EGR ventil má údajně za úkol smíchat část výfukových plynů s čerstvou směsí a snížit tak teplotu spalování a tím taky snížit množství škodlivin. Jestli si ale dobře pamatuji ze základky, tak čím je teplota spalování vyšší tím je i samotné spalování dokonalejší a vzniknou tak čistší spaliny. Jak to teda je když EGR ventil dělá vlastně přesný opak? Nevzniká v takových spalinách například větší podíl CO?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Gestas před 2329 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Přečti si to zde, líp bych to napsat neuměl.
http://www.mjauto.cz/jak-funguje-egr-ventil
2Kdo udělil odpovědi palec? dubraro, Otazník123
před 2329 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ukolem EGRu je, že v oblasti potřeby extra nízkého výkonu jej ještě víc sníží doplněním hořlavé složky (té, co vytvoří výkon) tou nehořlavou (z výfuku) k dosažení vhodné koprese (aby vůbec došlo ke vznícení). Vtip spočívá v tom, že v daném cyklu motoru se odebere část spalin a vypustí se v další části cyklu, ovšem bez výraznějšího nárůstu splodin nově vzniklých, protože se nově spálí méně čerstvého paliva. To v důsledku má vést ke snížení emisí. S tou teplotou to tak nevidím. Postupem vývoje se dokonce na zpětné vedení montoval chladič, napojený dokonce na topení. Tam význam vidím v tom, že následné ohřátí je větší a tím větší objem díky tepelné roztažnosti plynu.
2Kdo udělil odpovědi palec? dubraro, Otazník123
před 2329 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek