0. Žádné opotřebení, nulová spotřeba… Co víc by sis mohl přát? 😁
Zeptej se na peugeot foru… Je tam hromada fajn lidí, kteří to detailně znaj a možná tam nsjdeš odpověď i bez dotazu.
0 Nominace Nahlásit |
A podle jakého kritéria? Krouťák, spotřeba/kW, úroveň vibrací nebo kýhošlaka „Mizím co nejrychleji, blíží se Kepler!“ ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Máš kliku, emzáku, už jsem tu. Kdybych měl křivku točivého momentu v závislosti na otáčkách daného motoru, mohl bych být konkrétnější. Obecně platí, že nejúspornější a nejefektivnější jízda je, pokud se otáčky motoru budou držet v okolí vrcholu křivky. U většiny motorů je to v okolí 2500 – 3000 ot/min. Neplatí pro výkonné motory závoďáků.
0 Nominace Nahlásit |
Tyhle dotazy se pravidelně doblba objevují na různých autofórech – každý si pod tím představuje něco jiného.
Kepler>>> Fakt je, že „optimální otáčky“ (bez dalších kritérií) prostě neexistují! (odmyslím Edisonovu radu, která sice nic neřeší, ale i v ní je „něco do sebe“) Vždy to musíš vztáhnout K NĚČEMU – např. ke spotřebě/kW, absolutní spotřebě/km, výkon/kroutící moment atd. Pro každé takové kritérium budou „optimální otáčky“ JINÉ, takže normální řidič v klídku se valící po rovince 60km/h si bude klepat na čelo, pokud bys ho nutil vytáčet motor na 2500–3000 ot/min, když mu v pohodě stačí 2000ot/min a řekne ti, že benzín si do nádrže nenačůrá, nýbrž kupuje!
Obecná rada ohledně otáček je tedy – drž se při zemi, předvídej a včas si v případě potřeby podřaď (kvůli zásobě výkonu). Jedna věc je ekonomická jízda, něco úplně jiného je „hodně spěchám a jedu na plnej knedlík – co to dá“ atd. Jak říkám – dodatečná kritéria jsou nezbytná.