Vývojový tým na konci 80. let dále pracoval na zlepšení pohonné jednotky, do fáze prototypu uvedl ekonomickou variantu Favorit 115 S (objem motoru 1137 ccm/38 kW), vyvinul nový zážehový čtyřválec OHC (1.6/74 kW); modernizace řady Favorit/Forman byla plánovaná na počátek 90. let. Na starosti ji opět mělo studio Bertone, které předložilo mírný facelift i zcela nové řešení karoserie. Obě verze ale vzaly za své, po spojení s koncernem VW v roce 1991 pracovalo na modernizace Favoritu design studio Volkswagenu. První drobnou modernizací prošla řada Favorit v roce 1991, zásadnější inovace přišla o dva roky později (provázela je vtipná reklama poukazující na 548 provedených změn). V polovině srpna 1994 skončila po šesti letech výroba základního modelu Škoda Favorit (produkce kombi Forman a Pick-upu pokračovala až do roku 1995). Výroba Favoritu začínala v pobočném závodě v Kvasinách (1987/1988), v Mladé Boleslavi se rozjela v srpnu 1988, rok po premiéře. Vůz se představil červenci 1987, oficiální premiéra se konala 16. září 1987 na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Díky předčasné premiéře došlo k dramatickému poklesu zájmu o vozy řady 105/120 na zahraničních trzích. Prodejní cena v roce 1988 startovala na 84 000 Kčs; problematická byla kvalita zpracování, kvalita se lišila doslova kus od kusu. Za zmínku stojí soutěž Světa motorů o návrh nejlepšího názvu pro novou škodovku, vyhlášenou v čísle 10/87. V čísle 20/87 představila redakce desítku nejlepších čtenářských návrhů (např. Berta, Laura, Optima či Prima); čtenářům se nejvíce líbila Laura, dostala skoro 14 tisíc hlasů.
0 Nominace Nahlásit |
Bylo to kolem, těch 85 000 Kčs. Dělal jsem v nepřetržitém těžkém provozu chemie se spoustou přesčasů a bylo nemožné si na něj vydělat.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek