Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak dlouho bude trvat nabít autobaterii 6V
70Ah, mám nabíječku ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 A1, která má následující
parametry nabíjení:
Výstup 12 V: 12V DC, 0,8/3,8A
Výstup 6 V: 6V DC, 0,8A
Přibližná doba nabíjení mi tedy vyjde když vydělím kapacitu a výstupní
proud? (70Ah:0,8= 87,5 hodin ??)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, aliendrone před 2442 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Samozřejmě by se dal použít jen výstup 6 V. Baterie by se měla nabíjet jednou desetinou jmenovité kapacity, tedy proudem 7 A, pak by doba nabíjení byla 10 hodin. Proud 0,8 A je pro takto velkou baterii slabý, ale ano, doba nabíjení by byla 70/0,8 = 87,5 hodin. To číslo ovšem platí pro úplně vybitou baterii, která je jinak v dobrém stavu (ne starší než rok).
Upravil/a: Kepler
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Sturm
před 2442 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Sturm Nahlásit |
Ano, je to tak, budeš dobíjet přibližně tuto dobu – závisí to na aktuálním stavu baterie. Už léta se 6V baterie dávají jen do motorek (a ty mají podstatně menší kapacitu než automobilové, takže čas potřebný k jejich nabití je kolem 10 hodin) Ale nebuď z té dlouhé dobíjecí doby smutný, u olověných AKB je nižší nabíjecí proud lepší – aktivní olovo má více času/lepší možnost se zreformovat, což vede k prodloužení životnosti a uchování kapacity. To víš, nic není zdarma. ;) Pokud bys chtěl dobíjet standardním desetinovým proudem, tak snad jedině nějaké staré komunistické dobíječky, dnešní už to prostě při 6V nepodporují.
BTW – tohle je dobrá pulsní nabíječka, maličká, lehoučká a svoje si odvede. I když je primárně určena na 12V AKB aut či 6V AKB motorek.
0 Nominace Nahlásit |
Takhle jednoduché to zase není. Akumulátor není bezeztrátový, ale má také svoji účinnost. Jsou definovány dokonce dvě, ampérhodinová a watthodinová. Nechci to tu příliš rozvíjet, ale důsledkem je, že do něj musíš naládovat větší náboj, než je jeho jmenovitá kapacita (odhadem tak o cca 10 až 20% ). Pamatuji se, že např. u malých NiCd akumulátorků s vyznačenou kapacitou 500 mAh udávali nabíjecí proud 50 mA po dobu 14 h, což odpovídalo dodanému náboji 700 mAh. To bylo o 40% víc. Teď nechci spekulovat o účinnosti velkých Pb akumulátorů, ale po dodaném náboji dle výpočtu obsaženém v textu otázky nebude akumulátor plně nabitý. Samozřejmě záleží na míře vybití akumulátoru před započetím nabíjení. Vycházel jsem ze stavu, kdy je ak. vybitý na spodní dovolenou mez. Některé inteligentní nabíječe zahajují činnost nejprve vybitím na tuto mez (pokud není ak. vybitý) a následně zahájí proces nabíjení. U pulzního nabíjení je situace ještě složitější. Navíc existují i různé druhy nabíjecích procesů… Naštěstí nám obyčejným motoristům moc nevadí, jestli je ak. mírně nedobitý, nebo byl nabíjený trochu déle. než bylo nutné. Hlavně, že nastartujeme a jedeme.
Tak… jistěže máš pravdu – žádné zařízení nefunguje se 100% účinností. ;) Myslím ale, že tazateli šlo spíš o „neuvěřitelnou“ skutečnost, že bude nabíjet 4 dny, což je v tomto případě faktem. Podstatné je, že jeho nabíječka má indikaci úplného nabití AKB, to aby poznal, kdy to může s dobrým pocitem odpojit. Navíc – nemusí se s tímhle kouskem bát přebíjení. A vím to proto, že s mi někde válí v garáži. Možná ve sklepě. ;) :) :D
Jo, souhlas. Já jen, že tohle je vžitý postup, kdy nikoho ani nenapadne zohlednit účinnost akumulátoru a někdy je dobré o tom vědět. Neznám ani zmíněnou nabíječku, ale pochybuji, že tyhle „Lídloviny“ za pětistovku v sobě mají bůhvíco, takže bych se na nějaké indikace stavů moc nespoléhal. Pro běžného človíčka nelektrikáře jsou hlubokomyslné úvahy kolem toho asi zbytečné, ona většina lidí stejně neví o čem je řeč. Vzpomínám si na jeden odborný článek v AR asi z 80. let, kdy si tam dávali dva ing. do čenichu právě ohledně nabíjení akumulátorů 🙂