Řekl bych obecně, že výrobní náklady jsou tak do 30% z ceny vozu na trhu.
0
před 1817 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dělí se to na pevné a promněnlivé náklady dále výzkum, vývoj, režie firmy, clo, daně, doprava servis, ale obvykle je to třetina koncové ceny i méně.
0
před 1817 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
jak kterého, například ty řekneš jen AUTO … neupřesníš výbavu, model, nic … dokonce neupřesníš ani zda jde o auto na benzín, naftu, plyn, hybrid, vodík nebo plně elektrické … jak na tak zobecněnou otázku vůbec můžeš očekávat smysluplnou odpověď. Upřesni to!
Upravil/a: anonym
0
před 1816 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V přímé řeči ano, ale je-li otázka formulována vztažnou větou, pak
nikoliv, i když je úvodní část vypuštěna.
„(Mám dotaz), jaká je výrobní cena auta.“
„(Zajímalo by mě), jaká je výrobní cena auta.“
Všimněte si, že například v dotaznících (které, jak název napovídá, se dotazují na celou řadu údajů), se také nadpisy kolonek (tedy jednotlivé dotazy čili otázky) normálně neukončují otazníkem, pokud podobu formuláře nevymýšlí šílenec odtržený od reality.
Formulovat otázku napřímo vypadá sice o trochu lépe, a je možné to respektovat jako zvyklost, ale popsání (uvedení) otázky bez otazníku v daném případě rozhodně není nijak na újmu srozumitelnosti. A z hlediska kultury jazyka to není horší prohřešek než cibulkovsky psát zvýrazněná slova VERZÁLKAMI a samoúčelně prudit.