Avatar uživatele
Frogman

Je lepší benzín s aditivy, nebo bez?

Už víc než 3 automechanici se mě ptali, kam jezdím tankovat, že prý benzín bez aditiv je lepší. Jsou tedy všechny ty články o tom, že aditiva v benzínu zlepšují jeho vlastnosti jen marketing?
Jak to s těmi oditivy doopravdy je?

Zajímavá 0 před 1441 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Schluker

Benzin bez aditiv je dneska takrka nesehnatelny. Neni to jen marketing. Vyssi oktanova cisla se dosahuji prave pomoci aditiv. Jsou motory, ktere vyzaduji benzin s oktanovym cislem 98+. Jina otazka uz samozrejme je nakolik ma smysl pouzivat vysoce aditivovana paliva v malo vykonnych motorech. Treba takovemu motoru 1,2 HTP nepomuze nic, proste to vzdycky bude lina lemra.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Nedokážu posoudit. Nejde jen o zvyšování okt. č. , ale i čištění palivového systému vč. vstřikování od úsad s následným mírně zvýšeným výkonem a snížením spotřeby. To mi přijde celkem logické a smysluplné. Jestli to ale má i nějaké nežádoucí účinky, to nevím. Osobně věřím, že ta aditiva smysl mají. S marketingem to nemá nic společného. Marketing je průzkum trhu, hledání odbytu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Záleží na tom, kolik toho vyjezdíte. Já mám v nádrži ještě snad i ruský benzín z loňska, benzínu vyjedu opravdu málo. A v té souvislosti mně servisák ukázal dvě PETky s benzínem – jednu čerstvou a jednu pár měsíců odleželou. Hodně velký rozdíl jak v barvě, tak ve smradu (ten starý smrděl jako fermež).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

https://www.skoda-dily.cz/blog/cis­tici-aditiva-v-benzinu-maji-vubec-ucinek-a-proc-je-vubec-resit-18.html

Osobně ,pokud možno, jiný než aditivovaný benzín nekupuji. Asi dva měsíce po tom, co jsem začal prémiový benzín používat, se chod motoru zklidnil. Ale to již nějakých 8 let.
Každý skladovaný benzin časem degraduje (oxiduje). Takový benzín motoru „nechutná“. Toto ale nemá nic společného s aditivy! Pokud auto přes zimu nejezdí, je dobré nechávat v nádrži minimum benzínu a tento pak před sezonou naředit dotankováním.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Benzín bez aditiv se nikde natankovat nedá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1161 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

@Arne: benzin degraduje, to je znama vec. Proto treba hodne motorkaru vypousti na zimu nadrz (ja to nedelam, u starsi motorky pak hrozi rezaveni). Po case se z benzinu mimo jine zacnou srazet bio srajdy a muzou ucpat trysky v karburatoru. Osobne se proto snazim na motorce benzinu s buoslozkou vyhybat. V aute to tolik neresim, ale pravda je, ze nejezdim na benzinky typu Ono nebo Prim.

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

Proto se nám, kteří jezdíme na ušlechtilejší paliva, doporučuje tankovat benzín 98, který by měl díky aditivům vydržet více.

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jedinou bio složkou v benzínu je ethanol. a ten se opravdu nesráží. Biosložky toho schopné jsou jen v naftě, a to v podobě methylesteru řepkového oleje.

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

Neverim Keplerovi, verim odbornikum a sve zkusenosti ;)

https://www.u­amk.cz/aktuali­ty/2510-paliva-s-podilem-bioslozky-a-jejich-ale-doporuceni-odborniku-uamk-pro-majitele-starych-vozu

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

Ten článek „odborníků“ plácá dohromady etanol a řepkovou srajdu do nafty. Moc důvěryhodné to není.

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

Ethanol ma jeste jednu neprijemnou vlastnost – je silne hygroskopicky. O jeho korozivnich ucincich jenskoda mluvit..

před 1441 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek