Avatar uživatele
zzzlatokopka

Jak je to s filtrem pevných částic u naftových motorů?

Je uvedeno někde ve velkém TP zda má auto filtr pevných částic?
Poznám to podle emisní normy?

Chápu to správně???
EURO-3 filtr nemá
EURO-4 má ten starý filtr, ten hodně poruchový
EURO-5 má ten nový co lze i vyčistit a vydrží déle???

Jakou máte s tím filtrem zkušenost vy? Já jsem se mu doposud vyhnula, ale znám pár lidí co za výměnu zaplatili kolem 50tisíc:-(((

Všem předem děkuji za odpovědi.
Doplňuji:
Když to nechám vykuchat, včetně tuningchip, projdu pak legálně přes STK a emise?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, JájsemRaibek, gagaga, marci1, gecco před 3506 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Mám DPF v současném autě (4 roky stará Oktávka II). Teď přes zimu s autem víc jezdila žena na kratší vzdálenosti a tak asi koncem listopadu a pak v únoru se rozsvítila příslušná kontrolka, tak jsem auto vždy hned ten večer vzal, projel podle pokynů (aby se motor zahřál a saze spálily).
U staršího dýzlu to může být problém (ale to kdeco), u nových aut bych se toho nebál.
Doplňuji:
Na doplnění neumím odpovědět. Sám bych to ale asi nedělal. Snažil bych se dodržovat režim, aby nedošlo k zacpání*, pokud by byl problém, asi bych to řešil legální regenerací (např http://www.dpf-tech.cz/renovace-cisteni-dpf ).

  • podobně jako se snažím šetřit i turbo (nevytáčet studené, nevypínat hned po zastavení při jízdě do konce nebo na dálnici …)

Upravil/a: Pepa25

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

„Hodně o přítomnosti filtru prozradí samotná koncovka výfuku. Pokud je zahnutá směrem dolů k zemi, byla výrobci montována do vozů, kde DPF filtr z výroby nebyl. Druhým vodítkem, jak jednoduše otestovat přítomnost filtru, je sáhnout si do samotné koncovky výfuku. Pokud je černá a plná sazí, vůz filtrem pevných částí vybaven není nebo byl z vozu demontován.“
http://www.sko­dahome.cz/garaz-skoda/2371-dpf-filtry-na-vozech-skoda-prokleti-nebo-vyhoda.html

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
gecco

Osobně žádnou – mám benziny, ale kámoška má Octu (2.0 TDI, 110kW), najeto cca 250 tis. – a o filtru ´neví´ (je OK).
Segra má Fabku (1.9 TDI PD, 96kW), najeto cca 300 tis. – a o filtru ´neví´…
Ale obě mají auta ´odnova´ a chovaj se k motorům slušně…
___
Známej si dovezl z D Octu (2.0 TDI, 103 kW), najeto (´teoreticky´) asi 150 tis. – a měnil ho, cca 70, docela pálka.
Doplňuji:
K Doplnění: U nás – pokud vím, zatím ano (emise to nezměří, STK neřeší)…
Ale pokud pojedeš ´ven´ (na ´západ´), jsou policajti schopni auto vzít na změření rovnou ze silnice – pokuta je až 1000 € (a nesmíš pokračovat – takže dál či zpět na odtahu)…

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ferenc

VYKUCHAT

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
domik8

Já osobně mám benzínový typ auta, takže filtr žádný nemám a benzíny jsem vlastně měl vždycky, takže ani zkušenost nemám. Ale vím, že táta má diesel a právě s filtrem měl docela problémy. On je ale automechanik, takže si to všechno opravil sám, vím, že si nový tenkrát objednával tady https://www.au­todilyvojkov.cz/fil­try a sám si to vyměnil a teď je bez problémů.

Avatar uživatele
honza19hk

já ho na žádným autě nemám.

před 3491 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek