Avatar uživatele
Kepler

Jaký smysl má zavádění přísnějších emisních norem Euro 6c?

https://vyber­miauto.cz/clan­ky/nissan-micra-zlevnuje-modernizovane-motory-zacina-na-249-000-kc?utm_source=cen­trumHP&utm_me­dium=newsfeed&ut­m_content=defau­lt&utm_term=po­sition-16&utm_campaig­n=VyberMiAuto
Např. u malé Micry s mrˇbavým litrovým motorem stupla spotřeba cca o 1 l/100 km! Není to nějak postavené na hlavu?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2234 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Údajně to má smysl z hlediska ekologie. Každý soudný člověk však ví, že na prvním místě je něčí zisk a až teprve za dlouho ekologie. Z ekologických technologií se totiž stal velice lukrativní byznys

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Když jsem četl tvůj dotaz ohledně trapácké hysterie kolem elektromobilů, přemýšlel jsem, zda to napsat, ale jednak jsem byl líný, druhak jsem cituplně (jak je u mne zvykem ;) :D) nechtěl bořit sny havložroutů, dobrokadičů – obecně dem(ent)okratů a opětovně se jim proti jejich vůli snažit vytahovat hluboko zastrčené hlavy z vlastních zadnic! ;) :D :D

Víš Keplere, ono je to ještě „trochu lepší“! Aby benzínový motor splnil současné emisní požadavky, je nezbytné upustit od spolehlivého a laciného nízkotlakého nepřímého vstřikování a použít vysokotlaký přímý vstřik. To pochopitelně vede jednak k mnohem vyšší náročnosti na výrobu a především CENU dílů. Navíc přímý vstřik pochopitelně rychleji odchází, opravy mnhem dražší atd. K tomu je pořeba připočítat NIŽŠÍ životnost ventilů, protože na rozdíl od nepřímého vstřiku nedochází k jejich oplachu palivem > zakarbonování, následně podpálení ventilu! Stručně řečeno, motor s vysokotlakem zdaleka NEVYDRŽÍ to, co nepřímé nízkotlaké vstřikování, je poruchovější a přitom dražší. A aby to nebylo málo, tak dochází při jeho použití k MNOHEM VĚTŠÍ emisi pevných částic, tudíž je u BENZÍNOVÉHO motoru NUTNÉ dodatečně implementovat dobře známý xindl z dieselů – filtr pevných částic. (majitelé ojetých dieselů s touhle „vymožeností“ jistě vědí o čem mluvím, ti kdo neví o čem je řeč – DALŠÍ DRAHÁ poruchová kravina, která má teoreticky vydržet 100 000km, ale každé 3–4 auto s tím už má problémy po 50 000km!! Prostě nepojedeš a basta servis!

Takže odpověď zní:

NE, NENÍ to postavené na hlavu, je to jednoduše další z mraků obyčejných příkladů blížící se nevyhnutelné smrti této zhovadilé pokroucené formy rádobykapitalismu a dem(ent)okracie. :D :D :D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kryšpín

Já věřím že si sousedé Němci poradí, jejich kouzla emise 5 splňovala normu 3 a nebýt šťouralů Amíků, tak Evropani chrochtali blahem, Tudíž nelze omezit věkově plecháče, byla by to diskriminace, tak se přidá do paliv 10% brambor, žita, žluťásků a dalších pochutin a plecháče ve stáří 15–20 let pomalu odejdou. Ale jinak výroba není nastavena pro plecho-výdrž, / i když plech umělá hmota má dlouhou záruku /, ovšem elektronika pokulhává, ale aby byl obrat, jako ta část co chodí nakupovat k rákosníkům, chvílu to vydrží, poté zahodím a koupím nový šmejd. Kapitalista potřebuje obrat, opravář dostatek zakázek a prodejce náhr. dílů jak by smet.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
peterd108

Zavádí se to v Německu, protože dieselová auta škodí prostředí. Takže se začnou prodávat tyto auta na východním, tzn. Českém trhu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Především to má rozpohybovat už tak přeplněný evropský automobilový trh. Ale to se nesmí říkat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… aby poslanci europarlamentu dokázali, že tam nespí, ale vymejšlej novinky …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Alien: mně se jednalo hlavně o to, že ve snaze omezit emisi sazí se tam vrazí do laufu filtr, čímž se pochopitelně sníží výkon a ten se nějak musí dohnat. Výsledek: míň sazí, ale vyšší emise CO2. Proto si klepu na čelíčko 🙂

před 2234 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No ale ty možnosti VYDĚLAT!! Když jde o PENÍZE, tak do hajzlu s nějakou ekologií, že? ;) :D :D

Kdepak my blbci s nějakou naší logikou, snižování spotřeby je dnes zastaralý přežitek, teď je cool její zvyšování! Holt jsme dědkové 100 let za opicemi, no! ;) :) :D

před 2234 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Asi máš pravdu. Auta před 30ti lety vážila o polovinu míň, bez těch všech pičučinek, měla podobnou spotřebu i při polovičním výkonu, No a co? Ekologicky i ekonomicky byla daleko lepší, než ty dnešní šunty. Dnešní auto, pokud má míň jak 100 koníků, je už „slabé“. Já měl Tigru, co jezdila 190, a to s pouhými 90ti koníky a všechna srovnatelná auta posrala, protože vážíla o půl tuny míň. Nakonec, jak je využitelné auto. co má stovky koní?

před 2234 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

peterd: nezavádí se to jen v Německu, ale v celé EU a ta nová norma se týká i dieselů

před 2234 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek