Už víc než 3 automechanici se mě ptali, kam jezdím tankovat, že prý
benzín bez aditiv je lepší. Jsou tedy všechny ty články o tom, že
aditiva v benzínu zlepšují jeho vlastnosti jen marketing?
Jak to s těmi oditivy doopravdy je?
Zajímavá 0 před 1472 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Benzin bez aditiv je dneska takrka nesehnatelny. Neni to jen marketing. Vyssi oktanova cisla se dosahuji prave pomoci aditiv. Jsou motory, ktere vyzaduji benzin s oktanovym cislem 98+. Jina otazka uz samozrejme je nakolik ma smysl pouzivat vysoce aditivovana paliva v malo vykonnych motorech. Treba takovemu motoru 1,2 HTP nepomuze nic, proste to vzdycky bude lina lemra.
0 Nominace Nahlásit |
Nedokážu posoudit. Nejde jen o zvyšování okt. č. , ale i čištění palivového systému vč. vstřikování od úsad s následným mírně zvýšeným výkonem a snížením spotřeby. To mi přijde celkem logické a smysluplné. Jestli to ale má i nějaké nežádoucí účinky, to nevím. Osobně věřím, že ta aditiva smysl mají. S marketingem to nemá nic společného. Marketing je průzkum trhu, hledání odbytu.
0 Nominace Nahlásit |
Záleží na tom, kolik toho vyjezdíte. Já mám v nádrži ještě snad i ruský benzín z loňska, benzínu vyjedu opravdu málo. A v té souvislosti mně servisák ukázal dvě PETky s benzínem – jednu čerstvou a jednu pár měsíců odleželou. Hodně velký rozdíl jak v barvě, tak ve smradu (ten starý smrděl jako fermež).
0 Nominace Nahlásit |
Osobně ,pokud možno, jiný než aditivovaný benzín nekupuji. Asi dva
měsíce po tom, co jsem začal prémiový benzín používat, se chod motoru
zklidnil. Ale to již nějakých 8 let.
Každý skladovaný benzin časem degraduje (oxiduje). Takový benzín motoru
„nechutná“. Toto ale nemá nic společného s aditivy! Pokud auto přes
zimu nejezdí, je dobré nechávat v nádrži minimum benzínu a tento pak
před sezonou naředit dotankováním.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
@Arne: benzin degraduje, to je znama vec. Proto treba hodne motorkaru vypousti na zimu nadrz (ja to nedelam, u starsi motorky pak hrozi rezaveni). Po case se z benzinu mimo jine zacnou srazet bio srajdy a muzou ucpat trysky v karburatoru. Osobne se proto snazim na motorce benzinu s buoslozkou vyhybat. V aute to tolik neresim, ale pravda je, ze nejezdim na benzinky typu Ono nebo Prim.
Proto se nám, kteří jezdíme na ušlechtilejší paliva, doporučuje tankovat benzín 98, který by měl díky aditivům vydržet více.
Jedinou bio složkou v benzínu je ethanol. a ten se opravdu nesráží. Biosložky toho schopné jsou jen v naftě, a to v podobě methylesteru řepkového oleje.
Ten článek „odborníků“ plácá dohromady etanol a řepkovou srajdu do nafty. Moc důvěryhodné to není.
Ethanol ma jeste jednu neprijemnou vlastnost – je silne hygroskopicky. O jeho korozivnich ucincich jenskoda mluvit..