Avatar uživatele
voit2000

Jaké napětí má relé u pojistek v automobilech?

Dík

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2431 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Jak v kterých. V osobácích je zdaleka nejrozšířenější napětí 12V. Ale… například papundekl měl 6V, náklaďáky zase mívají 24V.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Tak mělo by tam být stejné napětí jaké je v tom samém okamžiku na svorkách baterie (akumulátoru). Záleží jestli běží motor, nebo je zapnut nějaký spotřebič.
Co je ale nevyzpytatelné, u starších automobilů vznikají oxidací spojů ve vedení přechodové odpory, které při zapnutí spotřebiče způsobují napěťovou ztrátu a napětí se zde liší od napětí na baterii. Je menší. Přechodové odpory se velmi těžko hledají. Dobře se dají odhalit citlivou infrakamerou. U mého starého auta jsem měl na reflektorech napětí 12 V a na baterii 13,7. Nikdy se mně přechodový odpor nepodařil najít a tak světlomety svítily málo.Řešil jsem to těmi nejlepšími žárovkami. Auto jsem v březnu již nechal sešrovat. Odešla spojka a oprava, byť svépomocí, již byla nerentabilní.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Podle typu automobilu a provozních podmínek.
Jmenovitá „štítková“ napětí (dána baterií a počtem jejich článků):
Staré Minory a pak Trabanty měly 6V/DC.
Většina běžných osobních automobilů 12 V/DC
Nákladní, speciální a autobusy 24V/DC.
Takováto napětí přibližně za klidu motoru, při dobré baterii poněkud více.
Za provozního chodu motoru dochází k dobíjení alternátorem a napětí se zvedá o cca 20%.
A to na všech pojistkách i spínaných přívodech spotřebičů vozidla, jež mají potenciál plus, proti „kostře“ vozidla, jež má potenciál mínus a pokud je el.instalace vozidla v pořádku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek