Avatar uživatele
tomovka

Jak postupovat při rozbití věcí v obchodě?

V jednom nejmenovaném obchodní řetězci mají ve zvyku dávat na „ostrůvek“ mezi pultem lahůdek a regálem s točeným vínem zboží na které chtějí upozornit (akce, nové zboží,..). V jedné ze dvou vzniklých uliček je obvykle velmi málo místa pro jeden košík, natož dva zákazníky. V této situaci byl regál tvořící jednu stranu této uličky ve formě stolu z boků obklopeného nějakým transparentem, a z vrchu pouze několik prken s mezerami – žádné ohrádky na boku, nic. Na stolu bylo velké množství lahví vína. Včera jsem v tomto obchodě byl a jelikož jsem těžce obézní a chudý student, chtěl jsem se kouknout na ceny na pultu, a zrovna poblíž dokončoval nějaký zákazník, kterému jsem se snažil vyhnout. Neuvědomil jsem si, že jsem při tomto manévru strčil svojí obří zadnicí do jedné z flašek, které následně řetězovou reakcí strčila do další a jelikož toto křehké zboží nebylo nijak zabezpečeno, spadlo jich na zem a rozbilo se asi deset. Ihned bylo jasné, že jelikož je před výplatou, je škoda za mnohem víc než co sem měl na jídlo. Ihned ke mě přiběhli zaměstnankyně a začly počítat lahve, započítali i nějakou, na které jediná škoda byla, že s ní bylo třeseno, a tak víno vevnitř bylo plné bublinek. Celou dobu prohlašovaly jak budu platit atd. Inu došel sem tedy k pokladně a přišlo vyúčtování. Jelikož jsem byl z této situace velmi ve stresu, a zadávání PINu na jejich platebních terminálech mi nikdy v minulosti nešlo na první pokus, využil jsem všechny pokusy na zadání ale nic (nebyla to moje chyba, ověřil jsem si později že jsem neustále zadával ten správný PIN. Toto se dočkalo reakcí typu „nesnažte se z toho vykroutit“ „děláte to schválně“ apod. Párkrát i padlo slovo „policie“, což mě vystresovalo ještě víc jelikož jsem řádný občan a jediná má interakce s tímto orgánem byla doteď pouze „hej tady měří asi bych měl zpomalit“. Nakonec se situace vyřešila tak, že si jsem jim tam nechal občanku a 22% škody, což byla jediná hotovost co jsem měl s tím, že zbytek další den. Bohužel až pozdě jsem zjistil, že na toto absolutně nikdy nemají nárok. Také jsem zjistil, že existuje norma ohledně minimální šíře uliček v obchodě, a že obchodník má povinnost zabezpečit své zboží aby se nestala podobná situace (velké množství flašek volně na stole v úrovni lidských zadků opravdu není zabezpečení pokud tam nejsou žádné lišty). Také jsem až pozdě zjistil, že jsem měl vše nafotit a vyžádat si potvrzení o škodě pro pojišťovnu.
Jak jsem měl správně postupovat? Jak nyní postupovat? Na jaký kontrolní orgán se můžu obrátit, pokud si myslím že nebyly dodrženy bezpečností normy? Je možné získat z prodejny kamerový záznam?
Sám razím heslo „za blbost se platí“, ale tady je jak blbost moje, tak jejich, a tak nevím proč jim mám vše zaplatit – zejména pokud se z rozbitého zboží radují a jednají se mnou jako se zlodějíčkem (nikdy jsem neřekl že se chci vyhnout náhradě škody).

Zajímavá 0 před 1280 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Nassin

Pročti si článek v odkazu, možná ti pomůže řešit tuto situaci.

Zdroj: https://www.ku­pi.cz/magazin/cla­nek/3039-co-delat-kdyz-v-obchode-neco-rozbijete-ne-vzdy-musite-zbozi-zaplatit

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Schluker

Clanek od Nassin vystihuje vse potrebne. Nezohlednuje jen jednu vec ve Vasem pripade a to je OP. Ten jste jim nemel vubec davat a oni zase nemaji pravo si ho ponechat. Jako prvni krok v tomto pripad ebych je tedy vyzval ke vraceni OP. Pokud chteji, abyste uhradil skodu, musi vam ji nejdrive prokazat, mic je tedy na jejich strane hriste.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Asi 2× se mi stalo, že jsem něco v obchodě shodil. Vždy jsem došel za nejbližší prodavačkou to oznámit. Jednak aby se to uklidilo a nedošlo k nějakým dalším škodám či zraněním, jednak proto že jsem v těchto případech uznal svou chybu a byl jsem ochoten škodu uhradit. Ani jednou po mně nic nechtěli.

Co se týče OP: Je proti zákonu brát OP jako zástavu. Max si mohou opsat údaje pro identifikaci a OP vrátit. Co se týče nezajištěného zboží – asi by nebylo od věci se hádat. Někdy je i zboží v regálu je naskládáno takovým způsobem, že nějaká nehoda je jen otázkou času.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Měli by vám dát doklad pro pojišťovnu která to s odečtením spoluúčasti proplatí. Nejlépe bude, okamžitě zvednout zadek, najít telefon na pojišťovnu, nahlásit škodu a oni sdělí další postup.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1144 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek