Jak v kterých. V osobácích je zdaleka nejrozšířenější napětí 12V. Ale… například papundekl měl 6V, náklaďáky zase mívají 24V.
0 Nominace Nahlásit |
Tak mělo by tam být stejné napětí jaké je v tom samém okamžiku na
svorkách baterie (akumulátoru). Záleží jestli běží motor, nebo je zapnut
nějaký spotřebič.
Co je ale nevyzpytatelné, u starších automobilů vznikají oxidací spojů
ve vedení přechodové odpory, které při zapnutí spotřebiče způsobují
napěťovou ztrátu a napětí se zde liší od napětí na baterii. Je menší.
Přechodové odpory se velmi těžko hledají. Dobře se dají odhalit citlivou
infrakamerou. U mého starého auta jsem měl na reflektorech napětí 12 V a
na baterii 13,7. Nikdy se mně přechodový odpor nepodařil najít a tak
světlomety svítily málo.Řešil jsem to těmi nejlepšími žárovkami. Auto
jsem v březnu již nechal sešrovat. Odešla spojka a oprava, byť
svépomocí, již byla nerentabilní.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Podle typu automobilu a provozních podmínek.
Jmenovitá „štítková“ napětí (dána baterií a počtem jejich
článků):
Staré Minory a pak Trabanty měly 6V/DC.
Většina běžných osobních automobilů 12 V/DC
Nákladní, speciální a autobusy 24V/DC.
Takováto napětí přibližně za klidu motoru, při dobré baterii poněkud
více.
Za provozního chodu motoru dochází k dobíjení alternátorem a napětí se
zvedá o cca 20%.
A to na všech pojistkách i spínaných přívodech spotřebičů vozidla,
jež mají potenciál plus, proti „kostře“ vozidla, jež má potenciál
mínus a pokud je el.instalace vozidla v pořádku.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 2431 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek