zajel bych do autodílny nechal změřit hustoty elektrolitu(nabití
baterie)
Pri pouziti hermetickych baterek(gelovek) je doporucene napeti pro trvale
dobijeni do 14V(typicky 13,6 – 13,8V), cim mensi napeti, tim trva dobijeni
dele. Hodnoty ktere uvadim jsou jen ilustrativni, presne by se musely odmerit na
nabijecce pripojene k baterii.
0 Nominace Nahlásit |
Měl jsem stejný problém u felicie, že po dvou dnech kdy auto stálo byla vybitá baterie a nakonec jsem přišel na to, že bylo zapnuté vyhřívání zadního okna, které se při vypnutí klíčku i světel nevypne, jelikož je napojeno napřímo bez žádného jištění, jako třeba světla nebo autorádio, že když vypnete klíček tak se vypne všechno, nebo akustická signalizace.Jinak souhlas s předchozími příspěvky.
0 Nominace Nahlásit |
Nenapsal jste jestli to delala i ta baterka pred tim nebo ne. Jestli ne tak souhlasím s názorem přede mnou ale jestli ano tak bych dobre popřemýšlel jestli v aute neni amatérsky zapojené rádio co zkratuje nebo neco podobného. A ze by pri poruše alternatoru na 100% svítila kontrolka taky neni jiste. Kontrolka muze byt taky treba k.o. Do autoservisu a vsechno promerit…
0
před 5470 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Najdi někoho kdo trochu ví oč jde!Jestli funguje dobíjení,zapnutý odběr v klidu vozidla,nakonec ten akumulátor?(reklamace)
0
před 5470 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mozna pricina:
1)- vadnej alternator nedava spravne hodnoty
2)- prerusena kabelaz od alternatoru
3)- skrat na kastli
Ja osobne bych vydel zavadu na dobijeni baterie,. nebo skrat v elektrosoustave. Pricinou muze bejt i Kuna ktera si obcas rada udela bydleni v motoru kde nahlodava kabelaz. Zkontrolujte poradne motor a kabelaz. Rozsvitte auto a mrknete jestli nektere svetlo neni zkratovane. Zkontrolujte pojistky. Pokud nic nezjistite navstivte servis nebo nekoho s digitalnim merakem pro promereni hodnot alternatoru.
0
před 5469 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
každý zde psaný názor je správný. Já z pohledu automechanika
elektrikáře bych nejdřív zjišťoval, zdali se vám to stávalo již
předtím – tipoval bych, že ano a proto jste museli vyměnit baterii. Poté
bych změřil odběry na akumulátoru v klidovém stavu – pokud je odběr
vyšší než pár setin ampér (blikání diody, hodiny na palubní desce a
podobně) je třeba najít příslušný odběr, což někdy může býti dost
obtížné.
Jak bylo řečeno – mohou být příčinou i kuny a myši, ovšem v 99%
případů mají tito tvorové za následek nefunkčnoost motoru z důvodu
přerušení některých důležitých vodičů a hadiček
Pokud nemá vozidlo jak se říká „černý odběr“, pak je třeba hledat
závadu na dobíjení – svítí kontrolka dobíjení před nastartováním?
Pokud ano,jdeme dále.. Bylo vozidlo bourané? Pokud ano může být po opravě
porušené vedení dobíjení k baterii, nebo shnilé dráty po špatné
montáži.
Poslední možností je ještě závada přímo na alternátoru – ta se dá
zjistit už proměřením hned na začátku. Podle toho, jak je vozidlo staré
je možné,že došlo k opotřebení styčných ploch tzv. uhlíků, nebo jiné
závadě, kterou ovšem může zjistit pouze člověk z oboru.
Ještě jedna věc – Koukněte na řemen pohánějící alternátor –
pokud je špatně napnutý, alternátor sice dobíjí,ale může prokluzovat a
proto dobíjí málo – jelikož se dnes celodenně svítí a obecně je
v zimě větší zátěž elektrosoustavy a tím i větší odpor
alternátoru, nezvládá již dostatečně rychle dobíjet.
0
před 5467 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkusila bych s tím určitě někam zajet. Je ale dost možný, že se ti nevypíná rádio a to pak tu baterku vybíjí. Může to být daný buď špatným rádiem, který je z nějaký druhovýroby nebo je to daný zastaralejší gateway jednotkou. Ale i obecně nějakým špatným zapojením. Tady přikládám článek, co zkontrolovat: https://www.2din.cz/neco-spatne-funguje/autoradio-vybiji-baterku--co-s-tim/