Avatar uživatele
Easy Money

Funkční klakson v autě netroubí. V čem je problém?

Dobrý den,
potřeboval bych poradit ohledně zapojení klaksonu v autě. Ve voze byl klakson s dvěma trumpetami, ovšem tento klakson se pokazil, a proto potřebuji zapojit nový. Našel se starý klakson ze škody 100, který po zapojení na elektroinstalaci v autě nechce fungovat. Nedělá nic ani po zapojení přímo na autobaterii, přitom přes trafo, které ze zásuvky přeměňuje proud na stejnosměrný 12 V funguje normálně.
Chci se proto zeptat, jestli je potřeba do auta zapojit ještě nějakou elektrosoučástku, nebo čem je problém?

Doplnění: Samozřejmě hned po tom, co klakson po zapojení nefungoval jsem původní vodiče přeměril. Voltmetr ukazoval něco okolo 12 V, takže tam by mělo být vše v pořádku. Spíš mě zaráží proč klakson netroubí ani po zapojení přímo na baterii (nyní nabitá). Našel jsme schéma, kde je přímo vyzobrazený klakson na Škodu 100 a jeho zapojení. + jde přes pojistku na vypínač a – na kostru. Zajímá mě proč klakson ani nelupne při zapojení přímo na baterii.
Děkuji všem za odpovědi

Zajímavá 0 před 1360 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
autacek

V autě je též 12V okruh? Patrně špatný kontakt. Změř to voltmetrem, co jde skutečně do klaksonu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Zkontroluj jestli v něm alespoň „lupne“. Pokud se dobře pamatuju, tak někdy záleží na přesné poloze a pokud v té požadované poloze nefunguje, je nutné jej „doladit“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Klakson troubí po připojení na zdroj bez dalších součástek.
Síťový zdroj může mít vyšší napětí nebo může být někde špatný kontakt.
Klakson se dá nastavit červíkem uprostřed membrány po povolení kontramatky. Nejdřív je ale potřeba změřit napětí akumulátoru při nějakém zatížení, třeba žárovkou.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Trafo nedělá ze střídavého stejnosměrný. To musí být usměrňovač. Když nemáš měřák, tak místo klaxonu zapoj dvanáctivoltovou žárovku a vyzkoušej, jestli se rozsvítí, abys měl jistotu, že tam je při stisku tlačítka napětí. Některý klaxon také potřebuje správnou polaritu vodičů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1191 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Hlada

To, že voltmetr ukazoval něco okolo 12 V, neznamená, že je vše v pořádku. K voltmetru musíš připojit nějakou zátěž, třeba žárovku.
Co je to za zdroj, na kterém jsi ten klakson zkoušel? Je výstupní napětí dokonale vyfiltrované i při tak velkém odběru? V opačném případě je možné, že je klakson vadný a na zdroji funguje jen jako reproduktor síťě.

před 1360 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Easy Money

Dobrý den,
klakson jsme zkoušel na transformátoru k pohonu mašinek na 12V stejnosměrný https://www.ze­leznicni-modelarstvi.cz/p/mo­del-trafa-na-vozovy-park-a-prislusenstvi-fz1-originalni-obal-vcetne-navodu-45331?gclid=E­AIaIQobChMI6of­Qo-bd7wIVCbbtCh0ZQwp2­EAQYByABEgKmX_D_BwE. Žárovku zítra tedy vyzkouším.

před 1360 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Hlada

Podle dílenské příručky k Š100 má klakson odběr max. 4A. FZ1 dovoluje zatížení max 1,2A. Teoreticky by to houkat nemělo. Opravdu to houká na 333 Hz? Není to síťový brum 100 Hz?

před 1359 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Easy Money

Dobrý den,
děkuji Vám za rady. Nakonec se ukázalo, že chyba byla v klaksonu. Po koupi a zapojení dvou nových, kdy je každý s jiným tónem fungují bez problémů.

před 1319 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek