Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Když nastartuji auto (Fiat Punto I. 1995 1.1 40kW), otáčky u studeného
motoru jsou v pořádku, ale jakmile se auto zahřeje neboli otevře se
termostat, začnou otáčky prudce kolísat a někdy se i sám přidává plyn
do 3.000 otáček.
Klapka by měla být čistá.
Dodatek: Všechny filtry nové !
Zajímavá 0 před 2150 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Mě to kdysi taky jedno auto dělalo, příčinou byl zanesený vduchový filtr.
0
před 2150 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Těžko říci – příčin může být mraky. Vzpomínám na jednu kuriózní, kterou jsme řešili s kámošem (neměl diagnostiku) – nemlich ta samá závada (na Felicii – také mu otáčky lítaly po zahřátí chvíli normálně, pak třeba 3000, pak zase třeba jen 1500…) Nemohli jsme na to přijít. A nakonec se ukázalo, že měl totálně zanesený vejfuk, jak auto při jízdě „drncalo“, tak se bordel v tlumičích (pěkně uvnitř zkorodovaných a zanesených) přehazoval a podle toho ty otáčky kolísaly. řídící jednotka byla kvůli tomu z údajů od lambda sondy dost divoká a tak se snažila, no. To víš, je to „jen“ počítadlo. :D
0
před 2150 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak to je blbost, že otáčky kolísají neustále. To platilo možná tak na nějakých starších vránách. Ale dnešní současná auta by měla otáčky držet. Pokud nedrží, tak bych se zamyslel nad tím, zda nepřišel čas dekarbonizace a celkově prostě vyčištění motoru. Evidentně je tam něco špatně, takže bych se zaměřil na opravu.