Zajímalo by mne, jestli učitelé dostávají plat i přes prázdniny, nebo si musí najít přes prázdniny brigádu. Já jsem sice zatím hodně mladá, ale už přemýšlím o tom, co budu v životě dělat a tohle mi přijde jako zajímavá otázka;)
Zajímavá 0 před 2004 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Učitelé nemají prázdniny (ty mají žáci), ale dovolenou. Za dovolenou dostávají mzdu jako ostatní pracovníci. Jinak souhlasím s tím, co napsal Rokio, že učitelé jsou jedni z nejhůře placených vysokoškoláků, navzdory odpovědnosti, kterou mají.
0 Nominace Nahlásit |
Učitelé normálně dostávají mzdu/plat i přes prázdniny. Tedy měli by, není to tak dávno, co někteří ředitelé zkoušeli šetřit tím, že učitele brali jen na dobu určitou (září-červen) a na léto je posílali na úřad práce.
Léto se řeší tak, že si právě o prázdninách vybírají většinu dvé dovolené. A pak se samozřejmě připravují na další školní rok. Ono totiž nejde učit bez přípravy a aktualizací, je třeba naplánovat a předpřipravit některé školní aktivity,…
K těm platům si dovolím ještě jeden komentář. Občas se objeví obzvláště vypečený degenerát, který „dokazuje“, jak strašně jsou učitelé přeplacení. Prostě vezme odhad frontální výuky, vydělí ho tabulkovým platem a případně ještě vynásobí koeficientem 1.2 (prázdniny). Bohužel někdy dostane takový člověk i prostor v médiích…
0 Nominace Nahlásit |
Ano, mají prázdniny proplacené.
Učitel je ale stále jeden z nejhůře placených vysokoškoláků.
0
před 2004 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Frontinus: Bohužel těch degenerátů (jak píšeš) je hodně. Tuším, že včera jedna taková kr.va nebeská hovořila v pořadu Soukupa „Volejte řediteli“. Téhle „dámě“ bych doporučil, ať si chytí na zahradě žížalu a učí ji zpívat. Po inspekci bych ji označil za neschopnou a snížil jí plat. Jo, a taky spoustě lidí stále nedochází, že úvazkové hodiny v počtu cca 24/týden jsou pouze hodiny strávené se žáky ZA KATEDROU, nikoliv hodiny souhrnné, věnované škole, tj. tvorbě příprav, písemných prací, testů a jejich vyhodnocování, různých zápisů do ped. dokumentace, řešení všeho možného souvisejícího s třídnictvím (tedy různých průšvihů žáků a jednání s jejich rodiči, psaní návrhů na kázeňské postihy za to či ono, jejich projednávání a zdůvodňování na ped. poradách trvajících leckdy do večera) a spoustu dalších věcí, jako třeba tvorba učebních plánů (ŠVP dle RVP), psaní různých oznámení a výkazů řediteli školy, shánění učebních pomůcek, přístrojů,…, zařizování exkurzí + dalších akcí, vykonávání ped. dozoru tu či onde při tom či onom, účast na školeních, sebevzdělávání, tvorba projektů, suplování (které se leckde vůbec neplatí) atd. Abych nezapomněl, tak taky různá doučování slabších žáků – samozřejmě až po vyučování v odpol. hodinách (též neplacno) a to ještě není všechno. Třeba si taky někdy musí učitel sám napsat učební texty pro svůj předmět, protože nic vhodného není k dostání anebo by z toho žáci většinu nepochopili. Pak je třeba k tomu doma po nocích vytvořit prezentaci na PC, vymyslet a přidat také nějaké příkládky s obrázky – a to opravdu nejde moc rychle. Finanční odměna za to buď žádná, nebo kosmetické zvýšení osobního hodnocení, tedy pokud na to škola vůbec má. Takže těch pár úvazkových hodin týdně na rozvrhu je pouze ta menší část, kterou je třeba věnovat škole, což veřejnost vůbec nevidí. Ale vykládej to blbci… Samozřejmě, že i mezi učiteli (jako všude) najdeš jedince, kteří by zasloužili nakopat do zadku a vyhodit, protože to mají tzv. “na háku“. Ale kupodivu často mají dobré vztahy s vedením školy a dost jim to prochází. Chce to jen nic moc po studentech nechtít, moc jim toho neříkat, známky nejhůř za 3,… A hle, všichni jsou spokojeni! Jakmile začneš na žáčky tlačit, něco po nich chtít, dávat domácí úkoly a necháš jich taky jistý počet propadnout, tak si se.eš do vlastního hnízda. Začnou problémy s žáky, s rodiči a následně i s vedením školy. V tom případě asi moc oblíben nebudeš nikde a za co bys vlastně chtěl přidat, že. No nic. To jsem se zase trochu vyprskal, protože už to mám chválbohu za sebou a tipnul bych si, že ty mluvíš rovněž z vlastní zkušenosti 🙂
Jsem rád, že jsem neposlechl rodiče a nešel jsem na učitelství. I když nakonec jsem stejně u výuky skončil, ale na vysoké škole, takže sice učím něco jako středoškolskou biologii+, ale bez veškeré školské administrativy a bez buzerace rodičů. Na druhou stranu vedení fakulty pokládá výuku spíše za přítěž, peníze navíc jsou za vědu, nikoliv za smysluplnou výuku upravovanou podle potřeb budoucích absolventů. Takže bych se měl věnovat víc kafemlejnku než studentům…