Zakázané to není, ale pokud je to dvoutakt, který se maže olejem přidávaným do benzínu, pak při nějakém dlouhém sjezdu by se ti ten motor mohl drbnout, protože nebude mazaný, když pojedeš bez plynu. Proto je lepší u takových vozidel vykvaltovat, nechat to bublat na volnoběh a přibrzďovat normálně brzdami.
0 Nominace Nahlásit |
u wartase, se dala volnoběžka vypnout. + je tam na všechny
4 rychlosti.
u tráboše, je jen na čtyřku / volnoběžka/
0
před 2931 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ještě záleží na tom, jaký dvoutakt to je. Já jsem měl motorku, do které se lil olej zlvášť a byl dávkovaný podle otáček motoru.
Lamalam: domnívám se, že nemáš pravdu, Wartburg měl volnoběžku ovladatelnou páčkou (v činnosti/v nečinnosti). Trabant měl automatickou volnoběžku na 4. rychlostním stupni. Tzn. u Warta se dalo brzdit motorem, když se volnoběžka vypla, u Traba se dalo brzdit motorem na 1., 2. a 3. rychlost.