Já zcela souhlasím s tvrzením, že „elektromobily možná jsou
vývojová slepá ulička. Ale je to jediná cesta, jak splnit emisní
závazky“. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/elektromobily-mozna-jsou-vyvojova-slepa-ulicka-ale-je-to-jedina-cesta-jak-splnit-emisni-zavazky-78517
Pořád jsou elektroauta minimálně dvojnásobně dražší, než běžná auta
a jejich provoz taky. Za 8 let abys kupoval nové baterky až za milón.
O dojezdu ani nemluvě. Jejich ekologický přínos je taky sporný, výfuk
mají většinou v neekologické elektrárně. Občané ČR mi připadají jako
racionálně myslící lidé, alespoň v tomto směru. Nedávno byl ve Valmezu
sjezd elektroaut z celé republiky a přijelo jich všehovšudy okolo dvaceti.
Můžete mi sdělit jediný přínos takovýchto aut? Proč bychom si ten
nesmysl měli kupovat? Není to jen vynucená habaďúra automobilek?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1900 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Elektromobil za milion je ekonomický i ekologický nesmysl. Ona ta cena nějakým způsobem i koreluje s mírou ekologické zátěže při výrobě (ne zcela 100%, ale bude se to tomu blížit). V našich podmínkách je prakticky nutnost po většinu provozní doby přitápět – tím se dále snižuje dojezd. Mně v současnosti připadají rozumnější hybridy, kde je spalovací motor opravdu vyladěný na nějaký provoz s určitou zátěží a elektronika se jej v těch ideálních podmínkách snaží udržovat. Vyšší výkonové požadavky doplňuje z baterky, výkonové přebytky zas do baterky ukládá, k dispozici je i ta topná voda. Emise kvůli vyladěnému motoru mohou být opravdu minimální. Baterie může mít kapacitu a tedy i cenu 10–20% oproti elektromobilu. Ale ani tady to zatím s cenou není žádná sláva.
3Kdo udělil odpovědi palec? Arne1, Kepler, aliendrone
před 1900 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Důvod proč jsou dražší je prostě běžná vlastnost trhu. Probíhá intenzivní počáteční vývoj a ten je vždy mnohem dražší než ten následující udržovací, který se spokojí čas od času s nějakou malou optimalizací. Počáteční vývoj hodně stojí a platí se to právě výrazně vyšší cenou dnešních elektroaut než jaká bude za řekněme deset let běžná. Naopak náročnost výrobních technologii, když porovnáme běžného ropáka a elektromobil je naprosto jednoznačně ve prospěch elektromobilů, tedy u elektra výrazně nižší – složitost celé konstrukce je výrazně menší. Takže skutečně není důvod proč by po překonání počátečních obtíží a nasazení sériové výroby u všech výrobců aut neměla být elektroauta nakonec o mnoho levnější a dostupnější jsou dnes třeba benzínové vozy Dacia Logan 🙂 .. skutečně elektroauta mají na to být výrazně levnější. Je to jen přechodná fáze, která tu byla VŽDY při každém střídání jedné technologie za nástupnickou, která pro eletktromobily skončí vítězně.
Baterie mají mnohem delší životnost než 8let, co nejsou baterky do vašeho telefonu 🙂, nešířil bych tu takové mýty … navíc se dají plně recyklovat a snadno repasovat výměnou pouze nejvíce poškozených segmentů, což je výrazně levnější postup než úplná výměna celé baterie. Dojezd mi u elektroaut připadá velmi solidní a zvyšuje se, čili za pár let to opět přestane být problém. Síť dobíjecích stanic už dnes je extrémě hustá a skoro všude najdeme superchargery které umí 80% baterie dobít za nějakých 20minut.
Habaďúra automobilek to není z jednoho prostého důvodu, ty to totiž nechtěli. Vědí že to znamená rozšířit potenciální konkurenci o mnoho nových subjektů, protože zvládnutí výbroby elektroauta je výhledově mnohem jednodušší než zvládnutí výroby běžného ropáka. Chránili si dlouho své know how a k elektromobilitě se tvářili velmi netečně, dokud nepřišla Tesla a do tohoto nového segmentu trhu je doslova silou nevtáhla.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Elektroauto, dnes, kdy má auto každý, se budou lidé posuzovat podle toho, zda to auto mám nebo ne. Jistě, rozhodující je cena, náklady. Musí se to rozpočítat. Elektroauto vyjde na 1,5 milionu a když si koupím něco v benzínu za 500 000 Kč a vydrží to 5 let, pochybuji, že elektroauto vydrží 3× déle. Proč se nedělají auta na vodík, která budou ekologická a budou produkovat vodu. Já automobilky chápu. Budou se snažit prodávat, protože technologie výroby elektroaut je jiná než u normálních aut, takže hledají odbyt, a dopředu hledají odbyt atd.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1900 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Automobilky dělají co se po nich chce. Já mám momentálně problém s autem na plyn, dojezd 250km a to je v některých státech bída – bez benzínu bych byl v <censored>
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1900 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Porovnej agregát automobilu se spalovacím motorem (jen samotný motor + výstroj + převodovka se spojkou) s agregátem elektromobilu. Elektromobil je přinejmenším 10× méně náročnější na výrobu, přičemž je minimálně 2× dražší (myslím nikoliv REÁLNOU, nýbrž PRODEJNÍ cenou). Tím, že na výrobě jednak mnohonásobně ušetříš a druhak dráže prodáš… co z toho plyne?
Dlouho dokazuji, že ekošmejdi jsou xindl, kteří ve jménu „dobra pro přírodu“ ve skutečnosti přírodě ŠKODÍ a to z důvodu (nejen) VLASTNÍHO prospěchu. Pár hajzlů vydělá a „ten zbytek“ (tedy my ostatní) jim na to královsky přispíváme. Je to jen moderní obdoba církevních desátků, nic víc zelení a jim podobní nereprezentují – o škodách na životním prostředí JIMI (jejich zhovadilou činností) ZPŮSOBENÝCH nemluvě!
Tuhle jsem tu četl o tom, jak město poskytuje „zdrama“ občanům kontejnery pro recyklaci odpadů. PCHÁÁ!!! Ano, u nás v Práglu to tedy také říkají. MALÝ zádrhel je v tom, že město svozovým firmám PLATÍ ze JEDNO odpadové recyklační „hnízdo“ (už nwm přesně co celé hnízdo obnáší, myslím, že žlutý a modrý kontejner + popelnice na nápojové kartony a „zvon“ na bíle/barevné sklo) hádej kolik? V Praze to je 240 000Kč/rok, tedy 20 000Kč/měsíc! Pak se dále z rozpočtu PLATÍ firmě na třídění/zpracování odpadu, která ho po zpracování „laskavě PRODÁ“ do Číny (cca za 400 USD/tunu – obvykle POUZE PETky, zbytek o který nikdo nestojí se SPÁLÍ ve spalovně) A teď mi řekni – vyjma firem, které na tom participují a luxusně vydělávají easy snadné prachy – KDO to SKUTEČNĚ platí, když je to „zdarma a platí to město“? No? ;)
Vrchol demence jsi odhalil SÁM, když jsi nedávno nahodil dotaz na nový Nissan, který aby splnil novou emisní normu ma o LITR vyšší spotřebu! (jestli bys mohl, hoď pls do diskuze odkaz na tu tvou otázku, thx). Takže ve jménu boje proti globálnímu oteplování s snižování emisí „skleníkových“ plynů SPÁLÍME o litr benzínu NAVÍC, než předchozí model. Což znamená, že spotřebujeme jednak k jeho spálení cca 10 000 litrů vzduchu NAVÍC a kyslík z těhle 10 000litrů NAVÍC přeměníme na CO2 NAVÍC, který jak všichni ví, je skleníkový plyn. Jako chemik mi to jistě potvrdíš.
Takže abychom bojovali proti globálnímu oteplování, zpřísníme normy tak, že vyrobíme MNOHEM VÍC emisních skleníkových plynů! Tohle rozumnému člověku hlava nebere – pokud nevezme v potaz fakt, že VŠICHNI ti ekošmejdi (zelení, greenpeace atd.) jsou jen bezcenní darmožrouti a že i pedofilové či vrazi jsou společnosti VÍCE k užitku, než oni (podle mne)! Tihle hajzlíci (podobně jako ve středověku církev s desátky) na společnosti bestiálně parazitují – pochopitelně „pro větší dobro“ všech" a NIC na tom nezmění fakt, že obyčejný člověk, který doma v DOBRÉM ÚMYSLU třídí odpad (naivně a z neznalosti reálného procesu myslí, že pomáhá přírodě) to „myslí dobře“. Opak je pravdou – nejen že nepomůže, ale v konečném důsledku ŠKODÍ životnímu prostředí a jen sám sebe připravuje o nemalé peníze. :(
Upravil/a: aliendrone
0 Nominace Nahlásit |
Elektromobily nejsou slepá ulička, během pár let budou mít
nezanedbatelný podíl i v ČR jako tzv. městská auta. V Norsku je
většina (!) nově prodaných vozů elektroauta nebo hybridy, ale to je
extrém.
Jednotlivé argumenty:
cena – klesá s masovostí produkce, provoz – levnější, dojezd –
pro běžné dojíždění stačí, ekologie – viz jiný dotaz
Občané ČR jsou hlavně konzervy, což Škoda Auto asi zachrání (ve vývoji
jim ujel vlak, ale koncern VW si mne ruce, že pro Východ budou dobré
i diesly, které nikdo nebude chtít). Otázka dnes už spíš je, proč
nekoupit elektrické auto?
0 Nominace Nahlásit |
Se smraďochem mám po 3 minutách tankování dojezd 1000 km. Až bude elektromobil, kterému 3 minuty nabíjení zaručí stejný dojezd, budu o něm možná uvažovat.
0 Nominace Nahlásit |
George: jak jsem se tak bavil s majiteli těch elektroaut, tak po 8 letech mají maximálně 80% původní kapacity a to jen v případě, že nabíjejí šetrně a ne supernabíječkami. Ty odpraví baterky výrazně rychleji. Takže nabíjení neúnosně dlouhé a dojezd pořád krátký. Z recyklace řidič nic nemá, stejně si musí koupit nové baterky, které jsou strašně drahé – což likviduje veškerou ekonomiku provozu. Souhlasím ale s tím (jak jsem se už v diskuzi zmínil), že velkosériovou výrobou se vše zlevní. Ekologie, dokud bude elektřina z neekologických elektráren, se nezlepší.
kelt: ano vodík možná ještě přijde ke slovu, pochopme ale jednu věc, vodíková auta a dnešní bateriová auta mají 90% technologií společnou, budou tam stejné elektromotory, stejná řidící, asistenční a navigační elektronika, jen se vymění zdroj elektrické energie … zjednodušeně řečeno vymění se jeden druh baterie za jiný … od dnešní tesly je to k vodíkovému auto kousek, stačí jen vyřešit levnou a ekologickou výrobu vodíků, což vyřešeno není – zatím.
Vodíková auta ale budou mít smysl jen pokud se vodík bude výrábět přímo na „benzinových a dobíjecích stanicích“ pokud by se měl odněkud vozit v cisternách, už to moc velký smysl proto elektřině nemá, ta se dá transportovat mnohem ekologičtěji než v cisternách.
Vodík má bohužel ještě jednu nepříjemnou vlastnost, o které se málo píše: nejde jej skladovat moc dlouho, zvláště při tlaku několika set atm. Difunduje totiž jakýmkoliv materálem. Ekologie výroby je zatím stále stejně nepřijatelná jako v případě elektřiny, ale pracuje se už také na ekologicky příznivých variantách – umí jej produkovat i některé anaerobní mikroorganismy. Možná to nevíš, ale v prdu je obsažen i vodík.
Ono je to tady spousta řeší, a typického skeptického blábolení jaké se odehrávalo kdykoliv se střídaly dvě technologie z toho nástupnická s vyrazně vyšším potenciálem zatím ale dočasně horšími vlastnostmi, či horší dostupností. Dělo se to v době kdy kazety nahrazovaly cdčka, celuloidový film nahrazoval CCD snímač, a děje se to i při střídání ropáků za elektroauta. Kdybychom si ale mohli někde vsadit zda očekáváme v roce 2030 větší podíl elektroaut na silnici než těch benzínových, docela rád bych vás viděl jak se hrnete abyste si vsadili proti 🙂 … to už by vám spadl hřebínek, protože by vám rychle došlo, jak nepravděpodobné je, aby k tomu nedošlo.
A pokud chcete vědět jak se to s elektromibily skutečně má, zkuste si prohlédnout videokanál s různými praktickými zkušenostmi čecha který v elektroautě běžně a každý den jezdí, jezdí s tím na dovolené atd … https://www.youtube.com/channel/UCjraiApUPRYnuEnYgZ31zQA … třeba vám pár věcí dojde, a pochopíte, že je to naprosto zřetelně supperior technology, které ta budoucnost patří 🙂
alien: souhlasím a jen dodám, že na vysoké ceně elektroaut a bateríí se taky podepisuje fakt, že zatím jde o malosériovou výrobu. S tím Nissanem si to už moc nepamatuju a nechce se mi to hledat, zvláště po ránu. Mozek mi ještě pořádně nefunguje.
situace bude samozřejmě úplně jiná až svá elektroauta bude vyrábět prakticky každa značka včetně takových jako Dacia 🙂 a nedostupnost elektromobilu v nabídce bude na trhu zcela diskvalifikační. Velmi se situace změní až ceny přestanou pokřivovat dotace, které mnoho zemí do alektroaut vráží. Proto tam je elektroauto levé a nám připadá drahé protože si z jeho ceny žádnou dotaci neodepíšeme. Ažd dotace do eletromobility skončí, ceny začnou výrazně padat.
Alien: Ohledně té spotřeby a ekologie – tam jde ještě o vyladění složení těch emisí. Prakticky každé z těchto opatření zvyšuje spotřebu a tím i emise CO2, ale může snížit emise CO, NOx, sazí,… Teď jde jen o to doladit podmínky pro povolení výroby „rozumně“ tak aby celkový dopad byl co nejnižší za ekonomicky rozumných podmínek.
Možná by místo podmínek stylem maximálně tolik gramů CO, max tolik gramů CO2, max xx sazí bylo rozumné dát každé složce určitou váhu a stanovit maximální povolený součet. Pokud se výrobce vejde do součtu je to OK. Jestli se mu to podaří doladit s tím že bude více CO a méně CO2 nebo opačně bude jedno, protože celková míra škodlivosti bude shodná. Výrobcům motorů by to dalo prostor pro testování různých technologií.
Dochy>>> Mezi námi – vyjma velkoměst nikoho nezajímá obsah CO. Ten se STEJNĚ nejpozději do pár týdnů zcela SAMOVOLNĚ přemění na CO2. A ve velkoměstech to zajímá POUZE za špatné rozptylové situace. A kvůli tomu ZASÍRÁME nebetyčně planetu. Ano, jsou tu i NOx, saze atd., ale pokud uvážíš jak zatížíme přírodu VÝROBOU (počínaje těžbou surovin) těhle ekokravin, tak veškerý zisk v celkové sumě je menší, než ŽÁDNÝ (je to tedy ZÁTĚŽ pro životní prostředí). Ano, i TOHLE musíš počítat do celkové sumy, ne začít jen od samotného hotového „ekovýrobku“.
Vůbec zde už nejde o nějakou ekologii, jde o zvýšení zisků automobilek přechodem na elektřinu (zvýšením prodejní ceny vozidel a snížením výrobních nákladů) – jak prosté.
To co píšeš JE LOGICKÉ a USKUTEČNITELNÉ pouze potud, pokud by BYLA snaha o skutečnou ekologičnost. Jenže na ni kálí Bílý Tesák, ZISKY jsou přednější. A „zelený ekoxindl“ z toho žije. Dotace, podpory, úlevy… jsou to jen bezcenní darmožrouti, prohnat je „sprchami“ a vyrobit z nich hnojivo – to je nejlepší (a EKOLOGICKÉ!!) řešení. ;) :D
jak si to s touhle logikou mohl dotáhnout až na aliendrona, vždyť bys ve své lodi dodnes vezl parní stroj 🙂
ge0rge>>> Celkem SNADO, protože my droni se zajímáme pouze o VÝSLEDKY v praxi, nějaké mediální hypo nás moc netankuje. ;) :)
BTW – NIKDY jsem netvrdil, že v roce 2030 zde nebudou mnohem VÍC rozšířená elektroauta – právě NAOPAK jim předpovídám extrémní nárůst prodeje. (což jsem už v jiných odpovědích a diskuzích několikrát napsal) Jenže k tvé odpovědi a diskuzím – předevedls parádní doslova reklamní masírku – jak je ostatně u elektrikářů častým zvykem. Něco pravda, něco POUPRAVENÁ pravda a HODNĚ zamlčeného. Netvrdím, že to co píšeš jsou nesmysly, ale bráno do důsledků – posuď sám. ;)
Takže – dobití baterie na chargeru (ne ze klasické zásuvky, tam je to na celou noc) za 20 min na 80% – to není fikce. Jenže – ne z nuly, ale z 20–25% jednak, druhak POUZE pro takové parodie, jako je Volkswagen e-Up! , který má baterčičku 18kWh, dojezd 150km (za hodně dobrých podmínek s řidičem a 10–15kg nákupem) Při vyšším zatížení/nákladu či náročnějším kopcovitém terénu už to padá na 120–130km a v zimě kdybys byl taková třasořitka a chtěl bys v autě zatopit můžeš zapomenout i na ten 100km dojezd!
Pokud ovšem připojíš na dobíjení třeba Audi-Eltrona nebo nedejbože Teslu, tak o nějakých 20 minutách si můžeš nechat ZDÁT! (pozor, tohle jsou zkušenosti z praxe, kámoš koupil právě e-Up!a manželce jako nákupní tašku (cena [dle výbavy] 667 000 a to proto, že má hned za plotem trafačku se „zásuvkou“) a k tomuto účelu si ho MOC chválí, nicméně jako seriózní auto to nelze brát ani s megaoptimismem. Každopádně jsem ti vyhledal „trochu jiné“ furóre, kdybys mi nevěřil. > https://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-v-realnych-podminkach-nektere-nezvladly-ani-80-km-111884 Co se týká baterie, tak prozatím ho má necelý rok a půl, budem chytřejší po 1000 nabíjecích cyklech jaká bude její REÁLNÁ kapacita, potažmo dojezd. ;) :D
HODNĚ mě rozesmála ta „extrémně hustá dobíjecí síť“. Na to ti odpovím asi tohle – nevím v jakém futurejaponsku žiješ, já v zaostalé Praze a to víš – než se k nám něco dostane… Nicméně o prázdninách jsem se s kámošem MOC DOBŘE bavil při sledování bitky „elektrikářů“ o to, kdo bude na řadě na nabíječku na horním parkovišti Kauflandu na Jarově. Ono je sice hezké, že pěšky je další „zásuvka“ cca 2km, ovšem s ohledem na dopravní značení/trasy ti navigace spočítá 6,1km a pokud ti „hrůzabudík“ ukazuje dojezd 6,5km – riskneš to? ;) :D :D
A mohl bych pokračovat dál a dál, jenže o tohle přeci nejde. Jistě se
časem dá spoustu problémů e-automobilů vyřešit a zdokonalit, o tom
žádná.
Nicméně přirovnávání boje elekřina vs spalovací motor k vítězství
digi nad celuloidem je TOTÁLNĚ MIMO! Digi vyhrálo ZASLOUŽENĚ a férově
díky svým nesporným přednostem a kvalitám, BEZ DOTACÍ, bez lživé
propagandy a celuloidu nikdo „neházel klacky pod nohy“, jako je tomu
v případě elektromobilů vs spal. motory, pokud by se uměle a až
k nesmyslnosti nezvyšovaly emisní požadavky.
(Také bych mohl nahiodit nesmyslný požadavek, že elektroauta jedině když se nabijí nejpozději za dobu, jakou natankuji plnou nádrž a to s minimálním dojezdem 700+km – vidělo by se jak by se s tím vyrovnaly!)
Stejně tak bych mohl V POHODĚ zvítězit na LOH 2020 ve sprintu na 100m – stačila by „jen maličkost“ – všem soupeřům přivázat na každou ruku 50kg kufr, zlomit jim obě nohy a pro jistotu vypíchnout oči. A VYHRAJI – vsaď se! ;) :D :D
STEJNÝM způsobem vyhrají i elektromobily nad auty se spalovacím motorem, to je celé co tvrdím. A k nějaké rádoby „ekologičnosti“ se UŽ ZASE vracet nebudu, psal jsem tu o tom už TOLIKRÁT jak to probíhá REÁLNÉ, že je mi z toho na blití. :(