Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, aliendrone, Filip84 před 709 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Třeba u obchoďáku. Ale lidé z paneláků na ně většinou nemají peníze. Jsou to auta pro „balíkáře“.
Upravil/a: elkon
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, da ny, Ametyst
před 709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak toho se já sotva dožiju ;D
Až bude mít v ČR alespoň třetina panelákových obyvatel elektromobil,
budu už někde jinde.
(mám zde údajně, ještě vymezeno necelých 15 let, zda „hranici“
překonám je ve hvězdách 😉
Všechno bude.
Podle vyhlášky č. 266/2021 Sb. by budovy měly mít minimálně přípravu
pro budoucí instalaci dobíjecích stanic:
• Každé parkovací místo v novém bytovém domě s více než
10 parkovacími místy by mělo mít možnost instalace vlastní dobíjecí
stanice. Je proto potřeba počítat s přípravou kabelovodů.
• Pro domy, které nejsou určené k bydlení, platí podobné podmínky.
Hned od začátku v nich ale musí být nainstalovaná alespoň jedna
dobíjecí stanice.
Myslete tedy na tento požadavek už při promýšlení koncepce a
elektroinstalace bytového domu. Počet elektromobilů neustále roste, a do
budoucna proto bude i větší potřeba dobíječek. Instalaci dobíjecích
stanic navíc podporuje i program Nová zelená úsporám 2021.
https://www.egd.cz/dobijeci-infrastruktura-v-bytovych-domech
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, aliendrone, Ametyst
před 709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
První automobilisté řešili naprosto obdobný problém, protože tehdejší svět byl uzpůsoben pro animální provoz. Takže taková cesta z Kopřivnice do Vídně vyžadovala naplánování trasy, obtelegrafování (v té době drahé!) materialistů a lékárníků po trase, aby objednali potřebné množství paliva (většinou čistý bensin, ale ku příkladu u NW Präsident to byl aether a kerosen, ne všecka auta tehdejší doby jezdila na bensin), a v případě poruchy sjednat stání, telegrafem objednat díly, počkat až dojdou, no a mezi tím dojel mechanik, a až došly díly, provedl opravu. Dneska žádný problém: natankuješ v Kopřivnici a kdekoli po cestě. V případě poruchy dojedou žlutí andělé a všecko zařídí. Ovšem zkus z Kopřivnice do Vídně dojet kočárem. Koně si po cestě nepronajmeš, s noclehem pro koně bude také poněkud problém.
To jest, pokud se elektroauta stanou obvyklá, řekněme, jako ve 20. a 30. letech automobily s výbušným motorem, tak začnou vznikat „čerpací stanice“ na „čerpání“ elektřiny, nabíjecí stanice budou zřizovat vlastníci paneláků (proč ne, další kšeft) a samozřejmě, že se budou starat i obce.
Zatím je těch elektrických aut málo, tak se to tak vehementně neřeší. Stejně je to celé nesmysl, boj mezi parním autem, autem s výbušným motorem a elektrickým autem se sváděl někdy před 100 – 120 lety. Nač historii opakovat.
3Kdo udělil odpovědi palec? GM, aliendrone, ZuzanaNa
před 709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nepočítá se s masivním rozšířením elektroautomobilů (tedy
v rozsahu odpovídajícím dnešnímu rozšíření automobilů se spalovacím
motorem). Auto se má stát o5 záležitostí pro movitější, tedy podobně
jako za bolševika. S ohledem na cenu jeho provozu (zvláště pokud
započítám v budoucnu NEVYHNUTELNÉ zrušení dnešních podbízivých
předotovaných cen „autoelektřiny“).
Venkoncem i komunikace se již teď masivně předělávají na nižší
hustotu provozu. V mém případě mě DOST sejří ulice Olšanská. Pamatuji,
jak ji s velkou slávou zasfaltovali a přidali druhý pruh (včetně
nevyhnutelného bordelu v dopravě způsobených uzavírkou). Pamatuji, když
s ještě větší slávou přidali TŘETÍ pruh (o5 dlouhodobá uzavírka a
bordel) a pak přišel zvrat a opačný proces. Dnes s velkou slávnou máme
Olšanskou o5 JEDEN jízdní pruh (tentokrát ke zmíněným dočasným
bordelům a nákladům přibyl PERMANENTNÍ bordel díky
zácpám/popojíždění v dopravních špičkách). 😕
Tolik zbytečně vyhozených peněz, abychom se z bodu A dostali do bodu A – typická havloidní dem(ent)okracie. Každopádně až bude Olšanskou ve špičce projíždět jen 1 vozidlo za minutu, tak to bude dostatečná průjezdnost. A totéž bude platit i pro dobíjecí místa. Tudíž problém ani NEVZNIKNE, netřeba ho řešit, havloidní prosperita ho vyřeší sama. 😕
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Ametyst
před 709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Z veřejně dostupných nabíječek (pokud dům nebude budovat vlastní,
i to je možné). Dnes jsou u každého obchoďáku a v každém parkingu.
V některých městech mají projekt, kdy chtějí budovat nabíječky
napojené na pouličné osvětlení – známý z Prahy mi říkal, že
u nich to už realizují (zatím se pokládají nové kabely k lampám, aby to
utáhly).
Jen pro představu: při spotřebě 18 kWh/100 km a průměrném nájezdu
15000 km (lidé z paneláků spíš méně) je to ročně 2,7 MWh. To je
o něco víc, než má spotřebu průměrná domácnost, takže samozřejmě
vybudování potřebné dobíjecí infrastruktury je významný úkol.
1Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz
před 709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Existuje několik způsobů, jak nabíjet elektromobily v panelových domech:
0 Nominace Nahlásit |
Jako většinou nabíjejí na veřejných nabíjecích stanicích, ale stále častěji potkávám i nabíjecí stanice pro SVJ a bytové domy. Stačí jen, když je šikovné vedení SVJ a zařídit se dá leccos. A taky o to samozřejmě musí být zájem. Většinou je to tak, že jedno auto nic nezmůže. Na druhou stranu je vždycky možnost toho, aby se zařídila domácí nabíječka na elektromobil.
0
před 265 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tohle podle mě vyřeší nabíjecí stanice pro firmy , které budou nabízet možnost nabíjení i pro fyzické osoby za nižší poplatek. Dokonce jsem slyšel i o tom, že ve světě na to některé obce dávají dotace, aby si to firmy pořídily a zároveň zprostředkovaly i dál. Prostě využít volnou kapacitu. Ale je to samozřejmě o tom, jak si to kdo nastaví a nejde to nikomu poroučet. 😉
JJ, dobíjení u obchoďáku je VERY FUNNY! Onehdá jsem sledoval „!bitku“ 2 joudů na parkovišti Kaufu na Jarově. Jeden se tam chystal zajet, ale zaváhal a druhý se tam vmáčkl. No sradna k popukání, když se perou buz.. ehm, holky v mužských tělech. 😄 😄 😄
Filip84 posledními dvěma větami opravdu pobavil 🙂 Ale nepřekvapil: byl by asi první expert sociálních věd, který rozumí technice