Avatar uživatele
Tatranka64

Je špatné startovat se zařazenou rychlosti?

Když chci zastavovat, sešlápnu spojku a zajistím auto tak, že zařadím jedničku. A když se chci rozjet není chyba, že se nerozjedu z neutrálu, ale sešlápnu spojku a s tou předem zařazenou rychlostí? Je pravda, že auto začne samo popojíždět, aniž bych přidal plyn?

Zajímavá 0 před 3000 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Nerevarin

Máš na mysli, že startuješ bez neutrálu. Z neutrálu se nerozjedeš nikdy, leda z kopce:) Třeba mě to takto v autoškole učili. Zařadit jedničku, sešlápnout spojku a nastartovat. Teď si to přesně nevybavím, ale s tím že nemusíš přidávat plyn: tu sešláplou spojku musíš „pouštět“ pomalu, jinak ti to chcípne a plyn trochu podle mě musíš přidat. Ale řek bych, že většina lidí startuje s vyřazením, tedy s neutrálem a bez sešláplé spojky.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klumprt

Startuji se sešlápnutou spojkou a je lhostejné, jestli je tam nějaká rychlost nebo neutrál.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
redy

Já sednu do auta, nastartuju, držím spojku a brzdu, pomalu pouštím, samože tam mám jedničku a jedu…

Ani z kopce bych nejela samovolně neutrálem, mám nafťák, to by byl mazec.

Jestli jsem nepochopila tvoji otázku, tak neřeš…

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Samozřejmě, že z hlediska bezpečnosti, je správné statovat s vypnutou spojkou, bez ohledu na to jestli je zařazen rychlostní stupeň nebo ne.
Co vás v autoškole za ty prachy učí ?
Pokud se ti auto rozjíždí i s vypnutou spojkou, nech si spojku seřídit nebo vyměnit !!!!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Není to špatné, není to ale vhodné pro začátečníka.
Sešlápnutím spojky se auto na svahu může dát do pohybu a začátečník nemusí správně reagovat. Vždycky je dobré mít auto v klidu nějak zajištěné. Je možné pravou nohou ovládat brzdu i plyn. Pro běžné ježdění ale taková dovednost není nutná.
Auto může popojíždět i na neutrál v extrémních mrazech, kdy k přenosu síly stačí vysoká viskozita oleje. Je to ale mimořádně vzácná situace.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
NexDroid

U OA se startuje s vyšláplou spojkou (odlehčíte startéru, který nemusí točit půlkou převodovky) a zařazeným neutrálem (to pro jistotu, kdyby náhodou spojka nefungovala nebo byla špatně seřízená a vy jste ji nedostatečně sešlápl, tak by při startu auto začalo skákat [velice nepravděpodobné, ale až pojedete s nějakým veteránem, může se to stát a není to nic příjemného]).

U NA a autobusů, kde je vzduchovo – kapalinová spojka, se vždy startuje se zařazeným neutrálem a na spojku se NESMÍ šlapat. Pokud by jste šlápl na spojku před nafoukáním vzduchu, kapalina ve spojkovém válci by protekla skrz pístek a zničil by jste spojkový válec za X tisíc.

Ano, auto začne popojíždět i bez plynu, ale pouze s velmi citlivou prací se spojkou. Je potřeba pomalu pouštět spojku a poslouchat motor, pokud se motor začne dusit, přidejte trochu plynu. Moderní auta mající elektronicky ovládané palivové čerpadlo, si přidají sama. Chcete-li se ale rozjet rychle, přidejte mírně plynu, čímž umožníte rychlejší pouštění spojky bez udušení motoru nebo skákání.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Cenobita

Neříkám, že to nejde, jde to, ale je tu jedno riziko, že se auto rozjede, lepší je mít nohu na brzdě než na spojce a mít zařazený neutrál. Jistě jde argumentovat ruční brzdou, ale rozjezd s odbrzděnou ruční brzdou je snazší.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Marsyas

Abojí je v pořádku. Někdo říká, že s neutrálem je lepší startovat u aut s dvojhmotnou spojkou a větším motorem a se sešlápnoutou spojkou (a zařazeným či nezařazeným čímkoli) je lepší startovat auta s jednohmotnou spojkou a menším motorem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

Ne, není to špatné, ale bez ní je to vhodnější a bezpečnější. Když na to totiž zapomeneš, že máš zařazený kvalt a pustíš prudce spojku, můžeš do něčeho nabořit. Navíc pokud po nastartování pustíš spojku a máš neutrál, tak se převodovka alespoň částečně trošičku promaže, než zařadíš a rozjedeš se; v opačném případě nutíš převodovku udělat několik prvních otáček nasucho, bez mazání, přitom převodovka je hned v záběru.

První věta: když máš sešláplou spojku, tak auto není zajištěno zařazenou jedničkou (ani jinou rychlostí). To až poté, co tu spojku pustíš, ale pak už zase nezastavuješ.

Třetí věta: auto opravdu začne samo pojíždět, pokud spojku pouštíš dostatečně citlivě, dokonce po startu se studeným motorem to jde snáze, protože řídicí jednotka drží u studeného motoru vyšší volnoběžné otáčky. Není nic jednoduššího, než si to vyzkoušet.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek