To je tak blbá otázka, až jsem se přiměl k odpovědi…
😉
Odpověd je jednoduchá – spočítej si příkon žárovek (W), tím vyděl
aktuální kapacitu baterie (Wh) a vyjde ti čas v hodinách… Nebo příkonem
žárovek (W) vyděl kapacitu baterie ve Ws, vyjde ti čas v sekundách…
To, že žárovky nesvítí trvale neřeš, on ten přerušovač taky něco
sežere…
😉
BTW – budeš-li to zkoušet, neváhej s následným nabitím baterie…
Olověné články sice snáší hluboké vybití dobře, ale nemají to rády
na dlouho…
0 Nominace Nahlásit |
No pánové…
Přerušovač žere nula celá nula prd. Srovnávat jeho příkon s příkonem
žárovek je nesmysl. Zpravidla se o to stará malé relátko (u starších
aut), které kdyby mělo příkon jako všechny žárovky v blinkrech by během
deseti minut vypálilo sebe i ostatní výbavu na té desce. V novějších
autech se o to postará elektronika, která žere ještě míň.
A pro rozsvícení je opravdu nutný větší proud než pro trvalé svícení, ale ten přechodový jev zas trvá natolik krátce, že nemá moc smysl jej řešit.
Předpokládám, že auto má těch žárovek 6 (nemá ještě malé před předními dveřmi?) a mělo by to být 21W vepředu 21 vzadu, 5 na boku (bez záruky) Takže 47 jedna strana, 94 komplet, pokud odhadnu poměr při blikání na 50 % jsme zas na těch 47W. To při 12V dává cca 4A. Baterie jsou běžně 44–70Ah (podle vozu a jeho motorizace), Při 44Ah by plně nabitá zdravá barerka měla vydržet cca 11h. Ale bacha, je to dost nejistý odhad (plně nabitá, zdravá, příkon žárovek má také nějakou toleranci, 50% svícení, pokles napětí na baterii…). A bacha, i když blinkry ještě v pohodě pojedou a budou mít ještě pár hodin rezervu, už nemusíš nastartovat.
0 Nominace Nahlásit |
Neustálé rozsvěcování a vypínání je energeticky náročnější než
trvalé svícení.
Ono to vlákno je „studené“ a má menší odpor, tudíž větší odběr
proudu" než když trvale svítí.
Spočti teoretické hodnoty a použij tak 70% výsledku, (vynásob 0,7).
0 Nominace Nahlásit |