Avatar uživatele
Ametyst

Jaké budou důsledky dnešního schválení konce výroby spalovacích motorů 2035 ?

Evropský parlament odhlasoval. Týká se to jen konce automobilových motorů osobních aut, nebo i nákladních? Co letecké motory ?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 645 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
VaclavZeman

Hlavní důsledky budou takové, že od roku 2035 nebude možné si zakoupit spalovací motor v EU. Děkuju. 😁

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Tak, zjednodušeně, se to týká těch motorů, které jsou montovány do dopravních prostředků, které v rámci schvalovacího procesu typu (lidově řečeno homologace) musí plnit nějakou emisní třídu.

Konec výroby spalovacích motorů“ je tak pojmenování značně zavádějící.

Konec schvalování motorových vozidel s výbušným motorem bude mít, jistě, své národní výjimky, jak to konec konců vždycky bývá, a jistě i výjimky podle práva Společenství. Není nikde řečeno, že tím, že to je teďka takto schváleno, tak se to, za dalších cca 12 let, nezmění, je to docela dlouhá doba.

Důsledky mohou být různé. Zákaz registrace vozidel s výbušným motorem se nebude, pravděpodobně, vztahovat na vozidla s druhou a další registrací, takže vozidla s výbušným motorem bude možné dovážet ze zemí mimo Společenství. Otázka je, jestli splní příslušnou emisní třídu, aby je bylo lze s to registrovat do provozu, ale to už si nastavuje, tyto výjimky, každá vysoká smluvní strana sama.

Je opravdu dosti pravděpodobné, tedy pokud k tomu dojde podle plánů, které jsou nyní, že se překlopí diarchie mezi cenou „ekologických“ a „neekologických“ vozidel ve prospěch vozidel „ekologických“, protože auta registrovaná do roku 2035 budou normálně dál jezdit, jistě se najde nějaký způsob, jak dovážet auta s výbušným motorem např. z USA (nebo UK), akorát, přirozeně, to koncovou cenu takového auta prodraží. Takže ano, pak je docela možné, že elektroauto vyjde levněji, než auto s výbušným motorem.

Docela dobře je to shrnuté ve článku, který je ve zdroji.

Zdroj: https://www.pe­nize.cz/dopra­va/438758-konec-spalovacich-motoru-auta-s-nimi-po-roce-2035-nezmizi

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Nic zásadního, viz reportáž ve včerejších Událostech ČT – výrobci s tím počítají a připravují se na to. Už nyní se v ČR vyrábí asi 11% elektrických aut (tak málo hlavně jen kvůli tomu, že Škodovka má jeden z nejmenších podílů alternativních pohonů ze všech automobilek, protože se logicky přizpůsobuje místnímu vkusu). Samozřejmě, prodeje jsou daleko menší (jedny z nejmenších v EU), takže co se nejvíc změní je myšlení lidí. V ČR totiž kolem kolem elektrických aut koluje neuvěřitelné množství mýtů. Takže se bude do určité míry opakovat historie: určitě si pamatujete bojovníky za žárovky, kteří si kupovali velké zásoby a dělali podobné brykule – a dnes jsou jen pro smích.

Zdroj: https://www.ces­katelevize.cz/po­rady/1097181328-udalosti/223411000­100214/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Odpovím nepřímo. Zapomeňme na rok 2035. Celosvětová válka na spadnutí (no, celosvětová… myslím že všichni víme kde to bude bouchat) a pokud nás nedorazí ta válka, tak příroda určitě. Stačí se podívat z okna, právě tam fouká tak nepřirozeně, že to symbolizuje snad jediné- zlo a zkázu. Lidé už ani nevnímají jasné signály nebezpečí, jak jsou otupělí veškerými svými zbytečnými zaměstnáními a placatými přístroji v mezičasech. Co jim nevytloukla z hlavy média a konzum, to dokonala nedávná vagcína, nebo jejich série. Plošná náhlá úmrtí se považují za zcela běžnou aktivitu, patřící ke každodennímu životu. Ale ne, určitě nás nikdo nehoupe, když tvrdí, že současně se máme nejlépe v celé historii! 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Tak když se máme tak pěkně a nic zlého se nám určitě neděje, tak si taky můžeme poslechnout pěknou písničku, kterou stvořil určitě nějaký pako který dosud nepochopil, že se nic zlého neděje a dezinformuje tady>>> https://www.y­outube.com/wat­ch?v=K3TfKs8WhTI

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Ve městě je spousta lidí bez auta a není to problém Ale na vesnici bude pro část lidí život nemožný. Nebo se bude muset něco přizpůsobit. Například včera jsem vezl kolo od traktoru do pneuservisu a bez auta? Dobře, dobře, to by si člověk zvládl opravit i doma, ale příkladů by se našlo víc. A jsem zvědav, když už dnes si málokdo koupí dražší auto než nějakou ojetinu do 200 000, kdo si to bude moci dovolit po roce 2035, když k nám přichází doba ekonomického úpadku (tedy v lepším případě). Lidé se budou muset víc stěhovat za prací.
Další kapitolou je stáří. Ve své závěrečné etapě to člověk do města (na nákup nebo k doktorovi) autobusem už nezvládne. Bude se muset postavit víc domovů důchodců atd.

Upravil/a: EKSOT123

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Manfred05

Schválení konce výroby spalovacích motorů do roku 2035, pokud by bylo plně implementováno, by mohlo mít několik důsledků:

Zvýšení poptávky po elektromobilech a jiných alternativních pohonných zdrojích – Pokud budou spalovací motory zakázány, bude třeba najít náhradu pro vozidla, která se spoléhají na spalovací motory. To může vést k nárůstu poptávky po elektromobilech, hybridních vozidlech a jiných alternativních pohonných zdrojích.

Změna výroby a zaměstnanosti – Výroba vozidel s alternativními pohonnými zdroji bude vyžadovat jiné postupy a technologie než výroba vozidel se spalovacími motory. To může mít dopad na zaměstnanost v průmyslu automobilů a může vyžadovat další investice do výzkumu a vývoje nových technologií.

Pokles prodejů vozidel s tradičními pohonnými zdroji – Pokud budou spalovací motory zakázány, bude to znamenat, že se budou vozidla se spalovacími motory stávat postupně méně atraktivními pro zákazníky. To by mohlo vést k poklesu prodejů těchto vozidel a mohlo by to mít vliv na tržní podíly automobilových výrobců.

Snížení emisí – Jedním z hlavních důvodů pro zakázání spalovacích motorů je snížení emisí. Pokud by se to podařilo dosáhnout, mohlo by to mít pozitivní vliv na životní prostředí a zdraví lidí.

Zvýšení ceny vozidel – Vozidla s alternativními pohonnými zdroji jsou obecně dražší než vozidla se spalovacími motory. Pokud by se zakázka spalovacích motorů prosadila, mohlo by to vést k zvýšení cen nových vozidel, což by mohlo odradit některé zákazníky od jejich nákupu.

Dopad na ekonomiku – Automobilový průmysl je významným sektorem mnoha ekonomik a zakázání spalovacích motorů by mohlo mít dopad na celkovou ekonomiku. Pokud by se však podařilo výrobu vozidel s alternativními pohonnými zdroji úspěšně rozvinout, mohlo by to vést k růstu ekonomiky v oblasti výroby a technologií pro alternativní pohony a infrastrukturu pro nabíjení elektromobilů. To by mohlo vést k novým pracovním místům a podpořit inovace v průmyslu.

Potřeba investic do infrastruktury – Kromě výroby nových vozidel bude také třeba investovat do infrastruktury pro nabíjení elektromobilů, aby se zajistilo, že majitelé elektromobilů budou mít dostatečný přístup k nabíjecím stanicím. To může zahrnovat stavbu nových nabíjecích stanic, modernizaci stávající infrastruktury a investice do baterií a úložišť energie.

Potřeba změny spotřebitelských návyků – Konec výroby spalovacích motorů může také vyžadovat změny spotřebitelských návyků a preference. Například, zákaz spalovacích motorů by mohl vést k většímu využívání veřejné dopravy, sdílených jízd a cyklistiky. To může mít dopad na nákupní chování spotřebitelů a preference mobility.

Celkově lze očekávat, že konec výroby spalovacích motorů do roku 2035 bude mít značný dopad na průmysl automobilů, ekonomiku, životní prostředí a spotřebitelské návyky. Nicméně, jaký bude tento dopad závisí na mnoha faktorech, včetně toho, jak rychle a úspěšně bude možné vyvinout a nasadit alternativní pohony a infrastrukturu, a jak rychle budou spotřebitelé přijímat nové technologie a měnit své návyky.

Stačí takto? 😊

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Darcy

nikdo nemluví o motorkách – já se své nevzdám nikdy nikdy ani za 20let. A nikdo nemluví o lidech, kteří se živí servisem a opravou aut a prodejem dílů, to jako po r. 2035 + cca 20let (zidealizovaná životnost aktuálních vozidel) zaniknou i dílny a automechanici?
Elektrovozidla nebudou umožňovat volný pohyb a cestu všude (omezené nabíjení jen „v civilizaci“ ), takže lidi budou vlastně uměle drženi a omezeni „na výlety“ jen tam, kde bude v dosahu nabíjecí stanice.

Je to jen další prvek z kategorie „barevný řetěz“… Máte pocit, že Vám dali tolik možností na výběr (různé typy elektrovozidel, výbavy, všechno tak hezké okulahodné atd.) a pri tom Vám ale vezmou to podstatné – skutečnou slobodu pohybu vzít si auto a vyrazit s náhradním kanistrem na roudtrip kamkoliv, třeba po balkánu, nebo jen směr strední Španělsko a národní parky.. Pořád budete limitovaní tím blbím nabíjením a to ještě na několik hodin.. Nehlede na to, že z aktuálních elektrovozů mají hlavu v smutku i hasiči pri zásahu, nevědí kde mohou při nehodě stříhat plechy a kde dostanou ránu, protože neexistuje žádná ověřena a standardizovaná elektro-schéma pro všechny typy e-aut.
A lidi těmto změnám ještě tleskají a těší se.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
John Smith

Konec výroby automobilů přinese:

  1. Výrazné snížení prodejů automobilů. Lidé v ČR jsou bez peněz, mají průměrné stáří vozového parku 16 let, protože nemají peníze ani na auta za 300 000 – 400 000. Adekvátní elektromobil stojí výrazně výše.
  2. Výrazné zdražení nákladů na užívání osobní mobility jako takové, nový automobil lze prodat po deseti letech za relativně slušnou cenu, elektromobil po deseti letech výrazně ztrácí na hodnotě kvůli nutnosti pořídit nový trakční akumulátor. To znamená, že lidé k vyšší pořizovací ceně elektromobilu ještě navíc ponesou břímě vyšších odpisů hodnoty elektromobilu.
  3. Ztrátu pracovních míst pro statisíce zaměstnanců v ČR kvůli nižším prodejům a s tím související snížení příjmů státního rozpočtu a zvýšení mandatorních výdajů pro dávky pro nezaměstnané.
  4. Výrazné snížení kvality života mimo velká města s kvalitní MHD. Na venkově je dneska prakticky nemožné žít bez neustálé dopravy osobním automobilem a jízda elektromobilem bude pro venkovany nedostupná.
  5. Tlak konkurence z Asie. Vyrobit vozidlo EURo 6 je složité, vyrobit elektromobil je výrazně snadnější.
  6. Nutnost masivních investic do elektrizační soustavy, jak na straně výroby, tak na straně distribuce na linkách VN, v řádu vyšších stovek miliard Kč, síť není stavěná na 11 kW nebo 22 kW nabíječku v každém rodinném domě. Další zvýšení zátěže pro obyvatelstvo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Stnoh

Ti ekoteroristé diskriminují jen řidiče osobních aut a dodávek Náklaďáky, letadla a lodě co nejvíc čudí nikomu nevadí.Podala bych žalobu pro diskriminaci. A to budou nabíjecí místa pro celý panelák nebo si budou muset pořídit prodlužky a hodit je z desátého patra?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michela12

Muslim že to dobře dopadne

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Že Pepa25 neumí odpovědět, co bude, mě vůbec nepřekvapuje. Jaké sociální, ekonomické, ap. důsledky to bude mít na každého občana, je nad jeho představivost. Protože o tom ještě v České televizi nemluvili.

Avatar uživatele
Filip84

Pepa: Však ale žárovky se dají normálně koupit!

Buďto koupíš „žárovku pro průmyslové využití“, nebo koupíš „tepelný zdroj“.

Žárovku pro průmyslové využití koupíš, normálně, v elektře, domácích potřebách, nebo tak něco a podobně, akorát se cena upravila, je o cosi dražší, než byla před tou hysterickou šaškárnou kolem „rušení žárovek“.

Tepelný zdroj prodávají v Jednotě a jeho cena se také upravila, je o cosi levnější, než byly žárovky před tou hysterickou šaškárnou kolem „rušení žárovek“. A je nekvalitní, jsou to „tepelné zdroje“ někde z Ukrajiny, nebo tak něco a podobně, takže hned praskají.

Uvidíš, že s výbušnými motory to bude taky tak nějak a podobně. Pouze „pán si připlatí“. 😅

Avatar uživatele
Dochy

„Uvidíš, že s výbušnými motory to bude taky tak nějak a podobně.“ … No právě… Viz „A je nekvalitní, jsou to „tepelné zdroje“ někde z Ukrajiny, nebo tak něco a podobně“…

Přišli jsme o tradiční výrobce a tepelné koule se vozí z kdovíjakých pr… Zaručeně ekologicky. Jedna z věcí, které se měli nechat na přirozeném vývoji. U mnoha aplikací je žárovka nejlepší volbou (točivé stroje, barevné podání, životnost v obtížných podmínkách, nasazení pro vyjímečné použití)

Avatar uživatele
Filip84

Dochy: Ta komparace mezi výbušným motorem a žárovkou není vůbec nepatřičná; uvaž:

Svého času se řešilo, že obyčejné žárovky jsou energeticky neoučinné, a v té době byly LED světelné zdroje tak jako ještě v plenkách, byly, ale drahé, špatně to svítilo atp.

Byly halogenové žárovky, tj. normální žárovka, akorát že namísto nějakého vlákna v netečném plynu (respektive, v případě 15W a slabších žárovek uhlíkového vlákna ve vakuu, jak za Edisona) tam byla halogenová žárovka, tak jako uvnitř, jako bys jí ukradl z H3 z auta.

Byly výbojky, to znamená, nějaká spirála zářivky, co se napasovala na patici pro Edisonův závit, aby šla našroubovat namísto žárovky, že ano, no a v té patici byl i startér a všecky ty Hebele, co jsou nutné, aby zářivka nastartovala a fungovala.

No a pak ty LED světelné zdroje.

Jenže pak se zjistilo, že ty žárovky tak úplně odstranit nejdou. Třeba v průmyslu, z rozličných příčin, jsou žárovky, klasické, nenahraditelné. Takže se dělají dál, ale prodávají se jako zdroj světla pro průmysl. Žádný předpis, zákon nebo něco podobného, který by zakazoval v domácnosti svítit „zdroji světla pro průmysl“ neexistuje (tak jak by ho kdo vymáhal, že jo), takže jsou všichni spokojení. Kdo chce žárovku, k službám, koupí si zdroj světla pro průmysl a problém vyřešen, harmonie obnovena.

Teďka se chopili příležitosti veksláci a začali vozit žárovky z Ukrajiny, přebalené do papíru, že to je jako tepelný zdroj, no a na tom obalu je fotka kuřete, jak se pod tou žárovkou hřeje. Zase, žádný problém, tepelné zdroje je povoleno prodávat, tak jsou všichni spokojení, výrobci „tepelných zdrojů“ někde v rozvojovém světě, veksláci i koncoví uživatelé. Akorát, že ta žárovka jako tepelný zdroj, není vůbec kvalitní. Ale tak asi to lidem nevadí, když se pořád prodávají, ne? 🤷‍♀️

To samé máš s výbušným motorem. Už vidím, jak záchranka, v zimě, nebo horská služba!, jezdí za pacošem na baterky. Nebo bengo, že jo, bude nahánět čince na baterky & „Platan, platan, zde koza, potřebujeme vystřídat, máme dojezd na 3 kilometry, přepínám!“.

Ono, jak Eksot poznamenal, že jako na vesnici bez výbušného motoru, a tak vůbec a podobně, tak, mezi námi, není problém vyrobit traktor, že to vlastně bude relativně normální auto. Jenom pomalejší, třeba. Jenom, říkám, „p*án si připlatí*“.

Nový příspěvek