To vyžaduje komunisticky smýšlející občany, kteří nebudou zneužívat
výhod sdíleného auta, ale také si zaplatí STK a benzín. Občas auto také
vyčistí a umyjí, a nebudou obviňovat ty druhé, kteří jezdí víc, a nikdy
auto neumyjí.
Neomarxistické elity plánují pro plebs chudobu a mizerii. Zvládne to plebs,
nebo povstane a vzepře se těm pitomostem, které nikdy nefungovaly?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Drap, da ny, aliendrone před 228 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Domnívám se, že sdílení auta, bude „dobře a spolehlivě“
fungovat, jako forma půjčeného vozidla.
Vnímám to spíše, jako nový název půjčovny. Tedy, pod !dohledem"
nějaké společnosti. Tedy něčí „byznys“.,
Tak, aby všichni dodržovali daná pravidla. 😉
https://www.car4way.cz/carsharing?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzJXT0MOuhQMVKKKDBx3Z_gpTEAAYASAAEgJ8YvD_BwE
Je otázka, až siten plebs, nebude moci pořídit a provozovat, vlastní vůz
(elektromobil),
zda bude moci, vůbec, někam jezdit. Tedy na inzerované výlety, tuzemskou,
nebo zahraniční dovolenou. Na letiště je odveze vlak nebo autobus, což je
obvyklé už celé roky.
Politiku a vyspělost jedince bych do toho netahala 😉
Ony by měly „problém“ i mnohé, jiné národnosti.
Kdo nedodrží „pravidla“, zaplatí !pokutu" a dostane se za více
prohřešků, na černou listinu.
Ostatně plebs nemá k dispozici automobil, ani dnes.
Ti, kteří dosud jezdí i vrakem, jednou, dojezdí, budou muset přestat
😉
Česká dráha je drahá, tak bude rodina sedět doma, na zadeli.
Paty z domova vytáhne jednou za rok nebo, za ten uherský: 😉
Do roku 1989 jsem jezdila s ratolestí (*1979)na výlety pravidelně. Do
Prahy a Plzně do ZOO.
Na hrad, do muzeí, na lední revue, jen tak, na nákupy. Na české hrady,
zámky atd.
Jezdili jsme vlakem, autobusem, od ROH, od ČSŽ.. Nejen po ČSSR, ale i do
NDR.
Od ROH a ČSŽ, busem za 10 Kčs. Z práce, díky BSP zdarma, platila
poliklinika.
S mladší ratolestí (*1993), to bylo méně dostupné
Výletů mnohem méně, Zřídka s občerstvením, svačinu s sebou, oběd
v restauraci
jsme musely oželet… Zahraniční dovolená (přes otevřené hranice) byla
možná 1× za 3 až 5 let, pokud přispěl otec. Matka s jedním dítětem,
musí platit vše.
Dva dospělí, pak někam mohli vzít dítě do ž až 10 i více let,
zdarma.
Kdysi spousty lidí, do zahraničí nejezdilo, ani, do dostupných
destinací
východního bloku.
Generace před námi se dostaly do okresního/krajského města, jen do
nemocnice nebo na úřady.
Je možné, že přijdou časy, kdy ani zaniklá střední vrstva, nevytáhne
paty z republiky
a nejen z ní. Výlet v rámci ČR, bude vzácností a svátkem 😉
Mnohá česká, čtyřčlenná rodina, nejezdí na „výlety“, často,
vlastním vozem, ani dnes.
Zaplatit vstupné pro 4 osoby /všude není rodinné vstupné výrazně
nižší).
Koupit v ZOO dětem limonádu, zmrzlinu, a třeba oběd… pohonné hmoty, nebo
ČD.
To je tak, za 2 – 4 tisíce, „drahý špás“. v době, kdy je rodina
zatížena hypotékou,
případně matka na RD.
Fakt je, že je to vše věc zbytná a dá se bez toho žít.
Horší je, že děti často nemají ze strany rodičů dostatek lásky,
jistoty, zázemí.
zdravé mantinely (uznávané ve společnosti), pozitivní vzory, přiměřenou
autoritu.
Často nemají žádné nebo moc přísné a úzké (autoritativní
rodič/e).
Nízké sebevědomí, chybí zdravá sebeláska.
V pubertě nebo v dospělosti, si ta mantinely „rozšíří sami (drogy,
alkohol, závislosti, šikana, střelba…)
Jejda, to jsem se Ametyst, ale "rozepsala“ 😉
Když ono, někdy s něčím spousty věcí souvisí 😉
Upravil/a: da ny
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Ametyst
před 228 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Auta už se sdílí a poměrně osvědčeným regulátorem jak si dostát svých povinností a pravidel jsou peníze.
2Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, aliendrone
před 228 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Pepa25 Nahlásit |
I to je možné v určitých případech. Znám případ, kdy dvě rodiny sdílely auto spolu bez jakéhokoli problému, a do doby než děti dorostl a udělali si řidičáky, a fungovalo to cca 20 let. Je však mnoho rodin, kde si to nedovedu vůbec představit. Současně máme 2 auta a sdílení y bylo možné pouze s někým kdo potřebuje auto cca 1× za týden v neděli odpoledne. Jinak si nedovedu představit to zvládat. Jiná situace je ve městech a jiná na venkově, kde se musí autem na nákup, k doktorovi, někde i děti do školy, někde i a návštěvu atd. Ta se to stává nemožným řešením.
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Ametyst
před 228 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já se nedomnívám, že to je věc vyspělosti.
Je to věc přístupu: někdo je bourgeois, meje auto ručně, leští zakládá si na tom. Někdo, naopak, je jak Francouz: děti házejí kameny na nový auto – nevadí, vždyť je to jenom lak! Většina je někde mezi tím. A pak jsou lidé, kteří mají k autu emocionální vztah, chtějí mít – to nebo ono – podle sebe, a ani nemají potřebu se o auto dělit – tam se řadím já, třeba.
Ano, většina je mezi tím. Ano, ale většina lidí neumí řídit, takže by to muselo být auto s automatem, gumovými nárazníky a nejlépe ještě tím samodestrukčním zařízením, když s ním vražednej důchodce vjede na magistrálu (Rover James! 😎👌). I tak půjde hodnota auta, které jde „z ruky do ruky“, rapidně dolů.
Potom je tu risiko pro provozovatele, každého sdílejícího bude muset mít perlustrovaného, že nedluhuje státu a bude muset vést podobnou evidenci, kdy kdo to auto sdílel – kdyby přišla pokuta na provozovatele. A ani tak není řečeno, že se jejímu zaplacení vyhne.
Ten koncept sdílení aut by musel být zastřešen nějakou organisací, typicky neziskovou, že? 😅, klidně zřízenou obcí. Kdo by chtěl auto sdílet, musel by být resident a zaplatit přiměřený poplatek za užívání věci – dneska ekvivalent nějakých Kč 5.00 – Kč 6.00 za „Volkswagen“, prostě malý, lidový, auto. Protože pak to, co jsem popsal výše, nebude problém. A určitě by se to muselo havarijně pojistit a určitě vybírat akontaci ve výši nějaké spoluúčasti, třeba Kč 10,000.00 – Kč 20,000.00. Jinak je to sebedestrukční chování,
Popis Tvé otázky je, poněkud, toxický (nevnímám z toho, že by šlo o sarkasmus či ironii 😅: mýlím se?). Osobně nechápu, proč řešíš něco, co není a jen tak brzy nebude – je to, klasické, o tempora, o mores, a to nikdy k ničemu není.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 228 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Muehehehe, je to asi 10 měsíců z5, kdy jsem jel ke známému na spořilovské sídliště (měli jsmě v plánu něco „pro 2 auta“). Dali jsme kafe a že prý jdeme na to. Přijdeme na totálně zaplněné parkoviště (Praha, jak jinak, byl jsem MOOOC rád, že jsem vůbec našel místo k zaparkování při příjezdu) a EJHLE!
Jediná výjezdové cesta byla zatarasená idiotsky odstaveným „sdíleným elektrokramem“. Já byl v klidu, naštěstí jsem přijel „pracantem“, takže přes chodník šup – jen jsem trochu pocuchal nějaké kytičky, dětské pískoviště a páá. Jenže on se svojí silniční lakýrkou nemohl ani pomýšlet na to, že by jen zdolal cca 20cm vysoký chodníkový obrubník, natož pokračoval dál (bez ponechání výfuku či jiné maličkosti namístě).
Zůstal tam přes 4 hodiny, než to MP vyřešila (přes dispečink
provozovatele). Odtahovka sice dorazila do cca hodiny, ALE…
Nechtěli krám naložit (co když se tomu něco stane, kdo to zaplatí) a benga
si nechtěla vzít na triko to označit jako nebezpečnou
překážku (což odtah žádal, aby mohl jednat). Prostě Črdel,
co dodat.
U vás, kde sdílení vehiklů ještě nemáte si prostě představte to samé, co se sdílenými koloběžkami. Nechaji to válet třeba uprostřed vozovky v zatáčce, je jim to buřt, zvláště cizincům. Vidím v barvách, jak cliftóni vymáhání pokutu od někoho z Rajchu, už jen představa, že by vypátrali pachatele (pár kliknutí v počítači provozovatele) JE KOMICKÁ.
Na druhou stranu si ale nemyslím, že by nastal velký problém s vandaly a prasaty. Ono to sdílení NENÍ pro každého (cena/výhodnost). Stejně jako s elektrokoloběžkami (vyplatí se jen ve specifických případech). O tom, že by nastal nějaký výrazný boom v příjmech občanů (nepodkopnutý inflací) POCHYBUJI, spíše naopak. 😐
0 Nominace Nahlásit |
Proč lidi nutit do nesvobody a závislosti a nutit je k takové zhovadilosti jako je nedobrovolné zbavování soukromého vlastnictví.
0 Nominace Nahlásit |
Ametyst: Konstruktivní kritika není „kárání“! Frase, jako „[n]eomarxistické elity plánují pro plebs chudobu a mizerii.“ jsou, jak z Goebbelsova týdeníku, celé vyznění té otázky je negativní, nekonstruktivně kritické (tzn.: stěžuješ se), eo ipso, toxické. Má se tu udržovat positivní prostředí, otázka – sama o sobě – positivní není (to zmiňuju jenom obiter dictum), její „zpracování“ je negativní tím tuplem!
Co je na tom „káravého“? 🙄
dany: Veřejná doprava je dnes výrazně levnější, než byla za ČSSR. Ale, samozřejmě, nesmíš dojít na nádraží / do autobusu a koupit si obyčejné (regulované) jízdné, a v hotovosti.
První jsou síťové jízdenky, nabízí je (prakticky) každý tarif IDS, existuje i síťová varianta na železnici za SJT a, samozřejmě, své nabídky mají i ČD. Jízdenka na 24 hodin na celou síť příslušného kraje, u nás, stojí Kč 200.00 (plnocenná: děti a důchodci Kč 100.00, ZTP & ZTP/P Kč 50.00): při cestě jednoho rodiče s jedním dítětem to máš Kč 300.00, to je jak cca Kčs 20.00.
V MS kraji máš celodenní skupinovou síťovou jízdenku za Kč 300.00, platí pro 5 osob bez ohledu na věk. Je v tom zaintegrováno všecko, veškerá MHD, železnice, autobusy PAD. Podobné ceny má i Olomoucký kraj (Kč 201.00 plnocenná).
Další možností jsou různé karty (ODISka, ZETKA u nás, jinde mají jiné). Třeba v IDZK neplatíš při přestupu do 30 minut nástupní sazbu (Kč 11.00). V MS kraji, zase, platíš levnější nástupní sazbu (Kč 18.00 vs Kč 11.00), levnější sazbu za kilometr (Kč 1.80 vs Kč 1.50) a přestup bez nové nástupní sazby máš do 45 minut.
Jasně, zrovna Karlovarský kraj ještě nemá jednotný tarif, takže ani nemá síťovou jízdenku na IDS. To je blbý, ovšem je to otázka času.
Je to dáno logicky: já dojedu autobusem do města za Kč 21.00 (v Karlovarským kraji bych za tu vzdálenost zaplatil Kč 26.00!), přestoupím na vlak, za který ale nezaplatím Kč 30.00, jako bych platil hotově, ale Kč 19.00 – protože mi odečtou nástupní kartu – mám ODISku (v Karlovarským kraji bych dal Kč 41.00). Pak přestoupím na autobus, kterým ujedu 1 km a zaplatím Kč 2.00, hotově bych zaplatil Kč 13.00, a v Karlovarském kraji Kč 20.00. 😅 V konečném důsledku to tak máš: Kč 21.00 + Kč 19.00 + Kč 2.00 = Kč 42.00 ODISkou / ZETKOU, Kč 64.00 hotově, a v Karlovarským kraji by to stálo Kč 26.00 + Kč 41.00 + Kč 20.00 = Kč 87.00! 🤦♀️🤑