Když chci zastavovat, sešlápnu spojku a zajistím auto tak, že zařadím jedničku. A když se chci rozjet není chyba, že se nerozjedu z neutrálu, ale sešlápnu spojku a s tou předem zařazenou rychlostí? Je pravda, že auto začne samo popojíždět, aniž bych přidal plyn?
Zajímavá 0 před 3000 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Máš na mysli, že startuješ bez neutrálu. Z neutrálu se nerozjedeš nikdy, leda z kopce:) Třeba mě to takto v autoškole učili. Zařadit jedničku, sešlápnout spojku a nastartovat. Teď si to přesně nevybavím, ale s tím že nemusíš přidávat plyn: tu sešláplou spojku musíš „pouštět“ pomalu, jinak ti to chcípne a plyn trochu podle mě musíš přidat. Ale řek bych, že většina lidí startuje s vyřazením, tedy s neutrálem a bez sešláplé spojky.
0 Nominace Nahlásit |
Startuji se sešlápnutou spojkou a je lhostejné, jestli je tam nějaká rychlost nebo neutrál.
0 Nominace Nahlásit |
Jestli jsem nepochopila tvoji otázku, tak neřeš…
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, že z hlediska bezpečnosti, je správné statovat s vypnutou
spojkou, bez ohledu na to jestli je zařazen rychlostní stupeň nebo ne.
Co vás v autoškole za ty prachy učí ?
Pokud se ti auto rozjíždí i s vypnutou spojkou, nech si spojku seřídit
nebo vyměnit !!!!
0 Nominace Nahlásit |
Není to špatné, není to ale vhodné pro začátečníka.
Sešlápnutím spojky se auto na svahu může dát do pohybu a začátečník
nemusí správně reagovat. Vždycky je dobré mít auto v klidu nějak
zajištěné. Je možné pravou nohou ovládat brzdu i plyn. Pro běžné
ježdění ale taková dovednost není nutná.
Auto může popojíždět i na neutrál v extrémních mrazech, kdy
k přenosu síly stačí vysoká viskozita oleje. Je to ale mimořádně
vzácná situace.
0 Nominace Nahlásit |
U OA se startuje s vyšláplou spojkou (odlehčíte startéru, který nemusí točit půlkou převodovky) a zařazeným neutrálem (to pro jistotu, kdyby náhodou spojka nefungovala nebo byla špatně seřízená a vy jste ji nedostatečně sešlápl, tak by při startu auto začalo skákat [velice nepravděpodobné, ale až pojedete s nějakým veteránem, může se to stát a není to nic příjemného]).
U NA a autobusů, kde je vzduchovo – kapalinová spojka, se vždy startuje se zařazeným neutrálem a na spojku se NESMÍ šlapat. Pokud by jste šlápl na spojku před nafoukáním vzduchu, kapalina ve spojkovém válci by protekla skrz pístek a zničil by jste spojkový válec za X tisíc.
Ano, auto začne popojíždět i bez plynu, ale pouze s velmi citlivou prací se spojkou. Je potřeba pomalu pouštět spojku a poslouchat motor, pokud se motor začne dusit, přidejte trochu plynu. Moderní auta mající elektronicky ovládané palivové čerpadlo, si přidají sama. Chcete-li se ale rozjet rychle, přidejte mírně plynu, čímž umožníte rychlejší pouštění spojky bez udušení motoru nebo skákání.
0 Nominace Nahlásit |
Neříkám, že to nejde, jde to, ale je tu jedno riziko, že se auto rozjede, lepší je mít nohu na brzdě než na spojce a mít zařazený neutrál. Jistě jde argumentovat ruční brzdou, ale rozjezd s odbrzděnou ruční brzdou je snazší.
0
před 3000 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Abojí je v pořádku. Někdo říká, že s neutrálem je lepší startovat u aut s dvojhmotnou spojkou a větším motorem a se sešlápnoutou spojkou (a zařazeným či nezařazeným čímkoli) je lepší startovat auta s jednohmotnou spojkou a menším motorem.
0
před 3000 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ne, není to špatné, ale bez ní je to vhodnější a bezpečnější. Když na to totiž zapomeneš, že máš zařazený kvalt a pustíš prudce spojku, můžeš do něčeho nabořit. Navíc pokud po nastartování pustíš spojku a máš neutrál, tak se převodovka alespoň částečně trošičku promaže, než zařadíš a rozjedeš se; v opačném případě nutíš převodovku udělat několik prvních otáček nasucho, bez mazání, přitom převodovka je hned v záběru.
První věta: když máš sešláplou spojku, tak auto není zajištěno zařazenou jedničkou (ani jinou rychlostí). To až poté, co tu spojku pustíš, ale pak už zase nezastavuješ.
Třetí věta: auto opravdu začne samo pojíždět, pokud spojku pouštíš dostatečně citlivě, dokonce po startu se studeným motorem to jde snáze, protože řídicí jednotka drží u studeného motoru vyšší volnoběžné otáčky. Není nic jednoduššího, než si to vyzkoušet.
0
před 3000 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek