Nechápu, proč vkládáte i svou odpověď, která je zavádějící. Pokud má někdo zájem, může sii víc přečíst na Vašich webových stránkách.
Otázka je nepřesně formulovaná. Neuvedl jste, zda jde o boha biblkického, řeckého, římského, slovanského, egyptského, hinduistického, atd.
Přesněji formulovanou otázku už vložil Rokio, takže je zbytečné
otázku opakovat. Včetně odpovědi.
https://www.odpovedi.cz/otazky/ktery-z-techto-bohu-je-nejmocnejsi
V náboženských díolech se uvádí výčet Božích vlastností,
například: Bůh je věčný, všudypřítomný, vševědoucí, všemohoucí,
nejvýš svatý, nejvýš spravedlivý.
Žádná z těchto vlastností však nemůže plně postihnout Boží
skutečnost. Je to jen lidský pokus Boha si poněkud přiblížit. Bůh totiž
daleko přesahuje lidskou chápavost.
Snad nejlépe by bylo možné vyjádřit Boha těmito termíny: Bůh je čisté
bytí, Bůh je láska.
Co dělá boha nejmocnějším? Je to schopnost vládnout nad populací? Je to
snadné zabít tisíce? Nebo jde o nějaké magické projevy. Zálelží také
na tom, zda jde o teismus, deilmus, či panteilsmus. .
Jakmile si Boha začneme podle svých měřítek, tak si. myslíme, že Bůh je
movný v tom, že by ýby měl udělat to, co my považujeme za správné.
Jestliže si Boží všemohoucnost či všemocnost představíme jenom jako
rozšíření lidských možností, jako to, co bychom dělali my, kdybychom
všechno mohli – tak to právě není. Beru, tvrzení, že Bůh je opravdu
ten, kdo všechno může, jde teď jenom o to, co je to „všechno“, co
znamená být nejmocnější. . Na to nám odpovídá Písmo – a to velmi
bohatě a z mnoha stran.
Otázka je tedy zásadně nezodpověditelná; protože „mocný“; či
nejmocnější je “ atd. jsou lidské termíny založené na lidských
zkušenostech a kategoriích. Když se pro autora stvoření použije slovo
„Bůh“, jeho „vlastnosti“ nejsou přístupné lidským kategoriím a
soudům, a proto je nelze popsat slovy.
Vlastnosti Boha není možné kvantifikovat, tudíž, je nesmysl, zda je málo
či více mocný ,dokonce nejmocnější.
Jak je uvedené v Janově evangeliu Boží všemohoucnost je Kristus. Ukazuje nám to počátek Janova evangelia.
"J 1, 1 – 5:
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.
2 To bylo na počátku u Boha.
3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
5 To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.
Z toho plyne, že ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny
světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného. (Židům 11:3)
Všechno povstalo skrze ně [= Slovo, = Kristus] a bez něho nepovstalo nic, co
jest. (Jan 1:3)
Kvalita všech Božích vlastností, atributů, které člověk nemůže
vyjmenovat, protože je omezený svým bytím, vychází z Boží neomezenosti,
z Boží neohraničitelnosti. Definovat Boha v Jeho plnosti je stejně
absurdní myšlenka jako snaha přelít náprstkem vodstvo nekonečného
oceánu. Podobně dětinská byla Filipova potřeba alespoň jednoho
důkazu:
„Pane,“ řekl mu Filip, „stačí, když nám ukážeš Otce.“
„Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě?
Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: `Ukaž nám Otce'? …“
(Jan 14:8–9)"
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Ohledně toho, zda je něco mocnější než Bůh, je to významně závislé na tom, jak definujeme Bůha. Je Bůh nekonečný, všemocný, který stvořil čas a prostor a je mimo ně? Nebo je Bůh součástí tohoto vesmíru, omezen těmi samými fyzikálními zákony jako my? Toto jsou filozofické otázky, které se tkají teologie a náboženských přesvědčení, a na které neexistuje všeobecně přijímaná odpověď.
Ve filozofii existuje koncept „neodvratné nutnosti“, který tvrdí, že úplná svoboda volby a schopnost dělat cokoli by mohly být omezeny tím, co je dotyčný subjekt schopen pochopit a realizovat. V tomto smyslu by lze argumentovat, že existuje pravděpodobné omezení toho, co je dokonce i nekonečně mocný bůh schopen udělat – ale to zase záleží na tom, jak chápeme koncept božství.
Obecně platí, že filozofické úvahy mohou být velmi hluboké a fascinující, a i když často nevedou k definitivním závěrům, můžou nám pomoci prohloubit naše porozumění světu a naší roli v něm. Přesto je důležité připomenout, že tyto koncepty jsou často výsledkem osobní interpretace a nemusí se nutně shodovat s vědeckými fakty nebo obecně přijímanými názory.
0
před 452 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mysl.
V mysli když se cosi zrodí nehne s tím nejen ani zákon, ale ani Bůh (obé se dostaví až když mysl má hotovo). Mocnější než Bůh je také strach. Snad ten jediný dokáže pohnout i tou myslí. Děkuju.
0
před 451 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Napsal jsi bůh s malým b. Bohové bohů jsou mocnější.
Bůh je například Hermés, což je posel bohů a Zeus je jeho nadřízený. Je to vládce bohů na Olympu. Ještě mocnější je Bůh s velkým B.
0
před 451 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Než bůh (s malým „b“) rozhodně Bůh (s velkým „B“).
Vyplatí se hledat, protože ten pravý je jen jeden! 🙂
Například Izraelité věděli, a měli s tím praktické zkušenosti, že jejich Bůh je ten jediný a Pravý. Mnohokrát v historii došlo na srovnání a božstva okolních národů neuspěla. Taktéž v Egyptě byla uctívána různá božstva. U třetí egyptské pohromy faraonovi mágové věděli s kým mají tu čest a že Bůh izraele je mocnější než jejich bohové.. a mohli bychom pokračovat. Z toho logicky vyplývá, že Nejvyšší je jen jeden Bůh. To ostatní jsou jen bezcenné modly.
Upravil/a: Roman71
0
před 450 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Rokio, křest. Bůh (nebo Jehova, Allah atd) není mocnější, než třeba vládce bohů v pantheonu (polyteismu) – anebo i jiného boha z toho pantheonu… to je problém monoteismu a srovnávání náboženství mezi sebou. To že je sám a že se píše s velkým B z něj nedělá největšího kápa.
Elkon je pragmatik jako takový má zapovězeno přemýšlet hluboko všechno co ví stačí odtud i ty komenty, svět je pestrobarevný vždyť o tom píšeš 🤷♂️
annas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1427 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1337 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |