Může se stát, že vypadne elektronika a že není k dispozici
vysílačka. tudíž piloti nemohou vyslat nouzový signál a nutně potřebují
přistát. Jak tuto situaci dají najevo ostatním letadlům a případně
i řízení letového provozu, popř. řídící věži, že právě zde jsou
nuceni přistát?
Použití telefonu je dle mého názoru blbost, jelikož buď nefunguje nebo
zcela jistě není čas hledat telefon, zapínat jej a potom kam taky
volat, že.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3586 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Nevím jak je tomu u dopravních letadel, ale vojenská i sportovní
letadla používají signalizaci viz Mosoj. Pozemní personál v takovém
případě signalizuje pilotovi pomocí světel nebo praporků nebo signálních
plachet přímo na přistávací ploše.
Doplňuji:
Informace od kamaráda, který letal skoro na všem:
U vojenských letadel je zaveden systém signalizace pomocí pohybu křídel, světlic, polohových nebo signálních světel. Země odpovídá světlicemi, praporky, světly, signalizačném téčkem na prahu přistávací dráhy. Jsou to dva pruhy látky, které se přes sebe různě pokládají, jejich vzájemná poloha má pro pilota různý význam. Všechny tyto signály se používají nejenom v případě ztráty radiového spojení a zejména v případě radiového klidu.
U dopravních letadel znamená průlet mimo osu dráhy se současným máváním křídel „Ztatil jsem spojení“. Průlet v ose dráhy se současným máváním křídel znamená „Ztratil jsem spojení, potřebuji přistát“. Země odpovídá zeleným trvalým světlem „Přistání povoleno“. Přerušované zelené světlo znamená „Přistání povoleno“, počet zelených záblesků určuje pilotovi kolik okruhů musí ještě před přistáním obletět. Červené světlo „Přistání zakázáno“.
Kromě nouzové signalizace za letu je zaveden i nouzový systém signalizace na zemi, kdy pilot signalizuje pohybem směrovky.
Upravil/a: Emefej
3Kdo udělil odpovědi palec? arygnoc, JájsemRaibek, Lamalam
před 3585 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?JájsemRaibek Nahlásit |
Nakláněním letadla za letu do prava a do leva.
Doplňuji:
Letadlo má také možnost vystřelovat barevné světlice. Každá barva
znamená přesně definovaný význam.
Upravil/a: mosoj
4Kdo udělil odpovědi palec? Emefej, JájsemRaibek, gagaga, gecco
před 3586 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vysune kolečka:-)
Jde o to, jaké to letadlo je, pokud by bylo podezření, že je třeba uneseno, tak ho doprovodí stíhačky, pokud vysune kolečka nečekané ale pravděpodobně porouchané letadlo, tak dispečer vyklidí prostor, ostatní odkloní a nechá přistát to s poruchou.
3Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, gagaga, gecco
před 3586 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že téměř není možné, aby vypadla elektronika; elektronicky se tam ovládá téměř vše, tedy i podvozek; vysílačky mají dopravní letadla náhradní několika „druhů“, takže taky není problém. Pokud však vypadne signál vysílačky k danému dispečerovi, tak se pokusí spojit s jinou věží a ta už to vyřeší. Pokud se nedokáží spojit se žádnou věží – už je problém, ale měli by se zachovat podle situace (den, noc; výška, rychlost, palivo, atd ..) ;)
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3586 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
zhodí kopilota s odkazom na riadiacu vežu.
súčasné lietadlá sú vybavené elektronikou 3–4× zálohovanou, a to včítane napájania.
keď sa ale čert naštve a fakt sa z lietadla stane padajúci šuter, nejaká komunikácia-signalizácia ‚idem na pristátie‘ je pravdepodobne mimo misu, a padajúceho lietadla bez motorov si všimne i strážnik v kantíne na letisku.
zvyčajne sa to ale rieši zaklínaním „Otče náš, ktorý si na nebesiach …“ (v lietadle i na veži).
;-Q
0 Nominace Nahlásit |
Rozsvieti farebné obrysové svetlá, červené, zelené, oranžový maják. Okrem toho má vpredu aj pristávacie reflektory.
0
před 3586 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mosoji, děkuji, ale myslím, že nakláněním letadla z křídla na křídlo je znak pro následuj mě, nikoli jdu na přistání, ale jak říkám nevím a proto se ptám.
Nízký průlet v ose přistávací dráhy se současným máváním křídel u vojenských i sportovních letadel znamená mám problém, potřebuji přistát.
Tak mluvíš o letadlu které chce přistát a nemá spojení nebo
o letadlu které vede. Ono se to jaksi neslučuje.
Letadlo které povede určitě nemá potíže se spojením.
Aha, možná by se dalo použít nepravidelné záblesky všemi světly-jsem v tísni, jde o to, co když nepůjdou.
Mluvím o letadlu, kterému vypadnou systémy a potřebuje přistát. Žádné doprovodnéletadlo nemá. Prostě letím, letím a najednou šlus. Nic nejde. Na nějakou vzdálenost předemnou je vhodné letiště a tak tam se rozhodnu přistát. Bohužel to nemohu dát nikomu vědět-systémy nejdou vysílačka nejde.
Já jsem sloužil na vojně jako letecký mechanik. Každé letadlo mělo možnost vystřelit 4 signální světlice. Každá barva znamenala přesně definovaný problém. Mávání křídly také znamenalo problém ( jaký to si již nepamatuji), nakonec já jsem pilot nebyl.
Druhá možnost je dávat signál polohovými světly – jejich blikáním,
přes Morseovu abecedu.
Takže možností je dost a určitě jsou v letových řádech
zakomponované.
Mýt letoun bez elektrické energie znamená zcela určitě havárii. Každé
letadlo má záložní zdroj.