Dobrý den,
potřeboval bych poradit ohledně zapojení klaksonu v autě. Ve voze byl
klakson s dvěma trumpetami, ovšem tento klakson se pokazil, a proto
potřebuji zapojit nový. Našel se starý klakson ze škody 100, který po
zapojení na elektroinstalaci v autě nechce fungovat. Nedělá nic ani po
zapojení přímo na autobaterii, přitom přes trafo, které ze zásuvky
přeměňuje proud na stejnosměrný 12 V funguje normálně.
Chci se proto zeptat, jestli je potřeba do auta zapojit ještě nějakou
elektrosoučástku, nebo čem je problém?
Doplnění: Samozřejmě hned po tom, co klakson po zapojení nefungoval jsem
původní vodiče přeměril. Voltmetr ukazoval něco okolo 12 V, takže tam by
mělo být vše v pořádku. Spíš mě zaráží proč klakson netroubí ani
po zapojení přímo na baterii (nyní nabitá). Našel jsme schéma, kde je
přímo vyzobrazený klakson na Škodu 100 a jeho zapojení. + jde přes
pojistku na vypínač a – na kostru. Zajímá mě proč klakson ani nelupne
při zapojení přímo na baterii.
Děkuji všem za odpovědi
Upravil/a: Easy Money
Zajímavá 0 před 1360 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V autě je též 12V okruh? Patrně špatný kontakt. Změř to voltmetrem, co jde skutečně do klaksonu.
0 Nominace Nahlásit |
Zkontroluj jestli v něm alespoň „lupne“. Pokud se dobře pamatuju, tak někdy záleží na přesné poloze a pokud v té požadované poloze nefunguje, je nutné jej „doladit“.
0
před 1360 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Klakson troubí po připojení na zdroj bez dalších součástek.
Síťový zdroj může mít vyšší napětí nebo může být někde špatný
kontakt.
Klakson se dá nastavit červíkem uprostřed membrány po povolení
kontramatky. Nejdřív je ale potřeba změřit napětí akumulátoru při
nějakém zatížení, třeba žárovkou.
0
před 1360 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Trafo nedělá ze střídavého stejnosměrný. To musí být usměrňovač. Když nemáš měřák, tak místo klaxonu zapoj dvanáctivoltovou žárovku a vyzkoušej, jestli se rozsvítí, abys měl jistotu, že tam je při stisku tlačítka napětí. Některý klaxon také potřebuje správnou polaritu vodičů.
0
před 1360 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To, že voltmetr ukazoval něco okolo 12 V, neznamená, že je vše
v pořádku. K voltmetru musíš připojit nějakou zátěž, třeba
žárovku.
Co je to za zdroj, na kterém jsi ten klakson zkoušel? Je výstupní napětí
dokonale vyfiltrované i při tak velkém odběru? V opačném případě je
možné, že je klakson vadný a na zdroji funguje jen jako
reproduktor síťě.
Dobrý den,
klakson jsme zkoušel na transformátoru k pohonu mašinek na 12V
stejnosměrný https://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/model-trafa-na-vozovy-park-a-prislusenstvi-fz1-originalni-obal-vcetne-navodu-45331?gclid=EAIaIQobChMI6ofQo-bd7wIVCbbtCh0ZQwp2EAQYByABEgKmX_D_BwE.
Žárovku zítra tedy vyzkouším.
Podle dílenské příručky k Š100 má klakson odběr max. 4A. FZ1 dovoluje zatížení max 1,2A. Teoreticky by to houkat nemělo. Opravdu to houká na 333 Hz? Není to síťový brum 100 Hz?
Dobrý den,
děkuji Vám za rady. Nakonec se ukázalo, že chyba byla v klaksonu. Po koupi
a zapojení dvou nových, kdy je každý s jiným tónem fungují bez
problémů.