Avatar uživatele
bolak

Jak to, že si učitelé nedokážou ve třídě zjednat autoritu?

To přece nemůže bejt tak složitý, donutit je, aby byli při hodině zticha, né? Mě napadla docela jednoduchá metoda, jak bych toho docílil já, kdybych byl učitel. Jedno jediné pravidlo, a to zní, že: „Mluvit může ve třídě vždy pouze 1 osoba“ . Tohle bych jim vysvětlil hned při 1. hodině, a pak začal výklad. Pokud by někdo začal mluvit, přestal bych s výkladem, dokud by nebylo ticho.

Pak by mohly nastat 2 varianty A) Buď by to pochopili a ztichli B) Nepochopili by to a žvanili si dál, až do konce hodiny

Další hodinu by se pak psalo z toho, co se probralo, případně co se mělo probrat (ale nestihlo) předchozí hodinu. Pokud by někdo přišel s tím že „To jsme ale nebrali pane učitél…“ já bych se naivně reagoval s nevinným kukučem malého děcka: „No a já za to můžu? :-o Já jsem to chtěl probírat, ale bohužel pořád někdo mluvil…“

Každej by dostal známku podle toho, na kolik otázek odpověděl správně, a hádá,m že další hodinu už by bylo ticho, a pokud by přece někdo začal rušit, předpokládám že ostatní děcka, v zájmu toho, aby se látka stihla probrat a při další písemce měla vůbec na co odpovídat a nedostala zase čtyřky a pětky, by ho zpacifikovala sama.

Nějakej zdejší učitel v aktivní službě by tohle moje know-how mohl ozkoušet v praxi, a dát pak vědět, jestli to mělo úspěch.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 2928 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
xxx3

Jak se říká, na každý složitý problém vždy existuje nějaké jednoduché špatné řešení. Kdyby to bylo tak snadné, tak by se asi kázeňské problémy ve školách vůbec neřešily. Na tohle je jediná rada: jdi to vyzkoušet v praxi ;)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
quentos

Protože dneska je jiná doba: dneska na děcko trochu zvýšíš hlas, ono hned žaluje doma, druhej den máš ve škole hned otce, kterej na tebe hartusí, co sis to na jejich nejlepší a po všech stránkách nejtalentovanější ratolest vůbec dovolil, a když máš snahu to vysvětlit, požene to k řediteli. Naštěstí nemluvím z vlastní zkušenosti.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Tw!st

Tvoje know-how má pár děr. Co kdyby dva žáci toho pak zneužívali a dělali by bordel naschvál, jen aby zkazili prospěch „jedničkářům“? Další věc, myslím, že pokud bys to tak udělal 2,3 hodiny, pak bys jako učitel měl problém s vedením školy, že neplníš učební plán.

Já pokud bych byl učitelem (chraň mě páně), tak bych to řešil jednoduše. První nepořádek: upozornění, druhé: poznámka: třetí: důtka, čtvrté: návrh řediteli na podmínečné vyloučení, páté: vyhození.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lovecrossed

Protože učitele může dělat kdejaký blbec (který se ani nemusí vyznat v předmětu který učí, takových případů si pamatuji z mých studijních let bezpočet) a kteří právě si ten respekt a podat látku zajimavě a přitom poučně neumí. Protože, aby toto bylo možné, tak musí ten člověk onu látku znát velmi dobře. Těchto je bohužel většina.

A potom jsou vyjímky, doopravdoví učitelé, kteří tu látku umí podat naučnou a zároveň zajímavou formou (zajímavě zrovna nemyslím pomocí vtipů). Čímž žáky zaujmou a ti nemají tendenci vyrušovat + z nich jde „přirozený“ respekt.

Ono taky respekt je věc, co si člověk musí zasloužit.
Zrovna nedávno jsem to říkal i policistům, co se mnou něco řešili, ti na mě používali ten svůj „autoritativní hlas“. Tak jsem jim řekl, ať toho nechají, že mi jsou s tím k smíchu a že respekt si musí zasloužit. Což organizovaná skupina lidí, co by měla jít příkladem a „pomáhat a chránit“, což místo toho se jezdí vyspat na noční do lesa a říkají si při silničních kontrolách o úplatky můj respekt rozhodně nemá.

Pak je tu ještě druhý problém a to je výchova dětí. Což vidím jako velký problém, protože co kolem sebe poslední roky pozoruji, tak výchova dětí rodiči v posledních letech funguje asi tak v 5% rodin.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Něco z tvých teorií by mohlo opravdu fungovat. Ale naráží se zde na odvěký problém střetu výchovy a vzdělávání. To první mají v rukou rodiče, to druhé kantor – a má při tom svázané ruce. Vždycky se najde dostatek žáků, kteří jsou schopni snahu kantora sabotovat. Existovali a snad ještě i existují kantoři, kteří dokáží skoro každého žáka něco naučit. Už je to pomalu vzácnost, ale tahle sorta bývá označována jako oblíbená mezi žáky. Je to na síle jeho osobnosti, asertivitě a trpělivosti.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Usoman

Můžeš přijít do školy s rákoskou, stěžovat se za monitorem umí každý…

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jáára

To je kus od kusu. My jsme měli na tech. kreslení a strojnictví pana Macháčka. Ten si zjednal pořádek okamžitě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Když dostane potomek prachuldy čtyřku, pětku, následuje taťuldy, mamuldy návštěva školy, poté je případně předvolán dotyčný učitel k řediteli a ten mu vysvětlí, že není dobré mít hodně negativních známek a je zapotřebí s tím něco udělat, že to může také někdy ohrozit sponzorské dary

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek