Kdyby někoho zajímalo, jak je to skutečně s etanolem a ne jeden
garážmistr povídal, doporučuji přečíst dlooooouuuhý článek o teto
problematice
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=496
Zdroj: http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=496
0 Nominace Nahlásit |
Nedávno jsem četl, že už E10 mohou poškodit starší motory. Na nová paliva musí být motory uzpůsobeny.
0 Nominace Nahlásit |
Od roku 2019 bude v Česku jen benzin E10, který ničí staré motory.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv
http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv
0 Nominace Nahlásit |
E 85 je již delší dobu k dostání u některých čerpacích stanic. Do
svého starého auta jsem ho míchal s naturalem 2:1. Autu nic není. Nicméně
přestal jsem, když známý, který jezdil jenom na E85 jednoho dne
konstatoval, že jeho motor má všechny ventily podpálené.
Jezdit se může bez problémů, ale vzhledem k delší době hoření etanolu
je třeba upravit předstih zapalování motoru. Kdo to nechal udělat hned,
jezdí na E85 dodnes. O nic jiného nejde.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Ethanol silne odmastuje,proto nici starsi motory. U pupmpy OMW je k dostani 100 oktanovy benzin,ale,bylo mi doporuceno,na Pezotota r.v. 2000 ho pancovat pul napul s s 95 . Jinak muzu zadrit motor. Je to i pri pancovani znat na vykonu i na spotrebe. Vetsi vykon a i mensi spotreba.
0 Nominace Nahlásit |
tforo: Natural E10 znají už dlouho němečtí motoristé a zrovna ho
nemilují. Německý autoklub ADAC navíc prokázal, že opravdu umí zničit
motor staršího vozu.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv
Nemyslím si že zrovna ADAC je nějaký garážmistr. 🙂
Přinutil jsem se přečíst alespoň zlomek z toho sáhodlouhého článku a jako chemik jsem narazil hned na několik nesmyslů, které tam autor tvrdí, takže o jeho odbornosti mám hluboké pochyby. Nicméně nevyvrací tam nevhodnost E10 pro starší motory.