Vnitřní cirkulace. Prostě auto přestane natahovat vzduch z venku. Např. když jedeš někde, kde něco smrdí (topení z kotlů ve vesnicích, auto před tebou apod.), tak to zapneš a smrad ti nejde dovnitř nebo určitě ne tolik. Jinak to samozřejmě musíš zapnout dřív, než ten smrad nabereš do auta. Třeba když vidíš čoudící komín, tak hned smáčknout, jinak to nabereš a pak už ti to nepomůže.
0 Nominace Nahlásit |
Vzduch zvenčí nebo cirkulace uvnitř.
Na klimatizaci lze občas přepínat mezi hnaním venkovního vzduchu dovnitř
do auta anebo tento přívod uzavřít. K tomu slouží dva čudlíky, na
kterých můžete vidět symbol automobilu a šipku směřují jakoby skrz
čelní sklo dovnitř nebo druhou ikonku s šipkou točící se uvnitř vozu.
První zmíněná umožňuje vnik čerstvého vzduchu, naopak druhá mu
zamezuje, což se může hodit pokud je venku kouř nebo smrad. 🙂
https://www.autozive.cz/tajna-tlacitka-v-aute-o-jejichz-skrytych-vlastnostech-a-spravnem-vyuziti-temer-nikdo-nevi/
0 Nominace Nahlásit |
Ještě doplním druhé použití vnitřní cirkulace a to je rychlé odmlžení skel za deště. Když nepustíme dovnitř auta vzduch, jehož relativní vlhkost se blíží 100%, tak o mnoho sušší vzduch uvnitř auta se lépe zbavuje vody na výměníku klimatizace. Tzn. přepnout na vnitřní okruh, zepnout klimu a ventilátor na plný ceres a výdechy větrání nasměrovat na orosená skla. Funguje-li klima v rámci správné funkce, je odmlženo doslova za pár sekund. S vypnutou vnitřní cirkulací by se odmlžilo též, ale trvalo by to déle.