Avatar uživatele
lerak14

Kam se ukládá přebytečná energie z alternátoru a k čemu ji pak auto využívá?

Doplňuji:
a co tak nové magnetické brzdy?šetří brzdy hydraulické

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? mosoj před 5137 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elektrikář

Část energie se ukládá do akumulátoru na příští startování.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
janek66

Alternátor nevyrábí „přebytečnou“ energii,ale pouze tolik energie která je potřeba pro momentálně spuštěné spotřebiče v autě a dle stavu vybití baterie energii na její dobíjení.Výrobu energie ovládá relé dobíjení,většinou elektronické,u no­vějších vozů uložené přímo v alternátoru.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Jo, myslím že jsem o tom něco tento týden četl. Má to být použité v nových automobilech Škoda. U těch které budou vybaveny systémem start/stop. Něco jsem tam zahlédl i o využití přebytečné elektrické energie ale moc jsem tomu nevěnoval pozornost.
Ale pro ty elmag. brzdy by to šlo.

Alternátor nemá žádné relé. Má jenom elektrický omezovač napětí. Nedovolí dát větší napětí než potřebuje baterie k tomu aby byla plně nabitá. Velikost proudu se ustaví sama na té velikosti které potřebují
právě zaplé spotřebiče až do max. proudového výkonu alternátoru. Když není zaplého nic výkon alternátoru se nevyužívá. Pak by bylo možné tuto energii využít jinak.
Zejména pří jízdě z kopce by to mohlo údsporu přinášet.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dannero

zatím není moc možností jak ukládat levně přebytečnou energii bez velkých ztrát,klasická baterie se nabíjí dlouho a není zrovna moc ekonomická.Takže pro rekuperaci energie se moc nehodí, k tomuto účelu se využívají superkondenzá­tory,akorát mají malou kapacitu,zaberou hodně místa a jsou hodně drahý.Některé vozy F1 používají setrvačník který využije energii z brzdění k pozdější akceleraci.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek