Řekněme, že mám elektromobil s průměrnou autobaterií a „tankuji“ obvykle „plnou“ výhradně na veřejných nabíječkách.
A jakými způsoby na čerpacích stanicích platím?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? FlAsh_7 před 1794 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Stejně, jako s tekutym, nebo plynnym palivem. Nabíječky ukazují, kolik KWh jsi dobil a taky zaplatil. Stačí mezi dvěma dobíjeními si tyto dva údaje napsat na papírek, připsat ke každému stav kilometrů a máš to. Způsobů platby je jistě nepřeberně. Záleží na provozovateli a samotné nabíječce.
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Edison odpověděl. Kuřáci si ještě započítají cenu x krabicek cigaret, co během těch hodin nabíjení vykouřili.
0 Nominace Nahlásit |
Asi se nikdy nepodaří dojet k nabíjecí stanici s úplně stejným stavem vybití baterie. Pokud vím, elektromobily mají ukazatel kolik km ještě zbývá do úplného vybití. Takže opiš stav km + to co zbývá k úplnému vybití a při novém dobíjení vše zopakuj. Obnos, co zaplatíš poděl těmi ujetými km a máš to.
0
před 1794 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dyk to píšu, Keplere. Tři sloupečky: Stav kilometrů, kilowatthodiny a cena. Při každém dobíjení, a nezáleží na tom při jaké míře vybití a do jaké míry nabití zapsat řádek. Od dvou řádků už vycházejí čísla, s každým dalším se čísla zpřesňují a lze si to dávat i do grafu. Jednoduchoučká aplikace pro excel. A jsou na to appky jak pro mobily, tak i webové i s mobilním rozhraním (pro přístup z různých strojů). Mnohdy takové appky mají i evidenci dalších nákladů pro zajímavější výpočty.
A myslím, že energii v aku ukazuje i powermanagment vozidla. A kdo ví, jestli neukazuje i ty spotřeby energie. My toto montujeme do tramvají a trolejbusů běžně. A to včetně rekuperace a to při provozu na síti.