Vím, že by se měla a dělám to, když dobíjím MIMO auto. Ale v motoru
se k těm víčkům nedostanu a bojím se výbuchu při
„bublinkování-vaření“ baterie. Máte s tím zkušenost? Je tam nějaký
pojistný ventilek na „odfouknutí“ nahromaděných plynů?
Doplňuji:
Zpřesňuji info o nabíječce: ULG 3.8 A1 je nabíječkou s pulzním
udržovacím nábojem, která se hodí k nabíjení a udržení náboje
olověných akumulátorů
(baterií) 6 V nebo 12 V s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Kromě
toho může úplně vybité baterie regenerovat.
Navíc disponuje ochranným obvodem
proti vytváření jisker a přehřátí. VÍCE ZDE:
http://aukro.cz/automaticka-nabijecka-baterii-ulg-3-8-a1-i1465372995.html
Baterie je 1/2 roku stará, 45Ah, pochopitelně s víčky (jinak bych se na to neptal…), a problém u mne tkví v tom, že mám v autě asi nějaký zkrat či probíjení a musím co měsíc tuto novou baterii dobíjet a nechce se mi stále vyšroubovávat uchycení baterie (těžko dostupné!!!), což je nutné k vyjmutí z motoru. A když ji nevyjmu, tak se zas právě nedostanu k těm víčkům. Proto ten dotaz, jestli mohu nabíjet baterii V AUTĚ A BEZ těch ODŠROUBOVANÝCH VÍČEK…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Miroslavst, dudu před 5047 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jde o to, jakou má nabíječka charakteristiku, zjednodušeně zda
akumulátor při nabíjení plynuje, jak intenzívně, zda jde o akumulátor se
zátkami nebo bezúdržbový. Odpovídat bez znalosti těchto údajů nemá
smysl.
Dovolím si opravit předchozí nepravdivé informace.
Správně nabitý akumulátor musí na konci nabíjení dosahovat konečných
znaků nabití, z nichž jeden je dosažení plynovacího napětí 2,6 V na
článek. Do dosažení plynovacího napětí je akumulátor nabit max. 75%.
Z principu je vyloučené akumulátor nabít na 100%, aniž by plynoval.
Nekvalitní je proto naopak taková nabíječka, která nedá na výstupu
alespoň plynovací napětí. Nabíjení v autě je něco jiného. Palubní
síť má 14V. Je to kompromis mezi přepětím, které jsou schopny snést 12V
žárovky a přijatelným nabitím akumulátoru (asi 75%). Proto akumulátor
v autě neplynuje.
Další omyl. Připojená nabíječka nemůže poškodit nabíjení v autě.
Veškeré polovodiče jsou v závěrném směru. Naopak, odpojením
akumulátoru se zakóduje radio, vymažou předvolby a data v řídicí
jednotce.
Takže, jestliže máte akumulátor se zátkami a při nabíjení plynuje,
rozhodně zátky povolte. Pozor na plyny, jsou výbušné a způsobují korozi.
Je potřeba větrat. Jestli se nemůžete k akumulátoru dostat, kupte si
konzervační dobíječku, která dává proud jen kolem 100mA. Ten moc plynu
nevyvine, dá se připojovat snadno přes zásuvku zapalovače.
0 Nominace Nahlásit |
Většina autobaterií má tkz. odfuk. Novější typy-bezúdržbové nemají
ani víčka článků. Pokud však autobaterie má víčka, je vhodné je
odšroubovat. Není nic příjemného a to zejména finančně, když je tkz.
odfuk ucpán a autobaterie praskne a musí se pak koupit nová.
Neboj se, ke každé autobaterii se dostaneš, jelikož ji tam někdo musel
dát. Ano, auta je mají schované třeba pod čelním oknem a je nutné
odšroubovat i mřížku, ale co je lepší-odšroubovat mřížku nebo ji pak
stejně odšroubovat a navíc kupovat novou autobaterii?
0 Nominace Nahlásit |
Každý akumulátor má otvor pro odvod plynů ( i bezúdržbový) nebo
přetlakovou pojistku.
Takže se není třeba bát. Nebezpečí by hrozilo při nabíjeně abnormálně
velkým proudem do stádia plynování, ale i tak by plyny vznikající při
plynování měly odejít.
V autě je napětí alternátoru seřízené tak aby akumulátor i při dlouhodobém nabíjení neplynoval, také správně napěťově seřízené nabíječky nedovolí aku plynovat a nemusí mít automatické vypínání.
Pokud to dobíjíte nějak neodborně zbastlovanou nabíječkou tam nebezpečí plynování hrozí a nabíjení je třeba hlídat.
Prosím o sdělení na zakladě čeho se poškodí dioda či napěťový
regulátor při nabíjení
neodpojené AKU v autě. Pokud tam nebudete pouštět zrovna 100 V tak se
nemůže nic stát.
Hlada to tady doupřesnil. Ano je to o tom nabíjecím napětí. Dříve nabíječky měly složitou regulaci ( ty drahé stále mají) . Dnes se využívá toho nabíjecího napětí k tomu aby se nabíjení při dosažení těch 75 – 80 % ukončilo ( nabíjecí napětí se vyrovná se svorkovým). Ono na co nabíjet aku na 100 % když v zápětí po jízdě je aku zase na těch 75 – 80 %. Životnost AKU to dnes zásadně neovlivňuje , běžná životnost kvalitní AKU je dnes 8 let i více.
0 Nominace Nahlásit |
Mám baterku asi dva roky starou a ta má nahoře z boku buď vpravo nebo
vlevo
(lze volit) vývod pro odvětrání od článků.
Tak že bez problému.
0 Nominace Nahlásit |
Každá aku má odvzdušnění.Pokud se nenabíjí velkým proudem,tak není čeho se bát.Jsou aku které nemají klasická víčka.
0 Nominace Nahlásit |
Odvětrávání má každá baterie, k výbuchu by při správném dobíjení dojít teoreticky nemělo.U starších baterií se „špunty“ je ale určitě lepší baterii vyndat,odšroubovat zátky a zároveň zkontrolovat hladinu elektrolytu a případně dolít destilovanou vodu.Ono dobíjení baterie v autě není zrovna to nejlepší.Doufám že alespoň odpojujete – pól.Jinak může dojít k poškození dobíjení.
0 Nominace Nahlásit |
V manuálu k baterii je uvedeno, že je to nutné.Byl jsem svědkem, kdy taková baterie explodovala.Nejlépe se víčka šroubují 5 Kč. mincí.
0 Nominace Nahlásit |
O nabíjení tu napsali všichni mnoho, ale mne zarazila informace – mám
v autě zkrat. Pokud auto na jednu jízdu ujede cca 20 km plynulé jízdy,
aternátor by měl autobaterii dobít. Při kratších jízdách díky
startování, svícení, puštěnému topení či ventilaci alternátor nmusí
baterii stačit nabít a proto její kapacita v průběhu měsíce klesá.
Takže jestli je problém skutečně v nějaké závadě na elektroinstalaci
tak rychle k odborníkovi – auto může i zahořet.
0 Nominace Nahlásit |
Shodou okolností jsem tuto nabíječku koupil nedávno u Lidla. Po vyzkoušení a změření jsem ji koupil ještě synovi a švagrovi. Stála 500 Kč a jedná se o jednu z nejlepších nabíječek pro obyčejného spotřebitele za velice solidní cenu. V jiných obchodech za ní chtějí 1500 Kč a více . S touto nabíječkou nezkazíte nic.
Mnoho keců pro nic. Jedná se o nabíječku, která je určená i pro
nabíjení malých uzavřených akumulátorů do kapacity 4,5 Ah ( hlavní
důvod proč jsem ji kupoval, používám je ) a i pro normální akubaterie.
Nabíjí bez plynování , tedy ukončuje nabíjení včas.
Nabíjí tedy šetrně a včas vypíná. Což je důležité pro gelové AKU a
uzavřené AKU malých kapacit.
Během nabíjení změní i charakteristiku nabíjení.
Tuto nabíječku si připojte k neodpojené a neodzátkované akubaterii naprosto bez obav.