Avatar uživatele
Gestas

Je Wartburg 353 schopný jízdy na směs benzinu a oleje v poměru 1:40?

1 díl benzinu na 40 dílů oleje

Zajímavá 0 před 2389 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Ne. Tam nemá co hořet…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Máš to poněkud obráceně. Obvyklá směs pro dvoutakty v té době byla 33:1 ve prospěch benzínu a za použití oleje M2T. Dnes se už většinou používají syntetické oleje, které dovolí směs až 50:1.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

To zní jako palivo pro diesel 😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Ne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

Keplere, to, že to otočil je podstatné v mé odpovědi. Ale jinak 1:40 (1/40 oleje) byla pro tento motor běžná. 1:33 se dával do trabanta a 1:50 sekačky a motorové pily.

před 2389 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Motor trabanta a warťase je stejná liga, stejně jako dvoutaktní jawičky z té doby.Používat chvíli 40:1 samozřejmě okamžité zadření nezpůsobí. Do sekaček a motorových pil se dávají právě ty syntettické oleje

před 2389 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Tak já mluvím o dobách, kdy motorový syntetiky do paliv neexistovaly… 😁 Bohužel knihy tu už nemám… ale oni to tam fak takhle psali. Měl jsem obě ta auta. Taky dodnes nechápu, proč to tak bylo. Ale ve výsledku bylo fuk, jestli 1:33, nebo 1:40. Snad to na 1:40 jen tolik nehulilo. A nakonec… to mohl být rozdíl ve smradu těch dvou aut…

před 2389 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jo, taky jsem jel s jawou z donucení 10 km úplně na sucho, maximálně na půl plynu a s prsty na spojce, kdyby se to náhodou začalo přidírat. No a dojel jsem a bez následků.

před 2389 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek