Avatar uživatele
Alesh

Je autobaterie zralá na výměnu?

Mám autobaterii cca 4 roky, je to nějaká Starline, zkrátka taková obyčejná mrcha. Mám benzín 1,4 Fabii. Do tohoto pátku fungovala normálně. I jak byly teď trochu ty mrazy, tak v pohodě. Auto používám tak cca 1 den v týdnu. Po těch mrazech furt dobrý, docela jsem jel i vzdálenost, takže se i měla kde dobít. No, ale teď v pátek přijdu, otočím a prd. Soused mě nahodil přes kabely. Jedu cca 45 min., pak jsem zkusil startovat a fungovalo to. Druhý den, tedy včera, zase mrtvá, trošku to škublo, ale to bylo vše, čili opět startování přes kabely. Přitom teda nijak nemrzlo. Má smysl to zkoušet nějak oživovat nebo je to zkrátka na novou baterii? Pokud ano, nějaký tip, co pořídit? Klidně si i trochu připlatím, ale rád bych se vešel do, řekněme, 2 tis. Kč.

A co tato? http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b­2c/baterie-44-ah-200a------jzw915105c
Je to přímo od výrobce a prý by měla stačit i pro tu 1,4 benzín. Jaký na ni máte názor?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Alesh

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Drap před 3214 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

jestli máš měřák, tak zkus změřit při zátěži startováním. nesmí ukazovat méně než 10V. pak je mrtvá a já kupuji několik let do svých aut jen Varta. cena vs. kvalita. tady máš konfigurátor pro svůj vůz: http://www.au­tobaterie-varta.net/kon­figurator/

možná Ti málo dobíjí alternátor, ten má dobíjet minimálně 14,5V. to se dá také změřit. sám mám v autě takovou vychytávku a to voltmetr v podobě displeje, který jsem si umístil do výřezu v tapecu nad zpětným zrcátkem a připojil na int.světlo. mám stálou kontrolu. dá se to pořídit i do zásuvky zapalovače https://www.al­za.cz/maly-digitalni-voltmetr-do-autozasuvky-12-24-v-cerna-d3037363.htm?kam­pan=adw1_dsa-alza&gclid=Cjw­KEAiA_ra1BRDV-byb_aDqpQoSJAA-ofB93IFuT871i­xyHSQLp9QjBKzPd­96a3y-kE33JEGP1nyRoC­ZOfw_wcB ale ten můj displej je originálnější 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gecco

Zkus ji vyndat a dobít mimo auto – uvidíš, jestli bude i tak ´chcíplá´ (vyměnit) a nebo máš nějaký problém v autě (nadměrné vybíjení)…
😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Je dost pravděpodobné , že je v háji.
Ale radši nech prověřit i elektroinstalaci. Alespoň napětí na baterii na prázdno a při dobíjení. Pokud napětí při spuštěném motoru bude vypadat dobře (cca 14,5), může být ještě problém s tím, že něco baterku rychle vybíjí (ale není to moc pravděpodobné pokud vám dosud vše fungovalo dobře)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Na 200A se mi zdá docela drahá. Spíš bych doporučil Akuma Komfort, která má téměř poloviční vnitřní odpor a dá se koupit o 400 levněji. Mám s ní (72Ah) dobrou zkušenost. Je sice trvale na konzervačním dobíjení, funguje už ale 9. rokem.
Předem by bylo dobré si měřením ověřit, jestli je akumulátor opravdu vadný. Odhadovat to nemá smysl.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Není to pravidlo, ale po těch letech bych řekl, že má to nejlepší za sebou. Ale jinak jsou ty rady kolegů nade mnou praktické a užitečné. Nicméně myslím, že i po nabíjení mimo auto zjistíš, že nedrží kapacitu a je v háji. Využij servis likvidace autobaterií Plzeň nebo kdekoliv jinde. Já chodím sem: https://www.ko­vosrot-suda.cz/likvidace-autobaterii-plzen . A pořiď si novou. Na tu 1.4 nemusíš mít hned Vartu, ale stačí ti něco do 2000 Kč. 😉

Nový příspěvek