Avatar uživatele
řidička

Jak se správně míjet s protijedoucím vozidlem?

Jezdím pravidelně ve stejnou dobu a tak se často setkávám s řidičem, který má na odbočení vlevo jiný názor než já a dochází ke konfliktní situaci. Viz obrázek – já jedu podle zelené šipky, on jede podle čevené šipky a oba odbočujeme doleva. Mám za to, že bychom se měli míjet pravými boky, on má opačný názor, postaví se mi do cesty a gestikulací mi dává najevo, kde je moje místo. Kde je pravda? Podotýkám, že jsem řidička SUV, takže možná má pán bílém Passatu dojem, že jsem kategorie, která na silnici nepatří. Děkuji za názor – pokud možno odborný.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Alesh před 2080 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

Proti sebe idúce vozidlá odbočujúce vľavo sa míňajú pravými dverami – nekrižujú sa.
viď. http://www.aa­autoskola.sk/i­mages/k050016­.png

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… zde to je i názorně předvedeno videem z autoškoly po silnici rozdělené travnatým pruhem: https://www.fa­cebook.com/Au­toskola.Besip­.Havirov/vide­os/jak-odbo%C4%8Dovat-vlevoodbo%C4%8Duj%C­3%AD-li-%C5%99idi%C4%8Di-protijedouc%C3%ADch-vozidel-vlevo-vyh%C3%BDbaj%C3%AD-se-v/1835928103290180/ a žádný jiná značka, jež by totot upravovala tam není: https://mapy.cz/za­kladni?x=14.4940646&y=5­0.0727676&z=1­9&pano=1&base=op­hoto&source=stre&id=­122570 …

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Alesh Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

řidičko, asi ho nepřesvědčíte, jedině když mu dáte odkaz na tuto poradnu, nebo na papíru obrázek, kde do této křižovatyk mu zamalujete soupravu od cirkusu, kde je vozidlo se dvěma přívěsy. Pak pochopí, že neprojedou. K tomu citaci ze zákona. Osobně se domnívám, že nic nezabere, páč spousta řidičů si myslí, že předpisy znají. V podobných poradnách se pak ukáže že nikoliv.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Samozřejmě že to je křižovatka. Již drahnou dobu se projedoucí vozidla, odbočující vlevo, vzájemně míjí pravými boky. Upozorňuji, že před platností tohoto paragrafu se vozidla vzájemně objížděla!!! Řidič který toto vyžaduje by měl jít na přezkoušení.
O travnatém pruhu není třeba hovořit, tam nemá auto co dělat.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Toto se stává často.
Když je středová část travnatá nebo když je křižovatka trochu vystředěná.
Co mít připraven list papíru a velkým písmem napsáno, že vozy odbočující vlevo …
Třeba mu to docvakne :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Travnatý pás oddělující směry je součástí vozovky, jeho přejíždění pak není jízdou po jiné komunikaci, pokud není režim upraven dopravním značením.

To by se tam pak měla jako uplatňovat přednost z prava? Hloupost, žejo…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Ano, máš pravdu. Před časem se tu řešilo něco podobného, ani mně to nebylo jasné (v některých případech může dojít k zajímavým situacím i když všichni pojedou dle předpisů – zvláště když ostrůvek bude ještě o trochu širší např. kvůli tramvajovým kolejím a nahromadí se více aut z těch vedlejších silnic…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
řidička

Díky za Vaše názory, teď ještě jak to vysvětlit zmíněnému řidiči, který mi skoro každé ráno zvedne adrenalin. Nechce se mi věřit, že by na té křižovatce jiné řidiče nepotkával. A pokud ano, nechápu, že mu nedochází, že dělá něco špatně. Evidentně tam jezdí pravidelně stejně jako já.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Stiahnite si obrázok z odkazu v mojej odpovedi a ukážte mu to.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
řidička

Vše mám připravené a vytištěné, (odkaz na diskusi, obrázek a patřičný paragraf) tak se těším na setkání… 🙂

před 2079 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Zastavit, v elegantních šatičkách v botičkách na jehlách, halence shlubokým výstřihem k němu s úsměvem přistoupit a…

… zaplácat mu uši do hlavy!!

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
řidička

No já jsem spíš myslela, že někdo z diskutujících napíše nějakou hodně fundovanou odpověď s odkazy na patřičné paragrafy, tak já si vytisknu, budu vozit v autě a až se potkáme, tak vystoupím a připlácnu mu ji za stěrač.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Zákon č. 361/2000 Sb
§21 odst.3)
…Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
řidička

Díky, snad to ten inteligent pochopí…

před 2079 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

(příslušné obrázky k vidění občas na stránkách autoškol)
Ten zelený pás to trochu znepřehledňuje ale fakticky nic nemění.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
řidička

Na těchto stránkách (tedy tuším, že to bylo tady) jsem viděla obdobnou diskusi, kdy tam někdo dal podobný obrázek s dvěma variantami řešení a překvapilo mě, že odpovědi nebyly jednoznačné, sice vedla varianta, kterou vidím jako správnou já, ale našli se i tací, kteří byli přesvědčenim že platí varianta, kde se auta kříží. Takže mě to trochu znejistělo, proto jsem se na to ptala. Jestli třeba neexistuje nějaká výjimka. Nechápu, z čeho ti lidé vycházeli. Já absolutně nevidím důvod, proč jezdit jinak, než na klasické (třeba světelné) křižovatce.

před 2079 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Také už jsem na klasické křižovatce absolvoval „taneček“ – ono se už pak nic jiného dělat nedá, když kterýkoli z účastníků do křižovatky najede příliš…

před 2079 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
řidička

V případě klasické křižovatky s tím naprosto souhlasím, nicméně jen se ujišťuji, že toto pravidlo platí i v této konkrétní situaci. Je i toto křižovatka (uprostřed je travnatý pás), nebo se na tuto situaci vztahují nějaká jiná pravidla?

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

viz příspěvek od Mc Merkurion
https://www.fa­cebook.com/Au­toskola.Besip­.Havirov/vide­os/jak-odbo%C4%8Dovat-vlevoodbo%C4%8Duj%C­3%AD-li-%C5%99idi%C4%8Di-protijedouc%C3%ADch-vozidel-vlevo-vyh%C3%BDbaj%C3%AD-se-v/1835928103290180/

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Ne. Travnatý pás oddělující směry je součástí vozovky, jeho přejíždění pak není jízdou po jiné komunikaci, pokud není režim upraven dopravním značením.

před 2080 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek