Vezměme dva žáky. Oba chtějí dělat stejnou věc, například být sportovní reportér. Jeden už od mala dělá reportáže, zajímá se o všechno – má z daného oboru výbornou, ale v jiném předmětu, který nebude nikdy potřebovat má trojku a proto se na školu nedostane. Ten druhý má z obou předmětů dvojky, trochu se o věc zajímá, ale ne s takovým nadšením jako ten předcházející. A protože nemá trojku, na školu se dostane. Oba samozřejmě udělají přijímačky stejně. Je to správné? (To je vymyšlený příběh). Děkuji za názory.
Zajímavá 0 před 3038 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Rozhodně není. Taky jeden z důvodů, proč je školský systém stupidní. Pokud se ten žák učí sám a zjišťuje si o tom informace, je mnohem lepší, když se na školu vykašle, protože reportérem může být i bez ní, může být dokonce lepší, než 90% reportérů, co tu školu mají. Stejně by ho ta škola hrozně brzdila, a za tu dobu se může sám naučit mnohem víc, než by se naučil v té škole. Škola dává lidem 90% informací, které nikdy potřebovat v životě nebudou, což je velký problém.
0
před 3038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jenže sportovní reportér i se sebelepším zápalem pro věc, který neumí ani česky, je v podstatě k ničemu. Netýká se to jen reportérů, ale jakýchkoliv masmédií, vč. TV. Doslechnout se nebo dočíst se něco jako „potencionální“, nebo že hrad byl „dobit“ je vážně tragédie.
0
před 3038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
to je špatně položená otázka. Na školu se má dostat ten, který splní
podmínky přijímacího řízení, to by mělo být nastavené tak, aby co
nejlépe prokleplo uchazeče a podle toho naprosto automaticky přidělilo
nějaký počet bodů.
Do přijímaček se běžně zahrnuje víc věcí (čili nějaký test,
výsledky vysvědčení, zájmová činnost, která odpovídá zaměření
školy) proto, aby se školy o uchazečích dozvěděly co nejvíce. Kdyby
zůstal jen test, tak to automaticky eliminuje ty, kterým se moc nepovede,
sledování jen známek zase může pomoci uchazečům z jednodušších škol
a pokud by se škola starala jen o to, zda dotyčný vykonává onu zájmovou
činnost, tak by to také mohlo dopadnout tak, že by na konzervatoř vzali
někoho, kdo sice hraje rád a často, ale nemá dostatek talentu.
0
před 3038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Systém známkování měl kdysi sloužit jako selekce, dnes jsou selekcí peníze, stačí aby ti táta zaplatil školu (školné) a bude s tebe magistr i inženýr 🙂 Škola nikdy nebude vyhazovat žáky ze kterých má příjmy.
Na druhou stanu, pokud by byl systém selekce správně nastaven, tak by se ke studiu dostali kvalitní lidé a ne jen dětičky zbohatlíků.
To že se trojkař nedostane na studia je zcela normální, protože na něj čeká jiná profese, kterou si může vybrat podle zájmů a schopností.
Dnešní doba skýtá možnost stát se i třeba youtuberem, takže to vzdělání v ČR je někdy taky k ničemu (formalita), a například absolventi zemědělské školy pak pracují v kanceláři jako IT podpora.
0
před 3037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Život není spravedlivý.
Schopnosti a zájem jsou pro přijetí na školu nebo získání zaměstnání
podružné.
Dříve byl rozhodující třídní původ a politická angažovanost rodičů.
Dnes peníze a styky.
0
před 3037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek