Mam 4 valcovy atmosfericky benzinovy motor. Jedna se o strikani demineralizovane vody z rozprasovace primo do sani (do skrtici klapky) za stalych 3000 RPM. Vzhledem k tomu, ze se ta voda okamzite premeni na paru, melo by to vycistit spalovaci prostor a bordel rovnou diky otackam z vyfuku ven. Nekdo zkusenosti? Je to bezpecne? Je to mozne? Je to logicke? Jsou rozpoluplne nazory, tak se ptam zde.
Zajímavá 0 před 2573 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nevím jestli to má vliv na zanesený motor. Nicméně krátkodobé zvyšování výkonu motoru nástřikem vody do sání je známé už drahnou dobu. Nehledejte zázraky. Vlivem vysokých teplot dojde k uvolnění vodíku, jehož spalováním dojde ke zvýšení výkonu. Nicméně všechna voda se nerozloží a zbytková voda korozivně namáhá daný motor. Motor je v té chvíli také nadměrně zatěžován mechanicky, což v souhrnu má dopad na zkrácení životnosti motoru.
3Kdo udělil odpovědi palec? jáára, Jiří Bohumil, 232
před 2573 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
O vstřikování vody v souvislosti s dekarbonizací jsem ještě neslyšel. Pouze se zvýšením výkonu a snížením spotřeby – to je stará známá věc, první experimenty začaly asi před 80ti lety. Dekarbonizace probíhá chemickou cestou přidáním aditiv do paliva nebo jednorázově pomocí speciálních přípravků. Nedovedu si představit, že by se zde voda mohla účastnit jakékoliv chemické reakce.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2573 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Předpokládám, že jde o čtyřtakt (ono běžných 4válcových dvojtaktů moc není) a tam to žádný smysl nemá. U dvojtaktů je diskutabilní, ale už 4taktů je to vysloveně kontraproduktivní. Jestli máš OPRAVDU TOLIK karbonu, že se to projevuje na chodu motoru (a o tom dost pochybuji), je lepší to rozhodit a ručně vyčistit. Voda je korozivní (a přehřátá pára také), poškodí ti ventily i jejich sedla (budou se rychleji vypalovat), nemluvě o degradaci oleje aj. vedlejších účincích. Karbon rozpustit prakticky nejde (nějakým přiměřeně snadným způsobem bez poškození motoru).
Osobně si myslím, že se nudíš a hledáš co bys… takže připomínám zlatou zásadu u starých věcí – pokud to funguje, nerej se v tom, jinak jen urychlíš příchod poruchy. Tedy pokud nejsi rozhodnut dělat tak jako tak GOčko, to je pak celkem jedno. Je tolik jiných věcí, které na rozdíl od tohoto laborování MÁ smysl udělat. Dej lepší svíčky, lepší olej, i obyč. výměna vzduch. filtru může motor rozhýbat a snížit spotřebu (na to lidi obvykle kašlou a s jedním filtrem najezdí i 30000km), pokud to má samostatné trafo (cívku), tak i ta se dá pořídit lepší a to nemluvím o výfuku – mít těsnící dlouhodobým provozem neucpaný výfuk v porovnání se starou vraždou – to je jako kdybys vygenerálkoval motor, vyhoď katalyzátor (uschovej pro domontování před STK ;D) a hned máš pár koní navíc…
Rozhodně ti tento postup nedoporučuji. Zamysli se – na jednoválcovém dvojtaktním fichtlu, který pochopitelně nemá ventily a kterému páníček „dopřeje mazání“ (vyrobí si směs např. 1:10) je jedna věc, ale čtyřtakt je něco jiného. Nebo zvaž – kdyby to bylo tak snadné a dobré, dělal by to každý – jenže to nikdo nedělá – proč asi? Pokud to přesto uděláš bez ohledu na výše zmíněné, garantuji ti, že přinejlepším tím nic nezlepšíš, ale to je už na tobě. :)
0 Nominace Nahlásit |
Jak moc vám pomohla dekarbonizace motoru? Zajímalo by mě to hlavně z hlediska emisí a spotřeby. Čeká mě totiž STK a celkově mi přijde, že má auto vyšší spotřebu, tak jsem začal o dekarbonizaci uvažovat.
Dekarbonizace dokáže pomoct se spotřebou i ke snížení emisí. Vím to z vlastní zkušenosti, protože jsem neprošel a po dekarbonizaci motoru to bylo úplně v pohodě. Nechal jsem ji dělat vodíkem. Auto má i vyšší výkon a motor už se tolik při startu netřepe.
Chtěl jsem to mít udělané kvalitně a poctivě, a proto jsem na dekarbonizaci jel do https://www.sherlog.cz/dekarbonizace . Pročistí to vlastně kompletní spalovací prostor a dočkáte se i nižší spotřeby motoru.
Ne, nefunguje to, kapitán nemá vůbec ponětí, o čem mluví. Samostatné vstřikování vody se používá u TURBOMOTORŮ – tam to má smysl kvůli dalšímu dochlazení kompresí zahřátého vzduchu od kompresoru a tím snížení jeho objemu – ergo se vejde víc kyslíku do válce (ale ty máš atmosférický jak píšeš). Tam to možná má okrajový význam (závodní auta), ale právě s dodatkem ohledně snížení životnosti – jak jsem psal. To, že si pustíš vodu do sání sice neznamená, že IHNED dojde k poruše, ale že dojde k PŘEDČASNÉMU opotřebení a tedy i dříve k poruše. Ostatně i to jsem již psal.
Hlavně proboha nevěř plkům o těch výměnách!! Filtr vzduchu se mění po 10000km (jestli dáš sportovní filtr, tak třeba i po 5000km!!), olej se i při prodlouženém intervalu výměny MUSÍ vyměnit po 30 000km (nebo max. 2roky), ale to musí být JAKOSTNÍ (a drahý) olej a předpokládá to i další podmínky – např. motor musí být ve výborné kondici atd. Běžně se u normálních olejů mění po 15000km (nebo 1× za rok). Měnit olej po 60000km JE ZLOČIN!!!
Dát lepší svíčky (např. 3bodové místo jednobodových) je nejběžnější záležitost, Musíš samozřejmě respektovat jejich teplotní hodnotu, ale to snad víš. Někdy tato výměna vyžaduje vyměnit i trafo (cívku), kvůli optimální jiskře.
Lepším olejem poškodit motor nemůžeš, netuším kde na to kapitán přišel, jediné co mě napadá je že má na mysli výměnu minerálního oleje za syntetický (což běžně opravdu nejde s ohledem na obsažené detergenty), nicméně to se učí v autoškole, nemá cenu řešit. A asi tě nenapadne cpát do benziňáka olej určený pro diesel apod. blbosti (zkrátka olej, co nepatří do daného typu motoru), takže to dál nebudu rozebírat.
Přesně u lidí typu kapitána vznikají ty pověry. JJ, jsou to borci – hlavu válců utahují od oka rukou „citovka“, geometrii perfektně řeší pomocí provázku a svinovacího metru atd.
Jestli máš chuť to prozkoumat a prověřit, zkus schválně nějaký zakarbonovaný díl dát do papiňáku s vodou na pár hodin a pak mrkni, kolik z toho slezlo. Jen nebuď pls smutný, když zjistíš, že nic. To víš, voda (ani pára) karbon nerozpustí a to ani pod tlakem! :D :D :D
Musím se ohradit proti Mosojově teorii o zvýšení výkonu kvůli rozložení vody a následném spalování vodíku. To zas objevuje perpetum mobile… Získáme energii tím, že něco rozložíme a pak to zas spojíme…
Výkon se tak dá zvýšit, ale je to kvůli snazšímu a efektivnějšímu
přeplňování – ochlazení vstupní směsi… viz
http://www.autoforum.cz/technika/zvyseni-vykonu-motoru-vstrikovanim-vody-stare-ucinne-presto-nerozsirene/
tím zvyšováním životnosti jak někteří píší bych si také nebyl moc jist.
aliendrone: vstřikování vody se běžně používalo za války u leteckých motorů a v současnosti u motorů závodních aut vč. F1. Takové negativní účinky jak uvádíš nebyly nikdy pozorovány, naopak docházelo k prodloužení životnosti motorů. Dekarbonizace určitě není od věci a provedou ji snadno během chvilky snad v každém servisu bez nutnosti GO.
Je mi jasné na co narážíš – na vstřikovací zařízení MW 50 používané u motorů DB 605 či Jumo 213. Je to složitější – nešlo jen o vodu, ale o směs vody a methanolu – což jak jistě uznáš je značný rozdíl. A ano, docházelo při tom ke značnému navýšení výkonu, nicméně za cenu VELMI předčasného resurzu – přesně jak jsem popisoval. Váleční mechanici Luftwaffe to jednoznačně potvrzují. O nějakém PRODLOUŽENÍ životnosti nemůže být řeč ani ve snu, právě naopak!!
Dekarbonizaci ti v seriózním servisu neudělají (poctivě oznámí, že je to blbost). Jinak ale kdo chce platit za každou cenu… takovému klientovi mnohý automechanik vyjde vstříc a „během chvilky“ mu „dekarbonizuje motor“. ;) :D