Spolujezdci s ŘP stačí zachovat chladnou hlavu a chopit se řízení. Ale
co spolujezdec bez ŘP – řekněme v rychlosti 130 km/h na dálnici?
Toto se mi honilo hlavou dnes na D11 a fakt se musím přiznat, že bych si rady
nevěděl.
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, ahold, Drap, independent před 2481 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Průměrně inteligentní spolujezdec už má odkoukáno kde je spínač výstražných světel (většinou výrazně červeně svítí), přidržet volant v rozumném směru by taky mohl zvládnout – podle našich lokálních politiků přece všichni umějí jezdit na kole; a asi vypnout klíček čímž se auto po chvíli zastaví.
4Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Kepler, Gestas, aliendrone
před 2481 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Arne jako by mi přečetl myšlenky. Jediné, co se z místa spolujezdce dá udělat, je otočit klíčkem zapalování a vypnout motor. Žádné vyřazování rychlosti, naopak, auto začne brzdit motorem. Taky podržet volant a pokud ještě při tom stihne zatáhnout za ruční brzdu, tím líp. Radši bych se ale soustředil na řízení.
4Kdo udělil odpovědi palec? anonym, quentos, Gestas, independent
před 2481 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V tak vysoké rychlosti nestačí udělat vůbec nic. Běžně se
spolujezdec dívá dopředu, ne na řidiče. Než stačí situaci vyhodnotit a
nějak zareagovat, uplynou dobré 3 vteřiny a auto ujede přibližně 100 m.
Než si všimne, že se něco děje, budou dřít o svodidla, která je
zastaví.
Rady na řízení a zastavení v praxi nepřicházejí v úvahu.
S bezvládným tělem na volantu nelze řídit. Ruční brzda má zanedbatelný
účinek. Neřidič by otočením klíčku nejspíš zamknul volant.
Upravil/a: Hlada
4Kdo udělil odpovědi palec? quentos, Emefej, Mc Merkurion, rouzi
před 2481 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Mc Merkurion Nahlásit |
Já bych jen dodal, že jsou i auta „bez klíčků“ (tam je třeba vyndat čipovou kartu – což je mnohem snažší, obvykle bývá na středovém panelu, popřípadě najít a stisknout tlačítko STOP ENGINE). ;) :D :D
Gestasi, celkem by mne zajímalo, jak budeš zatahovat ruční (správněji parkovací) brzdu třeba u Mercedesu? ;) :D :D To se rukou jako Saxána protáhneš až k jejímu pedálu? ;) :D :D Anebo třeba kámoš má sedmičkového Bavora – ty mají elektronickou parkovací brzdu, bohužel tlačítko (spínač) je na druhé straně volantu (tedy u dveří řidiče)… Žeby další ruka jako Saxána? ;) :D :D
2Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, rouzi
před 2481 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V rámci krajní nouze by měl vozidlo dle svých možností odřídit a zastavit v odstavném pruhu nebo na nějakém jiném bezpečném místě. Za takové „řízení“ rozhodně nikoho nebudou popotahovat.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je řidiči tak špatně, že nemůže ani zastavit, asi se pokusit řidiči sundat nohu z plynu, vyrvat rychlost, a zabrzdit ruční brzdou. Na tohle ŘP mít nemusíte, jde o krajní nouzi.
0
před 2481 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zoufale začne volat: „Není na palubě přítomen držitel ŘP?“ nebo „Není na palubě přítomen lékař?“ Určitě by neměl manipulovat s klíčkem.
Upravil/a: Emefej
0
před 2479 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No ono je to opravdu jednoduché, i ne řidiče by napadlo že plyn nemůže
být jinde než napravo. Nebo že by si řidič hodil nohu přes nohu aby se
mohl rozjet?
Když sem sedla poprvé do auta přišlo mi jasné že napravo je plyn
uprostřed brzda nalevo spojka…
… no, ono to nejni jednoduché, neřidič nemyslí jako řidič, takže přemýšlí, kterou nohou se má rozjet …
Zabrzdit ruční brzdou auto které jede pod plynem prakticky nelze, to tu
brzdu dříve uvaříš.
U mnoha aut je prostor pro nohy spolujezdce a řidiče alespoň částečně
oddělený, nějaké kopnutí do nohy může být neproveditelné.
Gestas: zní to hezky a jednoduše, ale: 1) nohu z plynu – to je kde, vpravo, nebo vlevo? „Vyrvat rychlost, a zabrzdit ruční brzdou“ – to se dělá jak?
Přemýšlím, jestli si děláš srandu, nebo to myslíš vážně. Tohle
přece ví i nedržitel ŘP.
Nu, plyn je vpravo.
Rychlost se vyřazuje tak, že chytíš tu páku uprostřed (tu co je na
stojato) a posuneš ji dopředu, byla-li předtím v zadní poloze, nebo
dozadu, byla-li předtím v přední poloze (zkrátka do střední polohy,
odborníci jí říkají neutrál). Asi to půjde ztuha, ale dostatečně velkou
silou to půjde, byť to asi úplně neprospěje převodovce (to je taková
bednička plná koleček).
A pak pomalu zatahuj ruční brzdu pomocí ovládací páky, která je
uprostřed za řadicí pákou a je naležato. Pomalu ji zvedej nahoru, ale
opravdu pomalu, jinak se auto stane neovladatelným.
Ale rozhodně to nebude nic jednoduchého.
No, nejdřív tvrdíš, že to ví i nedržitel ŘP (ne, neví – odkud asi…), a pak, že to nebude nic jednoduchého… ale díky za odpověď. Ten nedržitel jsem byl já a řidič byl cukrovkář, proto se ptám, a o řízení jsem se nikdy nezajímal, proto o něm vím velký prd (takže je mi záhadou, odkud bych to všechno měl vědět).
Já jsem to věděl ještě než jsem začal chodit do školy. Ale je pravda, že občas mi otec dovolil, abych nastartoval, při tom jsem musel zmáčknout levý pedál a při té příležitosti mi bylo i vysvětleno, že je to spojka.