V jednom nejmenovaném obchodní řetězci mají ve zvyku dávat na
„ostrůvek“ mezi pultem lahůdek a regálem s točeným vínem zboží na
které chtějí upozornit (akce, nové zboží,..). V jedné ze dvou vzniklých
uliček je obvykle velmi málo místa pro jeden košík, natož dva zákazníky.
V této situaci byl regál tvořící jednu stranu této uličky ve formě
stolu z boků obklopeného nějakým transparentem, a z vrchu pouze několik
prken s mezerami – žádné ohrádky na boku, nic. Na stolu bylo velké
množství lahví vína. Včera jsem v tomto obchodě byl a jelikož jsem
těžce obézní a chudý student, chtěl jsem se kouknout na ceny na pultu, a
zrovna poblíž dokončoval nějaký zákazník, kterému jsem se snažil
vyhnout. Neuvědomil jsem si, že jsem při tomto manévru strčil svojí obří
zadnicí do jedné z flašek, které následně řetězovou reakcí strčila do
další a jelikož toto křehké zboží nebylo nijak zabezpečeno, spadlo jich
na zem a rozbilo se asi deset. Ihned bylo jasné, že jelikož je před
výplatou, je škoda za mnohem víc než co sem měl na jídlo. Ihned ke mě
přiběhli zaměstnankyně a začly počítat lahve, započítali i nějakou,
na které jediná škoda byla, že s ní bylo třeseno, a tak víno vevnitř
bylo plné bublinek. Celou dobu prohlašovaly jak budu platit atd. Inu došel
sem tedy k pokladně a přišlo vyúčtování. Jelikož jsem byl z této
situace velmi ve stresu, a zadávání PINu na jejich platebních terminálech
mi nikdy v minulosti nešlo na první pokus, využil jsem všechny pokusy na
zadání ale nic (nebyla to moje chyba, ověřil jsem si později že jsem
neustále zadával ten správný PIN. Toto se dočkalo reakcí typu „nesnažte
se z toho vykroutit“ „děláte to schválně“ apod. Párkrát i padlo
slovo „policie“, což mě vystresovalo ještě víc jelikož jsem řádný
občan a jediná má interakce s tímto orgánem byla doteď pouze „hej tady
měří asi bych měl zpomalit“. Nakonec se situace vyřešila tak, že si
jsem jim tam nechal občanku a 22% škody, což byla jediná hotovost co jsem
měl s tím, že zbytek další den. Bohužel až pozdě jsem zjistil, že na
toto absolutně nikdy nemají nárok. Také jsem zjistil, že existuje norma
ohledně minimální šíře uliček v obchodě, a že obchodník má povinnost
zabezpečit své zboží aby se nestala podobná situace (velké množství
flašek volně na stole v úrovni lidských zadků opravdu není zabezpečení
pokud tam nejsou žádné lišty). Také jsem až pozdě zjistil, že jsem měl
vše nafotit a vyžádat si potvrzení o škodě pro pojišťovnu.
Jak jsem měl správně postupovat? Jak nyní postupovat? Na jaký kontrolní
orgán se můžu obrátit, pokud si myslím že nebyly dodrženy bezpečností
normy? Je možné získat z prodejny kamerový záznam?
Sám razím heslo „za blbost se platí“, ale tady je jak blbost moje, tak
jejich, a tak nevím proč jim mám vše zaplatit – zejména pokud se
z rozbitého zboží radují a jednají se mnou jako se zlodějíčkem (nikdy
jsem neřekl že se chci vyhnout náhradě škody).
Zajímavá 0 před 1327 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Clanek od Nassin vystihuje vse potrebne. Nezohlednuje jen jednu vec ve Vasem pripade a to je OP. Ten jste jim nemel vubec davat a oni zase nemaji pravo si ho ponechat. Jako prvni krok v tomto pripad ebych je tedy vyzval ke vraceni OP. Pokud chteji, abyste uhradil skodu, musi vam ji nejdrive prokazat, mic je tedy na jejich strane hriste.
0 Nominace Nahlásit |
Asi 2× se mi stalo, že jsem něco v obchodě shodil. Vždy jsem došel za nejbližší prodavačkou to oznámit. Jednak aby se to uklidilo a nedošlo k nějakým dalším škodám či zraněním, jednak proto že jsem v těchto případech uznal svou chybu a byl jsem ochoten škodu uhradit. Ani jednou po mně nic nechtěli.
Co se týče OP: Je proti zákonu brát OP jako zástavu. Max si mohou opsat údaje pro identifikaci a OP vrátit. Co se týče nezajištěného zboží – asi by nebylo od věci se hádat. Někdy je i zboží v regálu je naskládáno takovým způsobem, že nějaká nehoda je jen otázkou času.
0 Nominace Nahlásit |
Měli by vám dát doklad pro pojišťovnu která to s odečtením spoluúčasti proplatí. Nejlépe bude, okamžitě zvednout zadek, najít telefon na pojišťovnu, nahlásit škodu a oni sdělí další postup.
0
před 1327 dny
|
0 Nominace Nahlásit |