Asi praštěná otázka po cca 17.ti letech ježdění autem. Chci jen vědět, jak používat spojku, aby se co nejméně opotřebovávala. Prosím zkuste to popsat co nejpodrobněji a v různých situacích. Ne jen, že na ní nesmím dlouho stát. Vadí jí třeba ještě něco dalšího? Děkuji
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym, Kerberus před 5130 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nejvíce se dá spojka ušetřit při rozjíždění a
řazení. Rozjíždět se tak, aby prokluz spojky byl při tozjezdu co
nejkratší. Já vím někdy do kopce je to problematické.
Při řazení sešlápnout spojku, přeřadit a teprve potom pouštět spojku.
Vyvarovat se pouštění spojky a přidávání plynu zároveň. Opět jsou ale
situace kdy se tomu nevyhnete. Třeba rozjíždění do kopce.
Jinak nevím jak by se výměnou oleje mohla ušetřit spojka. U automobilů jsou spojky převážně suché. Jiné je to ale u motocyků.
0 Nominace Nahlásit |
dulezite je take serizeni spojky.Nevadi kdyz na ni budete stat,ale vadi kdyz
na ni budete stat castecne a zaroven bude zabirat motor-napr.pri
akceleraci.Jinak kvalitni olej a hlavne doporucene vymeny by mely byt
samozrejmosti
Doplňuji:
mosoj : to bych nesmel mit v hlave porad ty mašiny 😉
Upravil/a: mojitek
0 Nominace Nahlásit |
O spojku se tak moc bát nemusíte.V dnešních autech má dostatečnou
výdrž.
1.rozjezd sešlápnu spojku,zařadím rychlost,pomalu pouštím spojku a
přidávám jemně plyn.Rozjedu se a sundám nohu z pedálu!častý nešvar
řidičů je mít neustále nohu na pedálu spojky.To jediné opravdu spojce
škodí!
2.řazení dalších rychlostí uvolním plynový pedál,sešlápnu
spojku,přeřadím,pustím spojku,přidávám plyn.
3.při zastavování sešlápnu spojku,vyřadím rychlost,pustím spojku.
4.u semaforu vždycky vyřadit,nikdy nečekat na zelenou se sešlápnutou
spojkou a zařazenou rychlostí.To platí i na křižovatce,u závor…
5.z prudkého kopce při řazení nižší rychlosti řadit rychle,případně
přibrzdit,aby se auto moc nerozjelo a spojka se nenamáhala srovnáním moc
rozdílných otáček lamely a setrvačníku.
6.při couvání taky moc nestát na spojce.Třeba se rozjet,vyřadit a jet
setrvačností a jen přibržďovat.
Jinak je potřeba jen občas zkontrolovat seřízení a podle typu auta
i namazat.Ale to už je spíš práce manžela. 🙂
2Kdo udělil odpovědi palec? kapka, Martina S.
před 5130 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Také spojce vadí, když ji „lechtáš“ tzn. sešlápneš spojkový pedál do poloviny a držíš ho. To je pro ni „ubíjející“