Alternátor nevyrábí „přebytečnou“ energii,ale pouze tolik energie která je potřeba pro momentálně spuštěné spotřebiče v autě a dle stavu vybití baterie energii na její dobíjení.Výrobu energie ovládá relé dobíjení,většinou elektronické,u novějších vozů uložené přímo v alternátoru.
0 Nominace Nahlásit |
Jo, myslím že jsem o tom něco tento týden četl. Má to být použité
v nových automobilech Škoda. U těch které budou vybaveny systémem
start/stop. Něco jsem tam zahlédl i o využití přebytečné elektrické
energie ale moc jsem tomu nevěnoval pozornost.
Ale pro ty elmag. brzdy by to šlo.
Alternátor nemá žádné relé. Má jenom elektrický omezovač napětí.
Nedovolí dát větší napětí než potřebuje baterie k tomu aby byla plně
nabitá. Velikost proudu se ustaví sama na té velikosti které potřebují
právě zaplé spotřebiče až do max. proudového výkonu alternátoru. Když
není zaplého nic výkon alternátoru se nevyužívá. Pak by bylo možné tuto
energii využít jinak.
Zejména pří jízdě z kopce by to mohlo údsporu přinášet.
0 Nominace Nahlásit |
zatím není moc možností jak ukládat levně přebytečnou energii bez velkých ztrát,klasická baterie se nabíjí dlouho a není zrovna moc ekonomická.Takže pro rekuperaci energie se moc nehodí, k tomuto účelu se využívají superkondenzátory,akorát mají malou kapacitu,zaberou hodně místa a jsou hodně drahý.Některé vozy F1 používají setrvačník který využije energii z brzdění k pozdější akceleraci.
0
před 5137 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek