Dobrý den, prosím o radu.
Jedná se o vůz OPEL ASTRA 1.7 CDTI r. v. 2005.
Přítelkyni praskla hadice chlazení a tím pádem po přehřátí motoru
odešel jeden vstřik. Nevím proč. Auto jsem dal do servisu, kde namontovali
repasovaný vstřik ( za 13.000 Kč), ale od té doby motor hrozně hlasitě
kovově vydává zvuky. Jako by ten repas. šel jinak, než má. Jinak auto jede
jako předtím, jen s tím rozdílem, že se u toho vstřiku vytlačuje olej
ven a i skrz víčko. Né moc, ale předtím to nebylo vůbec.
Chtěl bych znát váš názor na tuto věc a předem moc děkuji za každou
informaci.
Zajímavá 0 před 3020 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud praskla hadice chlazení a motor se v důsledku úniku chladící
kapaliny přehřál, opravdu nevěřím, že to odnesl jen jeden vstřik.
Velmi pravděpodobně došlo vlivem extrémní teploty v nechlazeném motoru
k deformacím (asi jen minimálním, jelikož nepíšeš, že by se motor
zadřel) kovových částí, nebo vysoká teplota způsobila jiný problém,
který se teď začal projevovat.
Jelikož je chladící okruh v motoru druhý nejdůležitější hned po tom
olejovém, a jelikož i po návštěvě servisu je „něco špatně“,
napíšu varianty, které bych zvažoval já.
Auto do servisu, motor rozebrat do posledního šroubku a zjistit, jak je na tom. Na základě této informace bych zvažoval generálku motoru, obtížnost obstarání jiného motoru, nebo výměnu auta.
Možná je i varianta, že je v podstatě vše ok a blbne vstřik. Pokud u nafťáku není časování všech vstřiků dokonale seřízené, tlak hořící nafty může působit v daném válci do protipohybu pístu. Symptomy by pak odpovídaly tvému popisu.
Pokud jsi ovšem neřekl, aby to „stálo co nejmíň“…
A s tímhle jezdit dokud neumře a je docela možné, že pokud je s motorem opravdu nějaký větší problém, tak ve výsledku do následných oprav a investicí můžeš narvat podstatnou část peněz, které by jsi jinak investoval do nového.
Shrnuto a podtrženo – zde je každá rada drahá (doslova), motor bez chlazení je jako člověk v zamknuté sauně, minuty rozhodují o „lehce pochroumaném“ stavu, nebo o „selhání všech funkcí“.
Každopádně držím palce. ;)
0 Nominace Nahlásit |
Proč to je, nevím. Ale hlasité kovové zvuky z motoru nevěstí nic dobrého. Já bych hned jela do servisu.
0 Nominace Nahlásit |
První věc- mrkni pod kapotu, jestli ti někde na něčem pod ní neleží
nějaký víceklíč a nebo hasák.
Teprve potom to jeď řešit do tvýho servisu.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek