Avatar uživatele
karbo

Po návratu ze servisu motor vydává hlasité kovové zvuky. Nevíte proč?

Dobrý den, prosím o radu.
Jedná se o vůz OPEL ASTRA 1.7 CDTI r. v. 2005.
Přítelkyni praskla hadice chlazení a tím pádem po přehřátí motoru odešel jeden vstřik. Nevím proč. Auto jsem dal do servisu, kde namontovali repasovaný vstřik ( za 13.000 Kč), ale od té doby motor hrozně hlasitě kovově vydává zvuky. Jako by ten repas. šel jinak, než má. Jinak auto jede jako předtím, jen s tím rozdílem, že se u toho vstřiku vytlačuje olej ven a i skrz víčko. Né moc, ale předtím to nebylo vůbec.
Chtěl bych znát váš názor na tuto věc a předem moc děkuji za každou informaci.

Zajímavá 0 před 3020 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Limbo

Pokud praskla hadice chlazení a motor se v důsledku úniku chladící kapaliny přehřál, opravdu nevěřím, že to odnesl jen jeden vstřik.
Velmi pravděpodobně došlo vlivem extrémní teploty v nechlazeném motoru k deformacím (asi jen minimálním, jelikož nepíšeš, že by se motor zadřel) kovových částí, nebo vysoká teplota způsobila jiný problém, který se teď začal projevovat.
Jelikož je chladící okruh v motoru druhý nejdůležitější hned po tom olejovém, a jelikož i po návštěvě servisu je „něco špatně“, napíšu varianty, které bych zvažoval já.

  1. Kompletní prohlídka motoru.

Auto do servisu, motor rozebrat do posledního šroubku a zjistit, jak je na tom. Na základě této informace bych zvažoval generálku motoru, obtížnost obstarání jiného motoru, nebo výměnu auta.

  1. Nechat to tak, případně řešit ten vstřik

Možná je i varianta, že je v podstatě vše ok a blbne vstřik. Pokud u nafťáku není časování všech vstřiků dokonale seřízené, tlak hořící nafty může působit v daném válci do protipohybu pístu. Symptomy by pak odpovídaly tvému popisu.

  1. Reklamace opravy v servisu

Pokud jsi ovšem neřekl, aby to „stálo co nejmíň“…

  1. Poohlížet se po novém autu

A s tímhle jezdit dokud neumře a je docela možné, že pokud je s motorem opravdu nějaký větší problém, tak ve výsledku do následných oprav a investicí můžeš narvat podstatnou část peněz, které by jsi jinak investoval do nového.

Shrnuto a podtrženo – zde je každá rada drahá (doslova), motor bez chlazení je jako člověk v zamknuté sauně, minuty rozhodují o „lehce pochroumaném“ stavu, nebo o „selhání všech funkcí“.

Každopádně držím palce. ;)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Proč to je, nevím. Ale hlasité kovové zvuky z motoru nevěstí nic dobrého. Já bych hned jela do servisu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zjentek

První věc- mrkni pod kapotu, jestli ti někde na něčem pod ní neleží nějaký víceklíč a nebo hasák.
Teprve potom to jeď řešit do tvýho servisu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek