To se nestihne vrátit v okamžité nulové rychlosti zpět na nulu? Třeba vidím, jak policie nebo hasiči říkají, že auto jelo v době nárazu 150km/hod. protože ručička tachometru zůstala na této hodnotě.
Zajímavá 0 před 1850 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to stále dokola omílaný mýtus a nepravda. Větší vliv na to má odstředivá síla – zajímavé je, že ručičky obvykle zůstanou všechny ve víceméně stejné poloze. Rychlost před nehodou dokáže určit obvykle jen soudní znalec a tomu trvají výpočty poměrně dlouho.
2Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, JájsemRaibek
před 1850 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého názoru se to může stát jen u starých tachometrů, kde může dojít k zablokování magneto – mechanického přenosu. Dnes se už rychlost měří elektronicky.
Upravil/a: Kepler
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, jirka F
před 1850 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Může to být tam, kde není na ručičku běžný analogový přenos signálu, ale rychlost je vyhodnocena elektronicky a pak krokovým motorkem řízena ručička. Popravdě netuším zda někdo tachometr tímto způsobem řeší. V některých případech se může silným nárazem seknou i ta analogová ručička, ale pochybuju že někdo dokáže zaručit že se tím silným nárazem také někam nejdřív nepohla.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 1849 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zařízení je poškozeno, tak se ani vrátit nemůže. Ve většině případů to tak ale vůbec neni. Nevím kde jsi našel informaci, že je to ve většině případů.
0
před 1850 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je přístroj SPRÁVNĚ poškozen, tak tomu tak je. Ale rozhodně ne ve většině případů, pokud k tomu není přístroj vysloveně konstruován, jako bývaly letecké přístroje, ale dnes už tomu tak taky je jen někdy.
0
před 1850 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No, zrovna včera, jak se stala smrtelná ta nehoda v Dobříši, stále omílají, jak na tachometru zůstalo 137 km/h a že to je poslední rychlost, kterou vozidlo před nárazem jelo. Je to nesmysl, a není rozhodně směrodatný, a musí se udělat mnoho dalších šetření a testů než dojde k pravdě a skutečné rychlosti před nehodou. To samé před 3 měsíci jak psali, že řidička jela 240 km/h, že to ukazuje i tachometr který se po nárazu na této hodnotě zastavil. Pak psali asi o týden na to, že řidička jela rychlostí okolo 95 km/h. Takže asi tak. Dnes už u moderních aut stačí získat data z řídicí jednotky, která do paměti ukládá nějaké úsekové údaje jako otáčky motoru apod. a je to už dnes skoro jak černá skřínka u letadel, i když o zápisu jako takovém, se hovořit nedá. Ale třeba se toho jednou dočkáme. 🙂
0
před 316 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dochy se mýlí, jako vždy. Pokud rozbiju jakýkoli přístroj s mechanickým ukazatelem, bez ohledu na to, jakým způsobem je do něj veličina dopravena, může být rozbit právě tak, že se ukazatel zasekne v poslední poloze.
??? „V některých případech se může silným nárazem seknou i ta
analogová ručička“ ???
Opravdu se mýlím?? 😉
Já jen tvrdím, že základ je té zaseklé ručičce nevěřit (což by ale
zřejmě znemožnilo práci většině bulvárních novinářů zabývajících
se nehodami 😉 ) – viz např. nehoda té paní co trefila popeláře…
Bulvár přišel s tím že jela 180 protože to ukazoval budík po nehodě,
ale svědci snad potvrdili, že nemohla jet výrazně přes 90, protože jela
mezi dvěma vozy, které zkrátka těch 90 jeli…
Doslova: " Tachometr havarovaného vozu se zastavil na rychlosti blížící se 180 km/h!"
Třeba jen vyhození mechanismu z uložení. U horších přístrojů na to stačí dostatečné zrychlení. „Netvrdíš jen…“ Tvrdíš to, co jsi napsal. To už neokecáš. Jinak jasně, že bych tomu nevěřil, pokud to k tomu není zkonstruováno. Jinak ta novinářšká věta taky může mít přenesený význam. A to v tomto případě dost zavádějící, až neobratná formulace. Bez ohledu na to, že teda asi píšou úplný blbiny.
OK, tvrdím to co jsem napsal, a teď mi řekni v čem přesně se mýlím. V té tvé kritice vidím dvě tvrzení:
Bod 1 samozřejmě rozporuju, já se (skoro) nikdy nemýlím 😉
Bod 2 jsem nikdy nerozporoval a má oficiální odpověď s ním v rozporu
také není.