě, že jsem tak hodný, že mi na někom takhle záleží?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, marci1 před 2065 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Modlit se za mrtvé ?
"Mezi živými a mrtvými není rozdíl
Církev nedělá rozdíly mezi živými a mrtvými. Bůh není Bohem
mrtvých, je Bohem živých. Pro Něj jsou všichni lidé živí. Z této
perspektivy můžeme smrt vnímat jako velkou naději a radostně očekávat
setkání s Kristem tváří v tvář.
Můžeme říkat: „Přijď brzy, Pane Ježíši!“
Modlitba pomáhá nejen živým
Věříme-li, že modlitba pomáhá živým lidem, proč bychom se neměli modlit i za mrtvé? Život je jeden, neboť jak říká evangelista: „Bůh není Bohem mrtvých, ale živých“ (srov. Lk 20,38). Smrt není konec, ale jen stupeň v lidském osudu. A tento osud nekončí ve chvíli smrti. Láska, kterou vyjadřuje naše modlitba, nemůže být tedy marná. Kdyby totiž na zemi láska měla moc, a po smrti již žádnou moc neměla, bylo by to popření slov Bible a zkušenosti církve, že láska je silnější než smrt, neboť Kristus ve své lásce k lidstvu smrt přemohl."
Navíc je to uvedené v modlitbě . Zřřejmě ji neznáte, takže její slova
http://www.modlitba.cz/modlitba-v-zivote/seznam-modliteb/zakladni-modlitby/
Věřím v jednoho boha …
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
který se zrodil z Otce přede všemi věky…
..
Byl za nás ukřižován, za dnů Poncia Piláta
byl umučen a pohřben.
Třetího dne vstal z mrtvých podle Písma.
Vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce.
A znovu přijde, ve slávě, soudit živé i mrtvé
a jeho království bude bez konce.
--
„Odpočinutí věčné dej jim, Pane,
a světlo věčné ˇař jim svítí,
ať odpočívají ve svatém pokoji
Amen“
Modlitba za zemřelé
https://www.farnosthluk.cz/modlitba-za-zemrele/
Proto se i za duše zemřelých slouží tzv. zádušní mše.
0 Nominace Nahlásit |
„Křesťané si již v prvním století byli vědomi, že na nich leží
povinnost neopouštět své zemřelé, ale nadále jim pomáhat ve směřování
k Bohu. Slavili eucharistickou oběť na náhrobcích svých mučedníků a
o výročních slavnostech se modlili za „méně důležité zemřelé“,
pohřbené kolem nich. Máme mnoho vyprávění z života svatých, kteří
zemřelým pomohli svými modlitbami. Jednu legendu čteme z života svaté
Perpetuy, která zemřela roku 203. Byla ve vězení, když se jí ve vidění
ukázal její zemřelý bratr Denokrates. Zdálo se, že je poraněný a
nemůže se napít z pramene. Z toho Perpetua pochopila, že potřebuje její
modlitby. Denně se za něj modlila, aby byl vzat do nebe, a byla odměněna
dalším viděním, v němž byl šťastný, uzdravený a schopný pít
z věčného pramene.
Biblické, církevní nebo legendární prameny nás tedy ujišťují, že to
není jen naše osobní zkušenost nebo existenciální otázka, ale že se
jedná o skutečnost, jež přesahuje pouze náš osobní horizont.“
https://duchovni-inspirace.signaly.cz/1610/modlit-se-za-zemrele-ma
0 Nominace Nahlásit |
Ve víře a náboženských úkonech logiku nehledej. Víra je protiklad logiky.
0 Nominace Nahlásit |
… to víš, všichni asi nebyli svatí, takže neměli čas se vyzpovídat,
tudíž to někdo musí udělat za ně …
… lepší je spravedlivý trest pro viníky, i s pomstou bych souhlasil,
modlitba je jim na dvě věci …
0 Nominace Nahlásit |
P. Fiala podle mne jenom zkouší „nahnat nějaké „politické
body“,
protože je ODS už nemá kde brát.
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem si jist, co otázka sleduje, ale pokud jde o zájem dozvědět se
hledisko věřícího, tak věc lze pojmout dvěma způsoby: Pro další osud
duše člověka je důležité jak žil a posledním rozhodujícím momentem je
brán okamžik smrti. Takže mnohem důležitější se zdá, a zřejmě je,
modlitba za živé a za okamžik smrti. Nikdo ale nemůže vyloučit, že Bůh,
který je pánem i času a ví i o budoucích modlitbách, nemůže tyto
budoucí modlitby přičíst k dobru a dát vnitřní světlo umírajícímu
v minulosti.
Většinou se modlitbou za mrtvé zřejmě myslí „pouze“ ulehčení
očistné pouti duše, o které doufáme, že putuje do nebe. Je to projev
solidárnosti, protože, jak píše Annas, pro Boha jsou všichni živí a tedy
i pro věřící není takový rozdíl mezi mrtvými a živými. Tedy ten
rozdíl je samozřejmě obrovský, ale neznamená vše. Věřící by měli
tvořit jedno společenství: živí, duše v očistci, duše v nebi. Takže
věřící tolik nerozlišují mezi utrpením bratří ještě žijících, a
utrpením bratří již pohřbených. Těm druhým můžeme pomoci již jen
modlitbou a potěšením z nápravy vlastního života.
Samozřejme v některých případech jde člověku o tzv dobrou pověst a ony
„kladné body“, ale křesťan je povinen v sobě vždy chovat špetku
naděje, že to ten druhý myslí upřímně. Jinak by nad ním neoprávněně
vynášel soud, i když jen potichu. Tím není myšleno, aby se člověk zcela
vzdával svého úsudku o druhém.
0 Nominace Nahlásit |
Tak se říká, že duše je v nebi, občas vstoupí do nějakého těla a když přijde konec, tak se zase duše dostane to nebe. Možná nějaká duše tento proces prožila vícekrát. Duše je podle toho nesmrtelná, tělo je smrtelné. Můžeme se za ty oběti pomodlit a stejně tak i za své nepřátele a odpustit jim, což křesťané hlásají, ale podle muslimů jsou takoví lidé slaboši a nepřátelé. Ale pokud je duše nesmrtelná, tak co je vlastně smrt?
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1427 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1337 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |